صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۸۵۷۲۶
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

فتنه ۸۸ یک کودتای تمام‌عیار

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمنان توانمندی‌های علمی، فنی و چهره مردم‌سالار و دموکراتیک ایران را نشانه گرفته‌اند، گفت: کسانی که عادت به جر زدن، غر زدن و خشونت دارند برای شرکت در انتخابات صالح نیستند.
پایگاه بصیرت: محمدجواد لاریجانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز با اشاره به اعدام شیخ نمر اظهار داشت: شیخ نمر نه اولین شهید راه اسلام است و نه آخرین آن. خون  امام حسین(ع) به ثمر نشست و پرده‌ها را کنار زد و از کسانی که در این جنایت شرکت کرده اثری نخواهد بود همانطور که امروز تمام شهدای سرزمین کربلا تک تک مورد تکریم هستند و از کسانی که در این جنایت شرکت کرده اثری نیست.

وی افزود: خداوند به برکت این خط و مجاهدت‌ها سخن حق را پایدار نگه داشته است. ملت اسلام و پیروان مکتب اهل بیت نباید دلتنگ باشند اگر متمسک به ریسمان الهی باشیم این مصیب‌ها می‌گذرد و پایداری و توفیق با هم قرین‌ هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: از خود می‌پرسیم آیت‌الله شیخ نمر چه می‌کرد و در چه زمینه‌ای فعال بود که همچون مقتدایش که در صحرای کربلا گردنش را زدند به شهادت رسید؟‌ حاکمان سعودی می‌گویند شیخ نمر با مجموعه‌ای از تروریست‌ها همچون القاعده مشغول به فعالیت تروریستی بوده است در حالی که جزئیات این مسئله با هم هماهنگی ندارد، تروریست‌ها دشمنان این شهید بودند و در واقع خودشان برای این تأسیس شدند که شیعیان را به شهادت برسانند حالا فعالیت آنها چه تناسبی دارد با فعالیت شهید ما شیخ نمر.

لاریجانی با اشاره به اینکه ملت مسلمان ایران می‌داند ولی برای اطلاع دیگران همچون همسایگان و آقای اردوغان که رئیس جمهور کشور مسلمان و برادر ماست،‌ می‌گوییم که فعالیت شیخ نمر هیچ ربطی به امر تروریست نداشت، افزود: ایشان عالمی بود برای مسائل اسلام و راه درست و بصیرت را توضیح می‌داد. یک شهروند عربستانی بود که می‌‌گفت حاکمان عربستان نه مشروعیت دارند نه صلاحیت و اینکه می‌گویند خانواده ما را خداوند ما را برای شما حاکم کرده است، حرف معاویه و یزید است.

وی اضافه کرد: آیت‌الله شیخ نمر می‌گفت درآمد نفتی عربستان پول بیت‌المال است و نباید شاهزاده عربستانی آن را برای خوش‌گذرانی هزینه کند. وی می‌‌گفت پول ملت ما تبدیل به سلاح می‌شود علیه مسلمانان در سوریه و یمن در حالی که باید این سلاح‌ها متوجه صهیونیست باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: شیخ نمر معتقد بود رژیم صهیونیست در تار و پود کشور عربستان نفوذ کرده و عملاً بر کعبه مسلط شده است. وی شیعه و سنی را دارای یک عزت و کرامت می‌دانست و کدام یک از این اعتقادات وی و سخنانش مستحق اعدام بود. اردوغان به برادران مسلمان ما در ترکیه باید توضیح دهد کدام یک از این حرف‌ها خلاف بوده و گوینده آن مستحق اعدام است. البته تهمت و تروریست عجیب نیست و خط بنی‌امیه همین است.

لاریجانی گفت: امام حسین (ع) ذلت قبول سیطره طاغوت را بر خود هموار نکرد و مردم را همواره به استقامت و مقاومت دعوت می‌کرد و همان ضعفی که در حکومت یزید بود امروز در عربستان دیده می‌شود و همان هراس و ترس از آثار صحبت‌های امام حسین (ع) هنوز دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیعه‌هراسی که امروز دشمنان به آن دامن می‌زنند نکته ظریفی دارد و حکایتی از خبر مهم داشته و اتفاق ساده‌ای نیست، افزود: چرا شیعه‌هراسی و چرا تخاصم با ایران و پیروان مکتب اهل بیت وجود دارد در 4 سال گذشته در جهان اسلام حادثه‌ای رخ داد که ریشه آن به زمان انقلاب بسته است. قیام مردم در کشورهای عربی برای ایجاد تحول در نظام‌های حکومتی که غرب از آن به عنوان بهار عربی نام برد شکل گرفت. غربی‌ها گفتند که ما با توییتر و سایت‌ آن را درست کردیم و خواستند این موضوع را مصادره کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه سخنان گفت: مقام معظم رهبری با تیزهوشی تحولات صورت گرفته در کشورهای عربی را نهضت بیداری اسلامی خواندند و همه جا آن را مورد دفاع قرار دادند اما چه شد مثلاً در کشور تاریخی و ریشه‌دار مصر که ملت پیشرفته و مظلومی دارد مردم مسلمان قیام کردند، شهید دادند که نظام اسلام باشد و دست‌نشانده‌ای در کار نباشد ولی رهبران دینی، سیاسی و انقلابی این ملت ناتوان بودند.

لاریجانی افزود: رهبران اخوان‌المسلمین ملت مصر را مقابل دو گزینه قرار دادند که یکی نظام سکولار شبیه غربی‌ها و دیگری نظام سلفی بود که مردم مصر هیچکدام از این دو مورد را نمی‌خواستند و آن را رد کردند، ولی این نهضت خاموش نشده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه واقعه مهم در جهان اسلام در حال تحقق است افزود: جوانان و مردم مصر، الجزایر، اردن، ترکیه و ... نگاه می‌کنند که چطور جمهوری اسلامی ایران توانست دست کشورهای توانست دست کشورهای آمریکا و انگلیس  را کوتاه کند. در کمتر از 4 دهه ایران که تبدیل به کشوری دست‌نشانده شده بود را به قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل به طوریکه در حال حاضر در دانش و تکنولوژی گوی سبقت را در منطقه برده و توانمندی‌های دفاعی او دشمنان را به فکر واداشته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بزرگ‌ترین دموکراسی خاورمیانه را ایجاد کرده است،‌بیان داشت: ایران برای جوانان کشورهای عربی یک تجربه است و باید در طول تاریخ نسل به نسل نیز پیش رود.

لاریجانی اظهار داشت:‌در زمینه هسته‌ای این همه تبلیغ علیه ما کردند ولی مردم مسلمان دلشان آرامش پیدا کرده بود که کشوری اسلامی به مدارج عالی دست یافته است.

وی ادامه داد: هراس غرب از احیای مکتب اهل بیت است آنچه شیعه‌هراسی را در منطقه قرار داده است نیز همین بوده است. بنابر این دشمنان به خشونت بدون مرز متوسل شده‌اند و علیرغم میل آنها امروز برای مکتب اهل بیت در اسلام زمینه کم‌نظیری ایجاد شده است و این را باید از سیاست‌های دشمنان فهمید.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت در حال پرده‌برداری است، گفت: متأسفانه در کشور ما برخی صحبت از مکتب ایرانی کرده‌اند. مکتب اهل بیت کجای آن ایرانی است؟! مکتب اهل بیت دنیایی است و عرب و عجم نمی‌شناسد بلکه برای کسانی است که حق را می‌شناسند و پای آن می‌ایستند.

لاریجانی افزود: میدان قیام عظیمی باز شده است و این موضوع بسیار شیرین بوده به شرط اینکه بدانیم چه می‌کنیم در دفاع مقدس بسیجیان از دهات و روستا می‌آمدند و چه کسی می‌دانست که این‌ها قدرت‌های بزرگ را در مقابلشان نگه می‌دارند. امروز ملت ایران چه شیعه و چه سنی می‌داند که شیخ شهید ما پرچمدار تقریب مذاهب بود. همچنین می‌توان فهمید که چرا دشمنان در سرکوب شیعه عجله دارند.

وی گفت: خصومت دشمنان با ایران بحث استراتژیک دارد. هر چه ایران موفق‌تر باشد تلاششان برای تضعیف این کشور بیشتر می‌شود. دشمنان می‌خواهند ساق پای ما را بزنند تا قدمان کوتاه شود در حالی که اگر متمسک به اهل بیت باشیم قدمان بلند شده و چشم دشمنان از دیدن ما کور می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به استراتژی نفوذ که رهبر معظم انقلاب آن را مورد توجه قرار داده اشاره کرد و گفت: بخشی از مقابله دشمنان با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان تلاش می‌کنند در نهادهای تصمیم‌ساز و افکار ملت نفوذ کنند، البته در مقابل این تهاجمات ناتوان نیستیم و رکن مقابله با این موضوع بصیرت است. در واقع بصیرت توطئه‌ها را ناکام می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه بصیرت یعنی بدانیم کجا هستیم و وظیفه را به موقع انجام دهیم، افزود: امروز باید توجه کنیم در چه وضعیتی هستیم. صهیونیست و آمریکا نقاط خاصی را برای تهاجم به حیثیت ما علامت زده است که بصیرت اقتضا می‌کند نسبت به این مسائل حساس باشیم.

وی با بیان اینکه سیبل حملات دشمن عمود خیمه این نظام که نهاد رهبری بوده است، گفت: دشمنان موضوع ولایت فقیه را نشانه گرفته و باید با بصیرت نسبت به این موضوع آگاه بود، همچنین دومین سیبل تهاجمات دشمن توانمندی‌های علمی، فنی، اقتصادی، فکری و ... است، که دشمنان می‌خواهند این توانمندی‌ها را احصا کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تأکید بر اینکه لبخند، مذاکره و فحش دشمن ملاک نیست، گفت: عمل دشمنان خشونت بدون مرز است و باید به سیبل تهاجمات آنها آگاه بود، همچنین دشمنان تلاش می‌کنند چهره‌ای مردم‌سالار نظام را نشانه بگیرند این در حالی بوده که تمام نهادهای اساسی در جمهوری اسلامی ایران همچون شورای خبرگان رهبری و ... با رأی مردم بوده و هیچ نهاد مهمی در کشور وجود ندارد که با رأی مردم تشکیل نشود، بنابر این جنبه دموکراسی نظام تجربه بی‌نظیری است که برای خلق قابل تحمل نیست.

لاریجانی به فتنه 88 اشاره کرد و تصریح کرد: فتنه 88 یک کودتای تمام عیار علیه دموکراسی مملکت بود، دشمنان می‌خواستند بگویند در ایران دموکراسی نیست این در حالی بوده که مردم باید با بصیرت نگاه کنند.

وی گفت:‌ کسانی که عادت به جر زدن و غر زدن و خشونت داشته مردم حوصله آنها را ندارند بنابر این، این افراد برای مسابقه صلاح نیستند.بنابر این مردم باید کسانی که آلودگی به این مسائل را دارند تشخیص دهند. برخی از الان نق می‌زنند و می‌گویند برای انتخابات پیش رو آراء مردم را حفظ کنید یا حق‌الناس باید رعایت شود؟ انگار طوری رفتار می‌کنند که تا کنون رعایت نمی‌شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: دشمنان قصد دارند به چهره مردم سالار نظام ضربه بزنند البته نظام در سال 88 قوی بود و در واقع دشمنان سر خودشان را به سنگ زدند انشاءالله در انتخابات پیش رو خداوند یاری می‌کند که این موضوع باشکوه و دور از توطئه دشمنان انجام شود.

لاریجانی اظهار داشت:‌ یکی دیگر از مسائل مورد تهاجم دشمن توجه به وضعیت اقتصادی است و آنها تلاش دارند که شرایط اقتصادی را در کشور فلج کنند و بگویند که نظام جمهوری اسلامی ایران نتوانست شرایط اقتصادی مناسب برای مردمش فراهم کند.در حال حاضر دوران ظهور اقتصادی محکم مبتنی بر توانایی ملت، فتح‌الفتوح است.

وی گفت: می‌گویند که فلان پسرک حرف زده و تهدید نظامی کرده است، این در حالی بوده که ما می‌گوییم این حرف‌ها برای اربابان تو هم زیاد است و نمی‌توانند این مسائل را بیان کنند. قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر بوده و در صورتی که پشت سر ولی امر عزیزمان حرکت کنیم و رهنمودهای آن را مورد توجه قرار دهیم باید بدانیم که در آستانه فتح‌الفتوح هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه پیروی از رهبری و ولی‌امرمان این است که دنبال بصیرت باشیم، افزود: بصیرت مسئله کلیدی بوده و راه پیامبر اسلام بر این مسئله است. البته بصیرت متنی بر تفقه بر دین بوده نه بصیرت من درآوردی در صورتی که بصیرت مبتنی بر تفقه بر دین بوده مبتنی بر ثقلین است و راه و رسم خودش را دارد.

لاریجانی با اشاره به سخنان امام صادق (ع) گفت:‌ایشان برای شیعیان دستورالعمل هفتگی بیان کرده‌اند به طوریکه شیعه هر روز مستمراً به کار مشغول باشد به طور مثال شنبه‌ها، تأمل در احوال اهل بیت کند. اهل بیت مرجعیت علمی در دین داشتند و ما قرآن را با روش تعلیم اهل بیت می‌فهمیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: امام صادق (ع)‌سفارش کرده‌اند یکشنبه‌ها در مورد احوال شیعه صحبت شود چرا در مالزی شیعه‌کشی رخ می‌دهد. شیعه در آفریقا و آسیا چه بر سرش می‌آید؟ جوانان ما که در اینترنت جست‌وجو می‌کنند باید فایلی درست کرده و اخبار شیعه را دنبال کنند تا پس از مدتی تبدیل به انسانی بصیر در احوال شیعه شوند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) توصیه کرده است که شیعیان دوشنبه‌ها دشمن‌شناسی کنند، گفت: رکن بصیرت دشمن‌شناسی است، دشمن تخیل و توهم نیست. 37 سال است دشمنان ما را رها نکرده‌اند. باید صد برابر آنها در راهمان مقاومت داشته باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود در لیست کشورهایی بود که اعدام انجام می‌دهند و باید مورد فشار بین‌المللی و انگلیس باشد، تصریح کرد: در اعدام شیخ نمر دولت انگلیس عربستان را از لیست کشورهای مورد پیگرد به دلیل اعدام خارج کرد. در حالی که شیخ یک عالم فقید بود که تمام سخنانش مدرن و بر اساس حقوق بشر انجام می‌شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: دولت اوباما می‌گوید ما از رفتار عربستان حمایت نکردیم ولی در جمهوری اسلامی ما زنی در استان شمالی کشور شوهرش را کشته و محکوم به قصاص شد. تمام دنیای غرب علیه ما اعلامیه دادند و در کنگره آمریکا عکس آن زن را به نمایش گذاشتند این در حالی بوده که آنها نمی‌دانستند این فرد به دلیل قصاص محکوم شده البته 40 درصد قصاص با تلاش خیرخواهانه به گذشت تبدیل می‌شود.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه بیان داشت: انسان گاهی فکر می‌کند خط بنی‌امیه تمام شده در صورتیکه این خط ادامه دارد و شیعه باید آن را بشناسد. امروز تازه می‌فهمیم جنایات کربلا عجیب نبود. خط بنی‌امیه نیاز به تشخیص دارد خدا توفیق دهد قدر مکتب اهل بیت را بدانیم و ایران روز به روز قوی‌تر از گذشته باشد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات