صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۵۵۴۵

اسپوتنیک:اردوغان عامل اعدام شیخ نمر

اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر را اقدامی شبیه حمله ترکیه به جنگنده روسیه خواند که هدف آن حداکثری کردن تنش با ایران، برای ایجاد آشوب جدید و فرار از بحران سوریه قلمداد کرد.
پایگاه بصیرت: این تحلیل می نویسد: 
جالب اینکه اعدام شیخ نمر النمر دقیقا پس از سفر آقای اردوغان به ریاض انجام شد و برخی تحلیلگران این دو موضوع را به هم ربط دادند و تحلیل کردند که آقای اردوغان تندروهای عربستان را تحریک به تسریع اعدام شیخ نمر کرده تا بلکه از این راه تلاش های ناکامش برای برهم زدن معادلات سوریه را بتواند جبران کند به هر حال نقشه های دو کشور در سوریه و عراق همه ناکام مانده و امروزه هر دو کشور در شرایطی قرار دارند که ملیاردها دلار هزینه های آنها در این جنگ ها به باد رفته و طرفداران ایران روز به روز پیشروی های بیشتری دارند. 

 قطعا مقامات عربستان پیش بینی می کردند که اعدام شیخ نمر النمر با واکنش خشمگین شیعیان جهان مواجه خواهد شد و می توان گفت هدف اصلی تصمیم گیرندگان نیز تحریک شیعیان و تحریک اختلافات مذهبی و طایفه ای در منطقه متشنج خاورمیانه هست.

در این راستا می توان به قمار ترکیه در سرنگونی جنگنده روسیه در فضای سوریه اشاره کرد. قطعا قبل از دست زدن به چنین اقدامی ترک ها پیش بینی واکنش های زیادی را از قبال روس ها می کردند و پیش بینی می کردند که روسیه یک واکنش تند نظامی نشان دهد که بر مبنای آن پای ناتو به میان کشیده شود و کل معادلات در سوریه بهم بریزد. اما شاهد آن بودیم که آقای پوتین با درایت سیاسی و تدابیری که اتخاذ کرد کاری کرد که ترک ها نه فقط به "غلط کردن" افتادند بلکه متوجه شدند که کل نقشه هایی که در ذهن داشتند نقش بر آب شده است.
منبع: خبرگزاری روسی اسپوتنیک
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات