تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۸۶۳۶۸

نقطه هدف در انزواي نيروهاي مؤمن به انقلاب

پایگاه بصیرت / عباس حاجي‌نجاري

(روزنامه جوان - 1394/06/23 - شماره 4626 - صفحه 2)

نقطه هدف در انزواي نيروهاي مؤمن به انقلاببهره‌گيري از واژه افراط و افراط‌گرايي براي تخطئه‌ نيروهاي مؤمن به انقلاب، قدمتي به درازاي عمر انقلاب اسلامي دارد. از درون زندان رژيم ستمشاهي كه ماركسيست‌ها و منافقين، ياران امام (ره) را با اين واژه يا «راست پيچيده» خطاب قرار مي‌دادند، تا دوران دولت موقت و بني‌صدر، از واژه‌گزيني‌هاي منافقين عليه حزب‌اللهي‌ها كه روزانه آماج ترور‌هاي آنها بودند تا اصلاح‌طلباني كه در مقطع بعد از دوم خرداد 76 با سوار شدن بر آراي توده‌هاي اجتماعي، ختم انقلاب را آرزو داشتند و شرايط كنوني كه اين هجمه‌ها در پوشش اعتدال‌گرايي و باز هم اصلاح طلبي همان جامعه هدف (نيروهاي مؤمن به انقلاب) را به رغم گذر نسلي هدف گرفته‌اند و اين در حالي است كه در تمام دوران‌هاي گذشته بيگانگان و دستگاه‌هاي رسانه‌اي دشمن هم در اين واژه‌سازي و مخاطب‌ قرار دادن نيروهاي مؤمن، با عوامل داخلي اشتراك مساعي داشته و فضاي لازم را براي نيروهاي مؤمن به انقلاب تنگ مي‌كردند.

واقعيت امر اين است كه انقلاب اسلامي ايران، به رغم بسياري از تحولات انقلابي و غيرانقلابي نظام‌هاي رايج سياسي در جهان، از هيچ حمايت و پشتوانه بيروني به جز اتكا به نيروهاي داخلي و البته عنايات الهي برخوردار نبوده و نيست و همواره از چند جبهه آماج هجمه‌ها چه ترور و چه جنگ و چه تهاجم فرهنگي قرار داشته است و اين تنها قابليت و توانمندي و ايمان و باور نيروهاي انقلاب بود كه در تمام گردنه‌هاي تاريخي رسالت نجات و تداوم انقلاب را بر دوش مي‌كشيد.

ختم غائله منافقين در سال‌هاي اوليه انقلاب و مهم‌تر از آن دوران هشت سال دفاع مقدس مظهر تجلي آن بود و در دوران معاصر اين حماسه 9 دي سال 88 بود كه يكي از بزرگ‌ترين فتنه‌ها عليه انقلاب را به فرصتي براي تجلي ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي در دوران معاصر تبديل كرد و در شرايط كنوني نيز مهم‌ترين دغدغه دشمنان انقلاب اسلامي در ناكامي در پيشبرد اهدافشان عليه انقلاب اسلامي كه همانا تسليم نظام اسلامي در برابر نظام سلطه است، همين حضور در صحنه نيروهاي مؤمن به انقلاب است.

فراتر از كاركرد و اثرگذاري داخلي اين نيروها، تأثير آنها در تحولات منطقه و حمايت و پشتيباني از سرپنجه‌هاي انقلاب اسلامي است، نكته‌اي كه دشمنان انقلاب اسلامي بارها ناچار به اعتراف به آن گرديده و اثرگذاري حزب‌الله در لبنان، حشد الشعبي در عراق، انصار‌الله در يمن و... را ناشي از همين انتقال گفتمان و مهم‌تر از آن الهام‌بخشي عملي آن مي‌دانند.

به عبارت ديگر اگر زماني باور و روحيه نيروهاي مؤمن به انقلاب، نظام سلطه را در درون مرز‌هاي ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس زمينگير كرد و آنها را به رغم تجميع ظرفيت 42 كشور در حمايت از صدام ناكام گذاشت، امواج آن اكنون نه در درون مرز‌هاي جغرافيايي ايران كه در مرز‌هاي مديترانه و... استكبار و دست نشاندگان منطقه‌اي و فرامنطه‌اي آنها را زمينگير كرده است.

مقام معظم رهبري در ديدار اخير خود با اقشار مختلف مردم در روز 1394/06/18 ضمن بيان اهميت نقش و تأثير روحيات انقلابيگري به ويژه در نسل جوان، مسئولان كشور را به حمايت از آن فرا مي‌خوانند. ايشان فرمودند: يكي از مهم‌ترين راه‌هاي تقويت دروني حفظ روحيه انقلابيگري است در مردم، به خصوص در جوان‌ها، سعي دشمنان اين است كه جوان ما را لاابالي بار بياورند،‌ نسبت به انقلاب بي‌تفاوت بار بياورند،‌روحيه حماسه و انقلابيگري را در او بكشند و از بين ببرند. جلوي اين بايد ايستاد، جوان روحيه انقلابيگري را بايد حفظ كند و مسئولين كشور جوان‌هاي انقلابي را گرامي بدارند؛ اين همه جوان‌هاي حزب‌اللهي و انقلابي را برخي از گويندگان و نويسندگان نكوبند، به اسم افراطي و امثال اينها.

ايشان سپس با تأكيد بر تقويت و حمايت از اين روحيه مي‌فرمايند: جوان انقلابي را بايد گرامي داشت، بايد به روحيه انقلابيگري تشويق كرد، اين روحيه است كه كشور را حفظ مي‌كند، ‌از كشور دفاع مي‌كند، اين روحيه است كه در هنگام خطر به داد كشور مي‌رسد. مقام معظم رهبري آنگاه حفظ روحيه انقلابيگري را يكي از عوامل اصلي اقتدار ملي دانسته و مي‌افزايند سه عامل اساسي اقتدار ملي اينهاست؛ اقتصاد قوي و مقاوم، علم پيشرفته و روزافزون و حفظ روحيه انقلابيگري در همه، به‌خصوص در جوان‌ها؛ اينهاست كه مي‌تواند كشور را حفظ و دشمن را مأيوس كند.

نكته مهم آن است كه در كنار عرصه‌هاي دفاعي و امنيتي كه حضور نيروهاي مؤمن به انقلاب به مهم‌ترين عنصر قوام‌بخش اقتدار ملي و بازدارندگي دفاعي ايفاي نقش كرده‌اند، ‌اين روحيه عرصه‌هاي ديگر نظير عرصه‌هاي اقتصادي، صنعتي و اجتماعي را نيز متحول كرده است، كسي نمي‌تواند در اين ترديد كند كه پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي ما در عرصه هسته‌اي و فضايي متأثر از وجود همين روحيه در نيروهاي تلاشگر است كه به عنوان عاملي مهم و اثربخش پشتوانه تيم مذاكره‌كننده ايران در مذاكرات هسته‌اي بود و چه بسا اگر آن دستاوردها نبود، ايران امكاني براي چانه‌زني در مذاكرات نداشت و اين در حالي است كه سوگمندانه بايد اشاره داشت كه حمله به نيروهاي مؤمن به انقلاب در پوشش افراط و افراط‌گرايي با هدف جاانداختن اعتدال و اعتدال‌گرايي صورت مي‌گيرد.

آنچه به نقش نيروهاي مؤمن به انقلاب اهميت مي‌دهد تنها معطوف به تأثير اقدامات گذشته نيست، بلكه نگاه به آينده و اهميتي كه اين شاخصه در روند تحولات آتي مي‌تواند داشته باشد چه بسا مهم‌تر از گذشته باشد. مقام معظم رهبري در ديدار خبرگان ملت با آماده باش به نيروهاي مؤمن، آنها را براي آمادگي براي مقابله با جهت‌گيري‌هاي دشمن فراخواندند و مي‌فرمايند: نيروهاي مؤمن، در سرتاسر كشور بايد بدانند كه حركت به سمت اهداف و آرمان‌هاي اسلامي است؛ در اين هيچ ترديدي نيست و همه خودشان را آماده نگه بدارند.

همه آماده باشند؛ نيروهاي مؤمن، نيروهاي اصيل و معتقد در سرتاسر كشور كه بحمدالله اكثريت قاطع را تشكيل مي‌دهند، آماده به كار باشند. آماده به كار به معناي آماده به جنگ نيست؛ يعني هم آماده كار اقتصادي باشند هم آماده كار فرهنگي باشند، هم آماده كار سياسي باشند، هم آماده حضور در ميدان‌ها و عرصه‌هاي مختلف باشند، آماده باشند، همه بايد آماده باشيم. در مقابل اين جهت‌گيري‌هاي دشمنان- كه دشمنان ما شب و روز نمي‌شناسند- ما هم بايستي شب و روز نشناسيم و همه آماده باشيم.

http://javanonline.ir/fa/news/739809

ش.د9402606

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات