تهران بزرگ >>  عمومی >> اخبار برگزیده
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۶۲۶۲
چکیده ی خبرهای سایت ها و روزنامه ها

تا انتخابات شماره 2

ارتباط دادن احمدی‌نژاد به اصولگرايان درست نيست و اين يک راهبرد «اصولگرا هراسي» محسوب می‌شود. با رعايت قانون و قواعد سياسي نرخ مشارکت مردم بالا خواهد رفت؛ اما اگر جریان‌های سياسي با قطب‌بندی به تخريب هم بپردازند، اين مسئله باعث می‌شود به نرخ مشارکت مردم لطمه وارد شود.
گردآوری خبری و تحلیلی" تا انتخابات" مجموعه ای است از اخبار انتخاباتی خبرگزاریها،روزنامه ها،سایتها و شبکه های اجتماعی و در راستای دستیابی سریع و آسان به این اطلاعات است و درج اخبار گروهها و جریانات به معنای تایید رویکرد آنان نمی باشد.

اصولگرایان

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان: ششمین جلسه ائتلاف باموضوع فرآیند بررسی لیست نامزدها برگزار شد.

حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه ششمین جلسه ائتلاف باحضور 20 نفر از اعضا برگزار شد؛ گفت: در این جلسه دکتر زاکانی مسوول هییت اجرایی گزارشی از نشست روز پنج شنبه تشکلهای اصولگرا ارائه کرد و همچنین به تشریح فعالیتهای این هیات پرداخت.

حداد عادل گفت: در این جلسه همچنین درباره فرآیند رسیدن به لیست نهایی نامزدها بحث و گفتگو شد و برنامه های پیش بینی شده برای این موضوع به اطلاع اعضا رسید.گفتنی است جلسات کارگروههای مختلف به طورمنظم درحال برگزاری است. .(شبکه هاي پيام رسان)

اصولگرایان؛ پیش بسوی یک فهرست، یک صدا

نشست نمایندگان تشکل‌های اصولگرا عصر امروز در دفتر جامعه روحانیت مبارز تهران برگزار شد./ از بین 170 نفر اسامی پیشنهادی تمامی تشکل های اصولگرا که در اختیار نمایندگان هر تشکل قرار گرفته بود؛ هر تشکل اسامی فهرست پیشنهادی 30 نفره خود را به ریاست جلسه تحویل داد. فهرست‌های پیشنهادی برای تصمیم گیری نهایی در اختیار شورای ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت. (شبکه هاي پيام رسان)

محمد کاظم انبارلویی:اصولگرایان اجازه تکرار مدل 92 در انتخابات آتی را نمی دهند

رییس مرکزسیاسی حزب موتلفه اسلامی:جمع بندی تجربیات یک ساله جریان اصولگرایی در اتاق های گفتگو این بوده که اصولگرایان تجربه انتخابات سال 92 را تکرار نکنند.

تمام کسانی که برای برگزاری همایش وحدت اصولگرایی دور هم جمع شدند اعتقاد مشترکشان پرهیز از تکرار تجربه ناموفق انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود. تلاشی که توسط آیت الله موحدی و احزاب اصولگرایی برای رسیدن به وحدت و همگرایی صورت گرفته است شاید در تمام طول حیات جریان اصولگرا بی سابقه بوده باشد .

در دومین همایش اصولگرایان مطرح شد:

ذاکری نماینده قالیباف در ائتلاف: نقطه قوت ائتلاف تاکید نمایندگان تشکل‌های اصولگرا بر عدم سهم‌خواهی است.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، نماینده جامعه روحانیت: تریبون و فضای نماز جمعه جناحی نیست، متعلق به نظام است.

روح‌الامینی، نماینده محسن رضایی: تا خودمان و منیت‌‌هایمان را زیر پا نگذاریم، به جایی نمی‌رسیم.

حاجی بابایی نماینده یکتا: من اعتقاد دارم در جمع ائتلاف انسجام خوبی وجود دارد و شاهد اخلاص در جمع ائتلاف اصولگرایان هستم.

در این همایش چهره‌هایی چون حسین فدایی، محمدرضا باهنر، صادق محصولی، حسن غفوری‌فرد، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی، علیرضا زاکانی، محمد کوثری، مهرداد بذرپاش و... حضور داشتند.

در ادامه همايش آیت‌الله موحدی کرمانی افزود : مجلس شرکت سهامی نیست. آنها که داعیه اصولگرایی دارند باید یکدیگر را تحمل کنند و اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث جدایی شود.

حداد عادل:

عده‌ای از وحدت اصولگرایان ناراحت‌اند.

یکی از راه‌های نفوذ، مانع شدن از وحدت اصولگرایان است. (شبکه هاي پيام رسان)

دشمنان در انتخابات آینده طمع کرده‌اند

لطف‌الله فروزنده، سخنگوی جمعیت ایثارگران: دشمنان به خیال باطل خود در انتخابات آینده طمع کرده‌اند، همه باید در انتخابات تلاش کنند که در فعالیت‌های انتخاباتی خود اصول و بایسته‌های نظام را حفظ کرده و به چالش نکشند. رقابت‌های انتخاباتی باید در چارچوب روش‌ها و تاکتیک‌ها باشد و راهبردهای اصلی نظام نباید آسیب ببیند؛ داوطلبان باید رعایت اخلاق را کرده و به صورت اثباتی حرف بزنند و برنامه‌های خود را مطرح کنند. (تسنیم)

 اصلاح طلبان

حسین مرعشی از ۳ هزار نامزد اصلاح‌طلب فقط ۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدهاند.

حسین مرعشی از رهبران شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفته است که از ۳ هزار نامزد اصلاح‌طلب فقط ۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدهاند.

برخی از رسانه ها می گویند که همه اعضای حزب اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی، اتحاد ملت ایران، اراده ملت ایران، ندای ایرانیان از سوی هیئت‌های نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند.بي بي سي

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان

بیانیه شماره 3

در این برهه تاریخی اصلاح طلبان برای برداشتن گام دوم متحد شدند تا بار دیگر در راستای ماهیت مردمی جمهوری اسلامی و اجرای سفارش مقام معظم رهبری برای حضور همه نظرها و سلیقه ها(حتی مخالفان نظام) در انتخابات، مردم را به طور گسترده به مشارکت در این اقدام بزرگ ملی دعوت کنند.

توفیق دولت تدبیر و امید، که با گام اول اصلاح طلبان فرصت تصدی کار یافت، در به سرانجام رساندن برجام بهترین خبر شادی بخش سالیان اخیر بود و امید به رونق اقتصادی را در مردم زنده کرد؛ ولی عدم احراز یا ردصلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس دهم اسباب تاثر و تاسف جامعه و علاقمندان نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم می آورد. ما نگران هستیم روند ردصلاحیت های گسترده کاندیداهای اصلاح طلب و دیگر حامیان دولت، که حرکت در جهت حاکمیت تک صدایی، ضد مردمسالاری دینی و رودررو با توصیه مقام معظم رهبری است، موجب کاهش مشارکت مردم شود و مجلس دهم که باید نماد و ارگان جمهوریت دربرگیرنده ی افکار و سلیقه های گوناگون و تبلور آرای یک ملت باشد، نتواند به وظیفه خطیر خود درست عمل کند.

در شرایط کنونی از ردصلاحیت شدگان می خواهیم در فرصت باقیمانده از طریق مراجع قانونی اعتراض کنند؛ از شورای محترم نگهبان انتظار می رود با عنایت به رهنمودهاي مقام معظم رهبری با معیار قراردادن قانون اجرای انتخابات و قانون اساسی در وضعیت تایید صلاحیت ها تجدیدنظر کنند؛ و از رییس جمهور محترم (که مسوول اجرای قانون اساسی است) و دیگر شخصیت های تاثیرگذار نظام می خواهیم با تعامل با مقام های تصمیم گیرنده، در راستای اصلاح مشکل کنونی و رفع آثار سوء و جبران ناپذیر آن اقدام کنند.

امیدواریم مسوولان محترم با تجدید نظر در روند کنونی برای تقویت پایه های نظام، زمینه ی مشارکت حداکثری و جلب آرای عمومی را فراهم کنند./

اظهار تاسف هاشمی رفسنجانی از رد صلاحیتها؛ چهره‌های اصلاحطلب خواستار دخالت روحانی شدند

اکبر هاشمی رفسنجانی از رد صلاحیت های گسترده ابراز تاسف کرده

یک روز پس از اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت نشدن گسترده داوطلبان اصلاح طلب نامزدی در انتخابات مجلس را "غیرقابل قبول" خواند، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از این رد صلاحیت ها ابراز تاسف کرده و برخی از چهره‌های سیاسی منسوب به اصلاح طلبان خواهان دخالت حسن روحانی، شده‌اند.

هنوز فهرست رسمی تایید صلاحیت شدگان ارائه نشده، اما گزارش رسانه ها و اظهارنظر چهره‌های سیاسی حاکی از رد صلاحیت بیش از نیمی از داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس و کثیری از نامزدهای طیف اصلاح طلب از سوی هیئت‌های نظارت بر انتخابات (به نمایندگی از سوی شورای نگهبان) است. (بی بی سی)

استاندار خوزستان در حمایت از اصلاح طلبان استعفا داد؟

خبرنگار فارس در تماس‌های مکرر با استاندار خوزستان تلاش کرد تا درباره این خبرکه استاندار خوزستان به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان در این استان استعفا داده پيگير شد ولی مقتدایی از پاسخگویی در این زمینه خودداری کرد.

مقتدایی در جلسه ستاد انتخابات خوزستان گفته بود: فرمانداران در هر جا که احساس می کنند نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، بهترین خدمتی که می توانند انجام دهند این است که از سمت خود استعفا دهند؛ همانگونه که من نیز اگر روزی ببینم که حرف غیرمنطقی در میان است، استعفا می دهم.(فارس)

اصلاح‌طلبان، استراتژي «اصولگرا هراسي» را دنبال می‌کنند

سيد کمال‌الدین سجادي سخنگوي جبهه پيروان: ما هیچ‌وقت دولت احمدی‌نژاد را تأیید نکرديم، اگر عمل مناسبي را انجام داد، حمايت و اگر بد و انحرافي انجام داد، انتقاد می‌کردیم. ارتباط دادن احمدی‌نژاد به اصولگرايان درست نيست و اين يک راهبرد «اصولگرا هراسي» محسوب می‌شود. با رعايت قانون و قواعد سياسي نرخ مشارکت مردم بالا خواهد رفت؛ اما اگر جریان‌های سياسي با قطب‌بندی به تخريب هم بپردازند، اين مسئله باعث می‌شود به نرخ مشارکت مردم لطمه وارد شود. (آریا)

انصراف هاشمی از انتخابات مجلس به دلیل عدم احراز صلاحیت

- برخی منابع اصلاح‌طلب، انصراف هاشمی از دهمین دوره انتخابات مجلس را به دلیل عدم احراز صلاحیت وی عنوان کرده‌اند. وی قرار بود سرلیست حزب مردمی اصلاحات برای این دوره از رقابت‌های پارلمانی باشد. محسن هاشمی تاکنون درباره اخبار منتشرشده درباره رد صلاحیت و انصراف خود اظهار نظری نکرده است. (شبکه هاي پيام رسان)

------------------------------------ خبرگان-----------------------------------

چرا باید در فهرست‌ جامعتین باشد؟

یک روزنامه خانوادگی خواستار قرار گرفتن هاشمی به عنوان سرلیست نامزدهای جامعتین شد!

روزنامه آرمان که به خانواده‌ هاشمی نزدیک است، می‌نویسد: جامعتین (جامعه مدرسین و جامعه روحانیت) این روزها بیش از همیشه فعالیت دارد و می‌خواهد بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد؛ یعنی آن روزهایی که تصمیم دو تشکل روحانی برای تمام اصولگرایان فصل‌الخطاب بود.

این روزنامه می‌افزاید: حالا هم قرار است انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برگزار شود و لیست انتخاباتی جامعتین از ارزشی بالا برخوردار است. آیا آیت‌الله هاشمی در این لیست است؟ این سؤالی است که امروز در ذهن بسیاری وجود دارد و تا این لحظه پاسخ مطمئنی به آن داده نشده است اما در محتوا و لحن پاسخ‌ها می‌توان حدس زد که لیست جامعتین با حضور نام آیت‌الله هاشمی در صدر آن بیش از همیشه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در روزگاری جامعه مدرسین توسط تعدادی از آیات عظام حوزه علمیه تاسیس شد و در دوران انقلاب و سال‌ها بعد از پیروزی آن، به عنوان مرجعی فراجناحی درخدمت اهداف انقلاب و نظام بود، اینک کمی سیاسی‌تر شده و مواضع جناحی برخی در آن بر همگان آشکار شده است. وضعیت مشابهی نیز کمابیش درباره جامعه روحانیت مبارز وجود دارد. بی‌هیچ پرده‌پوشی و تعارفی باید گفت که آیات هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی در سپهر سیاسی امروز، بسیار شناخته شده هستند. قرار گرفتن این نام‌ها در آن فهرست‌ها باعث اعتبار دوسویه می‌شود./ (کیهان)

مصباحی‌مقدم :در مورد هاشمی رفسنجانی  در شورای مرکزی بحث کردیم

در مورد حمایت یا عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز از کاندیداتوری (آقای)هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان، ما در مورد ایشان در شورای مرکزی بحث کردیم و تصمیم گرفتیم اما این تصمیم را رسانه‌ای نکردیم زیرا می‌خواهیم لیست ما با جامعه مدرسین در کمیته مشترک بین دو جامعه به توافق برسد و تا این لیست نهایی نشده و در این باره تصمیم گیری نشده اعلام موضع نخواهیم کرد و منتظر تصمیم کمیته مشترک می مانیم.(شبکه هاي پيام رسان)

--------------------------------- اخبار کلي انتخابات---------------------------------

سه هشدار درباره انتخابات

بررسی ۴۲ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دو سال‌ اخیر

۱. ورود عناصر نفوذی به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان:«آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند.» آن‌ها می‌خواهند «عنصر نفوذی را وارد مجلس کنند.» آن وقت آن عنصر «مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند» تا در ایران تغییرات مورد نظر دشمنان انجام شود.

۲. ارائه‌ فهرست انتخاباتی با مقاصد فاسد و غیرانقلابی:جریان غرب‌گرا و جریان نفوذی در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها با «مقاصد فاسد و غیرانقلابی، فهرست انتخاباتی پیشنهاد خواهند داد.» راه نفوذ اینگونه بازخواهد شد.

۳. مأیوس کردن مردم از انتخابات:برخی با گفتن حرف‌های مختلف «مردم را از انتخابات مأیوس» می‌کنند. گفتن مداوم و پرتکرار حرف‌هایی مانند انتخابات آزاد، تخلف گسترده، تقلب و... تلاش عده‌ای است تا ذهن مردم نسبت به انتخابات مخدوش شود. مردم حضورشان در انتخابات برای کشور امنیت، در بین دوستانش اعتبار و در بین دشمنانش ابهت خواهد آورد. (ايسنا)

چند توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی به آحاد مردم

یک:با روشنگری و بدون تهمت زدن، بدون مصداق معیّن کردن اذهان به موضوع نفوذ روشن شود. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

دو:«درست انتخاب‌کردن» وظیفه و تکلیف مردم است. اعتماد به فهرستی که «آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌» معرفی کرده‌اند راهی برای انجام این تکلیف است. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

سه:همه مردم در انتخابات شرکت کنند. حضور همه مردم چه آن‌هایی که «نظام را قبول ندارند» اما کشور و اعتبار آن برایشان مهم است و چه آن‌هایی که «ممکن است رهبری را قبول نداشته باشند» اما به نظام جمهوری اسلامی علاقمند هستند؛ برای اسلام، نظام و ملت آبرو خواهد بود. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

این همان دستورالعملی است که باعث می‌شود هم «انقلاب ماندگار شود» و هم خداوند در دل‌های ملت «سکینه و آرامش» بنشاند که لَقَد رَضِیَ اللهُ عَنِ المُؤمِنینَ اِذ یُبایِعونَکَ تَحتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما فی قُلوبِهِم فَاَنزَلَ السَّکینَةَ عَلَیهِم. (سوره‌ فتح، بخشی از آیه‌ ) (ايسنا)

استاندار تهران: انتظار این میزان رد صلاحیت‌ها را نداشتم

به شخصه این میزان رد صلاحیت‌ها را انتظار نداشتم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فضا، فضای آلوده‌ای باشد. باید اجازه دهیم افراد مسوول در وزارت کشور با شورای نگهبان مذاکره کنند و افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده و احیانا حقی از آن‌ها ضایع شده است، در مدت ۲۰ روز صلاحیت‌شان دوباره بررسی شود و به عرصه انتخابات بازگردند

افشین علا: به علت «عدم الترام به اسلام» ردصلاحیت شده‌ام!

طبق قانون، امروز آخرین مهلت برای اعلام تأیید، رد، یا عدم احرازصلاحیت نامزدهای مجلس بود. اما هیچ مرجعی به بنده خبری نداد. تماس‌های مکرر با نهادهای ذیربط هم بی فایده بود. تا آنکه پس از ساعت‌ها بی خبری از وضعیت صلاحیتم توسط منبع موثقی مطلع شدم که بر اساس ماده قانونی عدم التزام به اسلام! ردصلاحیت شده ام! وای اگر از پی امروز، بود فردایی!...

افشین علا که کاندیدای انتخابات مجلس شده بود، می گوید که به علت عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شده است. (کلمه)

وحید یامین پور: هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری رد صلاحیت خواهد شد

"وحید یامین پور" رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: هر چند هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری رد صلاحیت خواهد شد ولی در تهران انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را مدیریت می کند.وی گفت: هاشمی رفسنجانی در انتخابات قم و تهران که رای سیاسی است نقش آفرینی خواهد کرد. دولت برای اینکه انتخابات مجلس و خبرگان را تحت تاثیر قرار دهد تا زمان انتخابات، یک حرکت و رفتار انتخاباتی از خود بروز می دهد و اگر این روزها، برجام اجرا و تحریم ها برداشته شود، دولت نیز اقدام به برگزاری جشن، پخش شیرینی و یا دادن بن کالا به مردم می کند تا با این تبلیغات، میدان بازی را تغییر دهد. (ایرنا )

درخواست لغو تحریم‌های انتخاباتی شورای نگهبان از سوي دانشجویان حزب اعتماد ملی

شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی با نگارش نامه‌ای خطاب به حسن روحانی از او خواست تا طبق قانون، برای اجرای قانون و لغو تحریم‌های انتخاباتی شورای نگهبان اقدام کند. در این نامه آمده است: جناب آقای حسن روحانی، تنها ساعتی بود که شیرینی اجرای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها به کام مردم آمده بود که خبر اعمال تحریم‌های انتخاباتی از سوی شورای شورای نگهبان، در رسانه‌ها منتشر شد. «سحام نیوز»

نسرین ستوده: شورای نگهبان به معیارهای انتخابات آزاد و عادلانه توجه ندارد

«نسرین ستوده» فعال حقوق بشر گفت: شورای نگهبان به معیارهای انتخابات آزاد و عادلانه توجه ندارد.وی گفت: وقتی که از انتخابات صحبت می کنیم، از انتخاباتی می گوییم که هم حکومت و هم شهروندان از نتایج آن رضایت داشته باشند و برای این که هر دو طرف از نتایج یک انتخابات راضی باشند، باید معیارهایی در مورد آن رعایت شود. «ایران وایر»

انتخابات این دوره خبرگان بدون چالش برای بخش مسلط قدرت نخواهد بود

آنچه مشخص است اینکه هر چقدر هم انتخابات این دوره خبرگان بسته و مهندسی شده برگزار شود، مانند ادوار گذشته بدون چالش برای بخش مسلط قدرت نخواهد بود .(رادیو فردا)

فتنه‌گران پشیمان نشده‌اند

سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر عوامل فتنه کارهایی که انجام داده‌اند درست و حق به جانب بوده و امروز طلبکار هم باشند، نشان‌دهنده این است که اگر فرصتی به دست آورند دوباره همان کارها را تکرار می‌کنند. خوشبختانه امروز اصولگرایان به یک سطح خوبی از ائتلاف رسیده‌اند؛ اما دوستان اصولگرا در تهیه لیست های انتخاباتی باید توجه داشته باشند که لیست­هایشان چه در تهران و چه در شهرستان‌ها نسبت به قبل متفاوت باشد. اصلاح‌طلبان با همان چهره‌های سوخته چندین بار ثابت کردند که پایبند به قانون اساسی و ساختارهای نظام نیستند و خارج از آن عمل می‌کنند و باز با همان تابلوهای گذشته می‌خواهند از مردم رأی بگیرند. اصولگرایان هم نباید با چهره‌های قدیمی به صحنه انتخابات وارد شوند. به هر حال باید از چهره‌های کارآمدتر و جدیدتر در لیست‌های انتخاباتی خود استفاده کنند. (مهر)

معتدلین بهترین فرصت را در عرصه‌ سیاست عمومی دارند

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده ادوار مجلس: اگر حاصل کثرت داوطلبان نمایندگی باعث آشفتگی اداری و نابسامانی در حوزه اجرا و نظارت شود، می‌توان از آن به عنوان سونامی ثبت‌نام یاد کرد. اقبال از تندروی در هر دو اردوگاه وجود ندارد. برخی جریانات زیر نقاب گفتمان اعتدال پنهان می‌شوند که در این صورت دوره فرصت سوزی را تجربه خواهیم کرد. اگر گفتمان اعتدال در اجاره جریانات سیاسی نباشد می‌تواند مجلس از نوع دیگر را خلق کند. (ایسنا)

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران خبر داد

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران گفت: هیات نظارت استان تهران صلاحیت 760 نفر را در تهران تایید کرده است.

علی اصغر ناصربخت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با اشاره به اینکه حدود هزار و 700نفر در تهران رد صلاحیت شده‌اند، اظهار کرد: ما امروز نامه‌ی داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است را از طریق پست به دست آنها می‌رسانیم و سپس نامه‌ی داوطلبان تایید صلاحیت شده را ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ کسانی که رد صلاحیت شده‌اند سه روز فرصت دارند تا شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

ناصربخت در پاسخ به این پرسش که آیا این ارزیابی انجام شده که بیشتر کسانی که رد صلاحیت شده‌اند به کدام جناح سیاسی وابسته بوده‌اند، اظهار کرد: ما هنوز فرصت این بررسی را پیدا نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا هیات اجرایی شهرستان تهران در بررسی خود صلاحیت 2 هزار و 299 نفر را تایید و 115 نفر را فاقد صلاحیت اعلام کرده بود.(ايسنا)

تصمیمات اتاق فرماندهی فتنه؛

جلسه مهم آرمين، مرعشی و بهزاد نبوی درخصوص ردصلاحيت اصلاح طلبان

جلسه ای با حضور حسين مرعشی، حسين موسوی تبريزی، محسن رهامی، محسن آرمين، بهزاد نبوی و احمدپورنجاتی تشكيل و سياستگذاری رسانه ای درخصوص رد صلاحيت ها انجام گرفته است

بر اساس اين مصوبه؛

علاوه بر مسئولين وزارت كشور، تمام استانداران بايستی نسبت به وضعيت رد صلاحيت ها، موضع گيری تا آستانه استعفا داشته باشند

بايستی بر ورود رهبری و رئيس جمهور در اين صحنه اصرار ورزيده شود

از مظلوميتی كه در افكار عمومی از اين فضا ايجاد می شود برای لايه های بعدی كه در فهرست قرار می گيرند عمل شود

موضوع تقلب و ادبيات 88 بايستی مجددا در دستور كار قرار گيرد كه موجب ترس در نهادهای ذيربط و عقب نشينی آنان(ولو يك عقب نشينی كوتاه) شود

داغ كردن ردصلاحيت ها در افكارعمومی می تواند موج ايجاد شده از سوی اصولگرايان در حوزه معيشت و اقتصاد را مهار و كم كاری دولت را مهار نمايد

درخصوص نوع موضع گيری حسن روحانی بر اساس مصوبات جلسه، آقايان مرعشی و پورنجاتی با رئيس جمهور جلسه ای داشته باشند.(شبکه هاي پيام رسان)

اسامی رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس در تهران

علی مطهری، /حمید رسایی، /فاطمه راکعی، /مهدی نوبخت، /شهربانو امانی، /شهاب‌الدین صدر، /سید علی محتشمی‌پور، /جواد اطاعت، /محمدجواد حق‌شناس، /رسول منتجب‌نیا، /الیاس حضرتی، /فاطمه هاشمی، /محسن رهامی، (فارس)

اسامی تایید صلاحیت‌شدگان

همچنین بر اساس این اخبار، برخی از افراد از جمله،ساسان والی‌زاده، محمدرضا عارف، علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان،‌ علی فلاحیان، محمدرضا تابش، قدرتعلی حشمتیان و سهیلا جلودارزاده و مهدی کوچک‌زاده از تهران، محرم اکبرزاده،‌ عین اله شریف پور، محمد علیپور،‌ صفر یوسف زاده،‌ علی اسماعیل زاده، احد ولی زاده،‌ حسین پرنون،‌ رضا شکری سلطان آبادی، رضا نظری،‌ علی بدیهی، قاسم اسماعیل زاده،‌ محرم رضایی،‌ محمد طاهری‌، محمد کواکبی،‌ مهدی حکاری، پیمان یارمحمدزاده،‌ لاله صمدپور،‌ شهروز گنجی زاده،‌ علی جوانشیر،‌ اسماعیل محمدنژاد از ماکو و چالدران، نوذر شفیعی نوذر بناوی، حمیدرضا دهقان، محسن غلامی،‌ محسن پروین،‌ ساسان سالاری، مجید انصاری از ممسنی و رستم،سیدعلاء کراماتی و رجبی از شیراز،امیری، قدرت‌اله ایمانی،‌ بازوند، امیر بیرانوند، شاپور بیرانوند، کلثوم بیرانوند، سعید بیرانوند، نصرتی، نظری، نوری‌زاده، هاشمی، مهرداد ویس‌کرمی، بهزاد یاراحمدی، کوشکی، شاکرمی، شریعت فرد، صادقی قهاره، علی‌مراد صفری، طاهرپور، عادلی، عبدتاج‌الدینی، ایرج عبدی، پیروز عزیزی، آقارضا فتوحی، اعظم محمدی‌نیا، محمدحسین محمدی، مرتضی محمودوند، مختاری مطلق، معتمدی، ملکی‌راد، محمدرضا ملکشاهی‌راد،‌ آرش میراسماعیلی، حافظی، فتح‌اله حسنوند، بیژن حسین‌پور، مجید حسینی، حیاتی‌پور، محمد دالوند، بهروز‌دریکوند، مسلم دریکوند، بهرام دلفان، دوستی‌زاده، رضا رحیمی‌نسب،‌ عزت رضایی، ساکی‌زاده، سپهرمنش، سعیدی‌تبار، سلیمانی، سوری،‌ اسکندر رحیمی از خرم‌آباد، حمید آیتی از خراسان جنوبی،غلامرضا تاجگردون نماینده کنونی کهگیلویه و بویراحمد،سعید زمانیان، امامفلی بیابانی، جواد صدیقی، اصغرزاده مرغملکی، نادر امینی،‌ صادق سلیمی، اردشیر نوریان، نورالله حیدری، حیدری پپدنی،‌ عبدالله عبیمحمدی، رحمان کرمی، حسین نافیان از شهر کرد، مسعود پزشکیان از تبریز، رسولی‌نژاد از دماوند، عشرت شایق تایید صلاحیت شده‌اند. (فارس)

علت عدم احراز صلاحیت معاون اجرایی رییس مجلس

علت عدم احراز صلاحیت علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، عدم استعفا از مسئولیت (معاونت رئیس مجلس) در مهلت مقرر قانونی اعلام شده است. در حالی احراز نشدن صلاحیت علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، عدم استعفا از مسئولیت عنوان شده است که طبق قانون، معاونین رئیس مجلس، نیازی به استعفا برای کاندیداتوری در انتخابات ندارند .(ایسنا)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات