اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۷۶
در سال ۲۰۱۶

پیش بینی ۳ موسسه مالی از قیمت طلا

بررسی پیش بینی ۳ موسسه معتبر مالی و سرمایه گذاری جهان نشان می دهد که تحلیلگران اقتصادی نظرات مختلف و بعضا متناقضی در خصوص روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت به نقل از بانکداران ۲۴ (Banker)،به نقل از کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در آخرین روز مبادلات سال 2015 میلادی تقریبا تثبیت شده و بار دیگر به کمتر از 1070 دلار در هر اونس رسیده است.

موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر اعلام کرد که افزایش تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2016 میلادی می تواند به نفع قیمت جهانی طلا تمام شود.

بر اساس این گزارش در حالی که فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده تحلیلگران موسسه آی آی تریدر بر این باورند که روند نزولی افزایش نرخ بهره در سال 2016 میلادی به نفع قیمت طلا باشد.

به اعتقاد موسسه آی آی تریدر، روند کند رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده این مساله را برای فدرال رزرو سخت تر خواهد کرد تا بخواهد نرخ بهره را خیلی سریع افزایش دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

موسسه سرمایه گذاری دیلی اف ایکس نیز در تحلیلی تاکید کرد: بازار طلا می تواند موجب شگفتی بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران در سال 2016 میلادی شود.

این موسسه سرمایه گذاری افزود: به نظر می رسد افت شدید قیمت طلا در ماه های گذشته موجب افزایش مجدد تقاضا در بازارهای بین المللی شود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی خواهد بود. نمودارهای بلندمدت نشان می دهد که روند نزولی قیمت طلا که از سال 2011 میلادی آغاز شده، احتمالا به زودی به پایان خواهد رسید.

تحلیلگران موسسه دیلی اف ایکس بر این باورند که طی سه ماه دوم 2016 میلادی باید منتظر تحولات بزرگ و کم سابقه ای در بازار جهانی طلا باشیم.

گزارش سایت طلا می افزاید، موسسه سیتی ایندکس نیز اعلام کرده است که احتمال افت بیشتر قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت وجود دارد و قیمت طلا احتمالا تا 1000 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد سطح مقاومتی حساس قیمت طلا در شرایط کنونی 1080 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1098 دلار افزایش خواهد یافت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات