تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۵۴۳۹
آفتاب یزد بررسی می‌کند

روایتی تازه از سکه بازی دولت قبل

پایگاه بصیرت / امید کاجیان

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1394/06/11 ـ شماره 4416 ـ صفحه 2)

درآشفته بازار نقد و البته اتهام این به آن و آن به این... مردمی هستند و به نظاره نشسته اند آنچه را که برچرخ گردون ایران می‌گذرد. دولتمردان امروز و دولتمردان سابق هریک دیگری را با دست، نشانه می‌روند و به رسانه ها می‌گویند دردوره شما چنین فسادی شده است و آن یکی هم در اقدامی شبیه به مقابله به مثل، می‌گوید شماهم دست کمی از ما ندارید!... یکی از اینکه در دادگاه شکایت خواهد کرد نهیب می‌زند و دیگری از اینکه آماده است تا در دادگاه، مدارکش را علیه دیگری رو کند لب به سخن می‌گشاید... فرهنگ "بگم بگم" ها در جامعه سیاسی کشورمان خیلی وقت است که نهادینه شده و البته مدارک تخلفاتی که همیشه موجود است و قراراست روزی روزگاری در یک وقتی و یک جایی برملا شود هم جای خود دارد(!) خلاصه آنکه بساط افشا و تخلف و فسادهای اقتصادی پهن است و تنورش داغ.... تا جایی که دولتمردان سابق و چهره‌های نامی و مسئول گذشته را حتی به گوشه زندان اوین روانه کرده است و از سویی دولتیان سابق هم دراین میان ساکت ننشسته اند و از هرزمانی برای تهدیدشان استفاده می‌کنند تا بگویند که روزی هم نوبت به دولتیان امروز می‌رسد...

اما در جریان این مسائل، هستند کسانی که به جای برملا کردن یا زدن اتهام فساد اقتصادی به همدیگر، می‌خواهند از زاویه‌ای دیگر، رقیبشان را مورد عتاب قرار دهند. اینکه هریک نشان دهد که ساده زیسته است و آن دیگری غرق در بریز و بپاش بوده و سرمایه بیت المال را به تباهی کشانده، این همان سیاستی است که این روزها برخی از چهره‌های دولت سابق در پیش گرفته اند..

نمونه اش را شاید بتوان کامران دانشجو وزیر علوم سابق دانست کسی که در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که حقوق اعضای کابینه دولت یازدهم، چهار برابردولت دهم شده یا به عبارتی 400 درصد افزایش یافته است. کامران دانشجو درباره ساده زیستی خود و دولت متبوعش به همین حرف بسنده نکرده و در پاسخ به سوالی در این باره که "شنیدیم که آقای احمدی‌نژاد به همه اعضای دولت و وزرا و معاونان در پایان دولت دهم نفری صد سکه بهار آزادی پاداش داد، این درست است؟"

می گوید:"من چیزی نگرفتم و تا جایی که به یاد دارم مصلحی، وزیر اطلاعات و بختیاری، وزیر دادگستری نیز نگرفته‌اند. بنابراین مقدار پاداش را نمی‌دانم ولی می‌دانم که در جلسه رسمی دولت تک تک افراد را صدا کرده و به آنها پاداش دادند".

فارس همچنین می‌نویسد او در پاسخ به این سوال که پس چرا شما و آن دو نفر سکه نگرفتید؟ پاسخ می‌دهد: "نگرفتن که دلیل نمی‌خواهد، گرفتن است که دلیل می‌خواهد. در هر صورت اینجانب، حالا چه صدتا، چه کمتر و چه بیشتر نگرفتم. "

در مظان اتهام!

ولی حالا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روایت دیگری از این ماجرا دارد، انگار که کامران دانشجو در زمان تصدی گری اش آن قدرها هم که می‌گفته با جریان سکه دادن ها در دوره وزارتش بیگانه نبوده است و از آنها برحذر نبوده. آن طور که جعفرزاده، اشاره‌ای به خریداری شدن 1430 سکه طلا در دوران وزارت کامران دانشجو در وزارت علوم می‌کند و می‌گوید: " متاسفانه در سیستم دولت‌های گذشته شاهد بذل و بخشش هایی بودیم که اگر با آنها برخورد نشود قطعا در دولت‌های بعدی تکرار می‌شود."

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی با انتقاد از خرید 1430 سکه طلا، عنوان کرد: "در سنوات گذشته وزرایی داشتیم که عین دوران قاجار رفتار می‌کردند. سکه‌های طلا را در سینی می‌ریختند و آن را در مجالس و جشن ها جلو افراد نگه می‌داشتند تا هرکس سکه‌ای بردارد".

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه رفتار قجری تناسبی با سیستم کشور ما ندارد، توضیح می‌دهد: " در کشوری که قرار است بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی اداره شود و با تحریم‌های ظالمانه مواجه است همچنین از سوی دیگر با نرخ بیکاری بالا و سرانه درآمدی پایین افراد جامعه رو به رو است، چنین رفتارهای پذیرفتنی نیست".

وی با بیان اینکه پاکدستان رفتارهای بدتری داشتند، اظهار می‌دارد: " متاسفانه در دولت‌هایی چنین ریخت‌و‌پاش‌هایی صورت گرفت که مدعی پاکدستی بودند".

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه خریداران 1430سکه حتما زیر بار چنین رقمی نخواهند رفت، خاطرنشان می‌کند: "آنها ممکن است مدعی شوند که این سکه‌ها را برای اهدا به ایثارگران خریداری کردند."

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه باید با این افراد برخورد شود، گفت: "اگر با متخلفان برخورد شود، آنها دیگر هوس نمی کنند به مدیریت‌ها برگردند و از سوی دیگر مسئولان آینده کشور متوجه می‌شوند نباید چنین اقداماتی را تکرار کنند."

حرف‌های ایمن آبادی با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) زمانی زوایای جالب‌تری برخود می‌گیرد که آنها را در کنار حرف‌های کامران دانشجو در مصاحبه اخیرش بگذاریم. اینکه کسی که صحبت از توجه نداشتن به هدیه صد سکه ای، در پایان دولت دهم می‌کند و از حقوق هشتصد هزارتومانی‌اش از وزارت علوم می‌گوید چگونه است که حالا از سوی یک نماینده مورد خطاب قرار می‌گیرد که در وزارت علوم او ریخت و پاش‌های قجری صورت گرفته است؟

دو بخش از گفتارهای اخیر دانشجو

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم درگفتگو با آفتاب یزد درباره مقایسه حرف‌های پیشین کامران دانشجو با حرف‌های امروز نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی راجع به وزیرعلوم سابق ومقایسه آنها به آفتاب یزد می‌گوید: "اینکه کامران دانشجو ادعا کرده است که دردولت یازدهم با افزایش حقوق 4برابری روبه رو هستیم و از طرفی از پرهیزش از گرفتن سکه‌های هدیه در دولت دهم سخن می‌گوید دو جهت جداگانه سیاسی دارد؛ در بخشی که ایشان از نگرفتن هدیه ریاست جمهوری حرف می‌زند هرچند می‌تواند بنابه یک عقیده شخصی این کار صورت گرفته باشد اما بیان آن به این معنی است که ایشان می‌خواهد خود را متفاوت نشان دهد و بگوید که من به مال دنیا علاقه‌ای ندارم و یک سروگردن بالاتر از باقی وزرا هستم. "

وی ادامه می‌دهد:" اما در بخشی که وی به مقایسه حقوق اعضای کابینه دولت سابق با دولت امروز پرداخته که او یک هدف سیاسی را دنبال می‌کند. چنین قیاس و چنین اختلاف فاحشی که دانشجو از آن یاد می‌کند، نمی تواند صحت داشته باشد آن هم در دولتی که به نظر می‌آید صداقتش بیش از دولت قبل باشد، چرا که در ماه‌های بعد از دولت یازدهم، اخبار خیانت‌هایی در برخی سطوح را می‌شنویم که مستقیم یا غیرمستقیم به مدیران ارشد گذشته برمی‌گردند."

آن موقع کجا بودید؟

وی اضافه می‌کند:"آقای دانشجو در واقع به گمراه کردن دیگران پرداخته است و سعی دارد با یک مقایسه غیرمنصفانه و دور از واقعیت به هدفش برسد، مقایسه‌ای که عقل سلیم آن را نمی پذیرد. "

نکو ادامه می‌دهد: "اینگونه حرکت‌هایی که از سوی برخی از اعضای کابینه دولت سابق مثل صحبت‌های کامران دانشجو صورت گرفته است برای آن است که فشارهای جدیدی را به دولت وارد کنند و مطمئن باشید چنین اقداماتی از سوی مخالفان دولت با توجه به نزدیکی به انتخابات، افزایش می‌یابد و طیف متبوع آنها در تلاش است با این اقدامات به مجلس راه یابند. "

وی می‌افزاید:" از هم اکنون باید شاهد این مقایسه‌های آماری و غلط باشیم تا دولت را خلاف آنچه هست نشان دهند."

این نماینده مجلس نهم با امیدواری به اینکه کامران دانشجو گفته‌هایش را اصلاح کند ادامه می‌دهد:"سوالی که باید از کسانی مثل وزیر علوم سابق پرسید این است که چرا چنین سخنی در طول این دو سال از او شنیده نشده بود پاسخ این است که معمولا این اقدامات طرح ریزی استراتژی سیاسیون در نقطه اوج است تا به اهدافشان برسند موسم انتخابات هم بهترین زمان برای بیان اینگونه سخن‌هاست."

نکو ادامه می‌دهد: "زمان حال بهترین زمان برای جهت‌گیری افکار عمومی است و تا بخواهد صحت و سقم گفتارهای کامران دانشجو بررسی شود او و طیفش کار خود را انجام خواهند داد، هر چند ای کاش اجازه داده می‌شد تا رفتارهای منصفانه سیاسی در کشور شکل و روال عادی خود را طی ‌کند تا امروز چنین جنجالی ایجاد نمی‌شد هر چند اقدامات طیف کامران دانشجو به نظر نمی آید که برای انتخابات موفق عمل کند."

با همه این احوال به نظر می‌آید که در شرایط فعلی کامران دانشجو که سعی داشت با بیان این گفته ها به کس دیگری بتازد اکنون خود باید پاسخگوی آن چیزی باشد که جعفرزاده از آن به عنوان بذل و بخشش‌های قجری یاد می‌کند. هر چند نمی شود هنوز این مسائل را به او نسبت داد، چون شاید دانشجو پاسخی برای ماجرای 1430سکه طلای هدیه شده در زمان صدارتش در وزارت علوم را داشته باشد و ماهنوز نشنیده ایم....

http://aftabeyazd.ir/?newsid=12584

ش.د9402520

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات