حماسه و جهاد >>  مدافعان حرم >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۶۳۲۲
اختصاصی بصیرت/ مراسم اولین سالگرد سردار شهید الله‌دادی با حضور سردار سلیمانی برگزار شد

سنگ تمام حاج قاسم برای شهید الله‌دادی

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شهید الله‌دادی با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن سردار حاج قاسم سلیمانی در روستای پاریز شهرستان سیرجان برگزار شد.
پایگاه بصیرت / مهدی سلطانی
حماسه و جهاد / سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد سردار سرتیپ شهید محمدعلی الله‌دادی و 22 شهید روستای پاریز شهرستان سیرجان که بعد از ظهر امروز در زادگاه شهید الله دادی در روستای پاریز  برگزار شد، با اشاره به اهمیت شهادت و شهادت‌طلبی در اسلام گفت: شرط رسیدن به نقطه شهادت دل بریدن از تمام مادیات و تعلقات دنیوی است. تمام شهدای ما در درجه اول هجرتی را از قلب‌های خود آغاز کرده بودند و آن دل بریدن از دل‌مشغولی‌هایی است که در این راه به عنوان سدی در هجرت به سوی پروردگار شناخته می‌شود.

وی در بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید الله‌دادی، گفت: شهید الله‌دادی در تشکیل و پایه‌ریزی لشگر 41 ثارالله استان کرمان، یکی از بنیانگذاران به شمار می‌رفت و خدمات قابل توجهی را نیز در سپاه الغدیر استان یزد انجام داد به گونه‌ای که این تیپ به مدرسه الغدیر مشهور شده بود.

سرلشکر سلیمانی افزود: ویژگی‌هایی که شهید الله‌دادی را با آنها می‌شناختم این بودکه این شهید بزرگوار ما علی‌رغم تمام مسئولیت‌های اجتماعی و نظامی که داشت هیچ‌گاه آلوده به شهرت طلبی نشد. به گونه‌ای که اگر هم‌اینک از مردم همین دیار بپرسید که یک چهره‌ مذهبی و اجتماعی معرفی کنند بی‌تردید شهید الله‌دادی خواهد بود.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهید الله‌دادی یک اسوه و نمونه کامل ادب است، تاکید کرد: ولایت‌مداری و دینداری عملی شهید الله‌دادی از او یک اسوه تمام عیار ساخته است و وی کسی است که مقامات مادی دنیا هیچ‌گاه در قلب او اثر نکرد و او را از مسیری که بیش از 30 سال به دنبال بود یعنی شهادت فی سبیل الله باز نداشت.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدای مدافع حریم انقلاب اسلامی، گفت: حرم عقیله بنی‌هاشم که تاکنون فدائیان بسیاری در حفظ و صیانت از خود دیده است؛‌ همچون قمری در میان حریم اسلام ناب محمدی(ص) است و این همان حریمی است که سرور جوانان بهشت و اشرف مخلوقات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راه آن از تمام هستی و جان و مال خود و فرزندان و خانواده‌اش گذشته است و اگر اکنون هزاران هزار مدافع حضرت زینب(س) هم برای حفظ و صیانت از این حرم و حریم اسلام فدا شوند؛ باز ارزشمند خواهد بود.

سردار سلیمانی در پایان این مراسم ابراز داشت: امیدوارم که خداوند به برکت خون پاک شهدای این روستا به ما سربازان انقلاب اسلامی توفیق دهد که پاسداران وفاداری در مراقبت از حریم اسلام و مرزهای جمهوری اسلامی باشیم.

لازم به ذکر است که سردار شهید محمدعلی ‌الله‌دادی در دوران جنگ تحمیلی در لشکر ۴۱ لشکر ثارالله به عضویت در تیپ ادوات انتخاب شد. این شهید جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد را در کارنامه خدمات ارزشمند خود دارد.

شهید الله‌دادی در تاریخ 28 دی‌ماه 1394 هنگام بازدید از منطقه قنیطره در لبنان هدف حمله موشکی بالگرد صهیونیست‌ها قرار گرفت و به همراه چند تن از رزمندگان حزب‌الله به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات