صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۸۶۳۳۵

ماجرای بازداشت تفنگداران

محقق ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی گفت: ایران برنده اصلی ماجرای بازداشت تفنگداران بود و آمریکا در این ماجرا تحقیر شد.

علی آلفونه در مصاحبه با روزنامه جروزالم‌پست تاکید کرد که سپاه در ماجرای بازداشت تفنگداران آمریکایی، به طور کامل به همه اهداف خود دست یافته است.

وی گفت: بازداشت تفنگداران آمریکایی کوتاه بود، اما سپاه‌پاسداران انقلاب ایران به هدف خود دست یافت.

این کارشناس سیاسی یکی از نگرانی‌های مقامات پنتاگون را اطلاعات فاش شده قایق‌های آمریکایی اعلام کرد و گفت: مقامات پنتاگون نگران این موضوع هستند که آیا ایران این اطلاعات را در روسیه و چین قرار خواهد داد؟ این حقیقت که آمریکا تاکنون به حوادث متعدد از قبیل آزمایش یک موشک بالستیک ایران در ماه اکتبر و پرتاب راکت در نزدیکی ناوهای آمریکایی واکنش نشان نداده، نشان‌ دهنده ضعف این کشور است.

وی افزود: از دیدگاه سپاه، جالب‌ترین نکته این است که آنها تفنگداران آمریکایی را درست پیش از سخنرانی سالیانه اوباما بازداشت کردند.

آلفونه گفت: رسانه‌های دولتی ایران با پخش تصاویری از بازداشت ملوانان در واقع اوباما و کری را به تمسخر گرفتند. در واقع باید گفت که در این ماجرا، ایران برنده اصلی بوده است، چرا که توانست به فن‌آوری پیشرفته به کار گرفته شده آمریکا در قایق‌های نظامی دسترسی پیدا کرده، آمریکا را به تمسخر گرفته است که بگوید، توافق هسته‌ای به همکاری ایران با آمریکا منجر شده است.

وی این حادثه را یک موفقیت چشمگیر برای ایران و یک شکست بزرگ برای آمریکا دانست.

همزمان الیوت آلبرامز مشاور امنیت ملی در دولت بوش به فاکس‌نیوز گفت: قدرت آمریکا در حال افول و قدرت ایران در خاورمیانه در حال افزایش است. می‌بینیم که ایران تفنگداران آمریکا را در خلیج‌فارس تحقیر کرد. ما همچنین از آزادی اتباع خود که زندانی بودند خوشحالیم اما نباید امتیاز و باج می‌دادیم.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات