معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در این مدت بیشترین آمار سفر به کشورمان را آلمانها با اعزام ۱۲ هیات به خود اختصاص دادند و پس از این کشور، عراق با اعزام ۱۱ هیات، ژاپن هشت هیات، چین هفت هیات، لبنان و عمان هرکدام شش هیات، ایتالیا، ترکیه، صربستان و ونزوئلا هر کدام پنج هیات، انگلستان، آفریقای جنوبی، قزاقستان و هندوستان هرکدام با چهار هیات، روسیه، هلند، اندونزی، برزیل، کره جنوبی، لهستان، تایلند و جمهوری چک هر کدام با سه هیات، پاکستان، سوئیس، فرانسه، مجارستان، آذربایجان و تونس هر کدام با دو هیات، بلژیک، بنگلادش، سریلانکا، سوئد، کرواسی، کنیا، گینه استوایی، لیتوانی، مالزی، نیوزلند، نیجر، نروژ، ارمنستان، افغانستان، الجزایر، اتریش، اوکراین، اوگاندا و اسپانیا هر کدام با یک هیات در جایگاه بعدی قرار دارند.
وی به تعداد و سطح اعضای هیاتهای اعزامی به ایران نیز اشاره و تصریح کرد: ایتالیا آذرماه سال جاری با اعزام ۳۶۰ نفر به ریاست معاون وزیر توسعه اقتصادی خود بزرگترین هیات تجاری خارجی بود که در ۹ ماهه سال ۹۴ وارد ایران شد.
به گفته بدری، پس از این کشور، اتریش به ریاست رییس جمهوری خود و هیاتی ۳۰۰ نفره، روسیه با وزیر صنایع و هیاتی ۱۵۰ نفره، آفریقای جنوبی با رئیس جمهور و هیاتی ۱۵۰ نفره، مجارستان با نخستوزیر و هیات ۱۳۰ نفر، لهستان با معاون وزیر خارجه و هیات ۱۰۰ نفره در اردیبهشت ماه و همچنین با وزیر اقتصاد و هیات ۱۱۰ نفره در مهرماه و آلمان با روسای اتاق ایالتهای بادن رتنبرگ، بایرن و هستن و هیاتی ۱۰۰ نفره در جایگاههای بعدی قرار دارند.
معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه خاطرنشان کرد: ۵۹ هیات ورودی به دعوت سازمان توسعه تجارت، ۳۷ هیات به دعوت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۲۲ هیات نیز به دعوت وزارت امور خارجه وارد ایران شدند.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی ایران و اتاقهای مشترک ۱۴ هیات، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری هر کدام ۳ هیات، وزارت نفت ۲ هیات، استانداریهای مازندران و تهران ۲ هیات و وزارت اقتصاد، سازمان زمین شناسی، ایمیدرو، وزارت ارتباطات و فناوری و وزارت نیرو نیز هر کدام یک هیات را به کشورمان دعوت کردند.
بدری در ادامه با بیان این که در مهرماه سال جاری ۳۱ هیات خارجی به ایران سفر کردند، اظهار داشت: ایران در فروردین ماه میزبان ۷ هیات، اردیبهشت ۱۴ هیات، خرداد ۱۱ هیات، تیر ۴ هیات، مرداد ۱۴ هیات، شهریورماه ۲۰ هیات، آبان ۱۸هیات و آذر ۲۶ هیات بوده است.
معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران به تعداد جلسات رودرروی کاری(B۲B) میان شرکتها و تجار دو طرف نیز اشاره کرد و گفت: ۴۳ همایش برای هیاتهای حاضر در ایران در طول ۹ ماه سال ۹۴ در سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران، هتل اسپیناس، هتل آزادی و اتاقهای مشترک کشورها برگزار شده است.
وی اهداف هیاتهای خارجی در ایران را جستوجو برای یافتن شریک برای سرمایهگذاری مشترک و انتقال تکنولوژی، برگزاری همایش و مذاکرات رودررو، خرید مواد اولیه از ایران، فروش در بازار محلی همراه بازار کشورهای ثالث (کشورهای همسایه)، خرید کالاهای خاص از ایران (خشکبار، پوست و چرم، مواد پتروشیمی و فولاد) و امضای تفاهمهای مختلف در سطح وزیر یا معاون وزیر (نمایشگاهی و سازمانهای توسعه تجارت) عنوان کرد.
بدری، مقدمات برگزاری کمیسیونهای اجلاس مشترک، بازدید از نمایشگاههای تخصصی ـ بینالمللی کشور، سفر به استانها و تحقیق و بررسی بازار، جستجوی شریک محلی برای توزیع کالاهای خارجی، نمایندگیهای فروش، فروش مستقیم در بازار داخلی، برآورد و بررسی بازار و کسب قوانین و مقررات و تعرفهها را از دیگر اهداف سفر هیاتهای خارجی به ایران ذکر کرد.
معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۱۴۵ هیات تجاری، اقتصادی و سرمایهگذاری با سه هزار و ۷۶۳ نفر از ۴۸ کشور به ایران سفر کردند.