صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۵۹۱۶

ظریف: رویکرد عربستان تشنج آفرین است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اجازه نمی دهیم رویکردهای تشنج آفرین سعودی‎ها، تاثیر منفی بر حل بحران سوریه بگذارد.
پایگاه بصیرت: دکتر  ظریف امروز در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با تشریح آخرین تحولات جمهوری اسلامی ایران و عربستان اظهار داشت: آنچه در صحنه تحولات منطقه ای می بینیم رویکرد تشنج آفرین عربستان است و عربستان سعودی با اقدامات تشدید آمیز خود درصدد تاثیرگذاری منفی بر بحران سوریه است.
 
وی افزود: آنها با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا و مجروح کردن کارمند سفارت رویکردهای منفی خود را پنهان می سازند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در قبال ضرورت حفاظت از سفارتخانه ها مسئولانه عمل می کند. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حل بحران سوریه اظهار داشت :جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران ها همواره مسئولانه و سازنده عمل کرده است . 
 
وی افزود: اجازه نخواهیم داد تا رویکردهای تنش آفرینی سعودی، تاثیر منفی برای حل بحران سوریه بگذارد و مشکلات مردم سوریه و یمن و اروپا که از طریق مهاجرت مردم مظلوم سوریه درآنجا فزونی یافته تشدید گردد. 
 
آقای دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار گزارشی از آخرین تلاشهای خود برای تحقق و اجرای نتایج نشست وین و تعیین لیست معارضین برای مذاکرات با دولت سوریه ارائه کرد. 
 
وی با تشریح سازوکار ها و نتایج توافقات اولیه اظهار داشت : برای رسیدن به لیست های واحد از بین گروههای مختلف معارضین با توجه به تنوع طیفهای اجتماعی و سیاسی در عرصه سیاسی ، قومی ، مذهبی ، جامعه مدنی ، استانها تلاشهای متعددی در دستور کار است و نقش ایران را در حل بحران سوریه همواره سازنده ارزیابی می کنیم.
منبع: دیپلماسی ایرانی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات