تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۸۵۸۲۷
اعضای جبهه پایداری در مجلس روز پرتنشی را رقم زدند

حمله جدید تندروها به رئیس‌جمهور

پایگاه بصیرت / مهتاب اسفندیاری / M.esfandiari @ fdn. Ir

(روزنامه فرهيختگان - 1394/06/02 - شماره 1740 - صفحه 4)

مجلس همیشه‌ تریبون خوبی برای اظهارنظر بوده است. اظهارنظرهای تند یا جانبدارانه‌ و حتی تبلیغاتی که بسیار هم باب است. دیروز هم نمایندگان منتقد دولت از این تریبون کمال بهره را بردند. آنان فرصت را مغتنم شمردند و در ادامه برنامه رسانه‌ای خود در زمینه تخریب دولت، این‌بار شخص رئیس‌جمهور را هدف قرار دادند. از قرار معلوم این نمایندگان که هنوز دست از مذاکرات هسته‌ای، رفت و آمد وزرا و کلید زدن استیضاح‌های پشت سر هم برنداشته‌اند، حالا موضوعات جدیدی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند. دیروز واکنش‌ دلواپسان به سخنان حسن روحانی مربوط بود؛ واکنشی که از عبارات موهنی که در آن به صورت تلویحی رئیس‌جمهور را مفسد معرفی کردند تا نسبت دادن لقب دیکتاتوری به دولت را دربرمی‌گرفت.

چهارشنبه گذشته بود که رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور در تاکید به برابری همه گروه‌ها و جناح‌ها برای دولت و اینکه مجلس آینده به همه گروه‌های فکری تعلق دارد، بیان کرد: «همه از نظر دولت برابرند و آنجا که باید معلوم شود فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه، هیات‌های اجرایی هستند و ما هیات اجرایی نداریم که یک جناح را تایید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تایید صلاحیت نکند.»این انتقادها درحالی به رئیس‌جمهور وارد می‌شود که او در راستای فضای سالم انتخاباتی و با تاکید بر صحبت‌های امام خمینی(ره) که میزان را رای ملت تعیین کرده بودند، اظهار داشت: «ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم.

مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند، بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد.» این تاکیدات رئیس‌جمهور در میان مدیران ارشد اجرایی استان‌ها در عرصه انتخاباتی گویا به مزاج برخی خوش نیامده است. از نمایندگان مجلس گرفته تا ارگان‌هایی که براساس قانون اجازه ورود به مباحث انتخاباتی را ندارند خود را ملزم به واکنش کرده‌اند. دیروز در مجلس ابتدا حمید رسایی، نماینده تهران و عضو جبهه پایداری در تذکر خود به این موضوع اشاره و تاکید کرد که می‌خواهد از شورای نگهبان دفاع شود.

او ادامه داد: «امام(ره) فرموده‌اند هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است، مفسد است.» همچنین در ادامه مهدی کوچک‌زاده، از دیگر اعضای جبهه پایداری در تذکری با انتقاد به اینکه برخی قصد گذاشتن سنگ‌بنای دیکتاتوری دارند، تاکید کرد: «آقای رئیس‌جمهور که سوگند خورده پاسدار مذهب رسمی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد برخلاف نص صریح قانون اساسی به کار شورای نگهبان ایراد می‌گیرد.» او ادامه داد: «به خدا ادامه این حرف‌ها و این کارها منجر به دیکتاتوری می‌شود، برای جمهوریت و اسلامیت این نظام خون داده شده است.»

علیرضا محجوب، نماینده تهران در واکنش به صحبت‌های رسایی و کوچک‌زاده در صحن علنی مجلس به «فرهیختگان» گفت: «انتقاد و متهم کردن رئیس‌جمهور به دیکتاتوری در شأن کسانی نیست که خود آنها همین موضوعات را برای دیگران عین آزادی می‌دانستند، اما حالا که نوبت به دیگران رسیده است موضوع تبدیل به دیکتاتوری شده است.»

او افزود: «نظر افراد قابل احترام است نه قابل اتهام. همان‌طور که این آقایان اجازه اظهارنظر دارند کسان دیگری در جاهای دیگر هم این اجازه را دارند. اگر کسی هم قصد نقد دارد باید از نقد محترمانه و مودبانه استفاده کند. جایگاه این نوع بیانات در مجلس نیست. نباید از عناوین سر گردنه برای نقد یک نظر استفاده کرد، مجلس که سر گردنه نیست.»

محجوب تاکید کرد: «اینکه افراد را متهم می‌کنیم که چرا نقد می‌کنند، خود نمونه استبداد است. به کسانی که معترض به دیکتاتوری هستند باید گفت تفکر استبدادی از خود استبداد هم خطرناک‌تر است.»هنوز واکنشی از سوی حامیان دولت به اظهارات تند اعضای جبهه پایداری علیه رئیس‌جمهوری در‌ رسانه‌ها منتشر نشده است.‌

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1740/4/46118/0

ش.د9402168

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات