صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۸۵۶۴۴

کامرون در انگلیس هو شد

وحشی‌گری و بی‌آبرویی‌های بی‌سابقه رژیم سعودی، پای رژیم انگلیس را هم به میان کشیده است.

اعتراض برخی احزاب و مطبوعات انگلیس به پیوند عمیق دیوید کامرون با رژیم قبایلی و ضد انسانی سعودی، موجب تعویق سفر وی به ریاض شد. قرار بود کامرون طی روزهای اخیر به عربستان سفر کند اما روزنامه تایمز نوشت: دیدار نخست وزیر انگلیس از عربستان سعودی احتمالاً تا ماه مارس آینده صورت نخواهد گرفت.

این روزنامه نوشت: معذالک، تصمیم یاد شده می‌تواند نشانگر یک واکنش منفعلانه در برابر فشارهای حزب کارگر بر روی دولت انگلیس برای تجدیدنظر در روابطش با رژیم عربستان سعودی باشد.

تایمز افزود: به دنبال اعدام‌های صورت گرفته در عربستان در روز شنبه گذشته، «اندی اسلاتر» سخنگوی حقوق بشر حزب کارگر در نامه‌ای به «مایکل گوو» وزیر دادگستری از وی خواست که همه همکاری قضایی انگلیس را با عربستان به حالت تعلیق درآورد.

«تام فارون» رهبر حزب لیبرال دموکرات در گفت‌وگو با کانال 4 رادیو «بی‌بی‌سی» گفت که انگلیس بایستی مواضع سرسختانه‌تری را در قبال عربستان در پیش بگیرد نه سیاست متملقانه. نمابرهای منتشر شده در سایت افشاگر ویکی‌لیکس بیانگر حمایت دولت انگلیس از پیوستن عربستان سعودی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

روزنامه ایندیپندنت در این زمینه تأکید کرد: پس از اقدام آل‌سعود در اعدام گروهی 47 نفر و واکنش‌های گسترده در کشورهای دنیا به این اعدامها، از دولت انگلیس خواسته شده است که در خصوص نقش خود در رسیدن عربستان سعودی به شورای حقوق بشر توضیح دهد.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: نمابرهای دیپلماتیک که سایت ویکی‌لیکس سال 2015 منتشر کرد، بیانگر دست داشتن انگلیس در قراردادی دو جانبه برای کمک و تضمین حضور لندن و ریاض در شورای حقوق بشر است.

«ناتالی بنت» رهبر حزب سبز انگلیس در مصاحبه با ایندیپندنت تأکید کرد: در سایه اعدام‌های اخیر در عربستان، دولت انگلیس باید با آغاز تحقیقات مشخص کند که چه کسی این تصمیم را اتخاذ کرده و به این صورت به سازمان‌ملل و حقوق بشر در دنیا توهین کرده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گزارش داد کامرون به عنوان بخشی از تلاش دیپلماتیک برای بستن قراردادهای دفاعی به ارزش میلیاردها پوند، قرار بود که به عربستان سفر کند اما بعد از آنکه اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه در عربستان به همراه 46 نفر دیگر موجی از اعتراضات به نقض حقوق بشر در این کشور را برانگیخت، مجبور به لغو این سفر شد.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات