صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۵۷۴

چرایی تشکیل شورای همگرایی

رئیس شورای همگرایی نیروهای ارزشی کشور گفت: تشکیل این شورا یک حرکت ارزشی و ولایی باثبات توسط مقلدان رهبری برای خنثی کردن توطئه ها است تا بتوانند در جریان های کشور موثر باشند.
پایگاه بصیرت: تقوی: هدف تشکیل شورای همگرایی نیروهای ارزشی خنثی کردن توطئه ها است
حجت الاسلام والمسلمین «سیدرضا تقوی» عصر یکشنبه در دومین گردهمایی نیروهای ارزشی استان مرکزی در حسینیه بیت نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی افزود: مجموعه حزب اللهی ها در شرایط فعلی کشور رسالت سنگین تری به عهده دارند.
وی اضافه کرد: نیروهای حزب اللهی باید با اقتدار، حضور جدی، اعتقاد به راهی که انتخاب کرده اند، به دور از مسائل نفسانی، خودخواهی و غرور، منافع و مصالح نظام را در نظر بگیرند و با داشتن انسجام و افزایش مقبولیت مردمی در این حرکت که مقطعی نیز نیست، در صف آرایی برای خنثی کردن همه توطئه های دشمنان شرکت کنند.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جلسه هفته اخیر با اساتید دانشگاه؛ به مدیران توصیه کردند که دانشجویان ارزشی، نیروهای مومن، اساتید بسیجی و مومن را جمع کنید، تقویت کنید و به آنها میدان بدهید، از همین رهگذر امضای معظم له را برای ایجاد این تشکل گرفتیم.
وی افزود: در صدد هستیم نیروهای مومن، بسیجی، ارزشمند و ولایی را جمع و یک جبهه ارزشی در جامعه ایجاد کنیم تا ضمن اینکه پراکنده نباشند، بتوانند با حرکت های بالنده، پرنشاط و باشکوه در جریان های مختلف مربوط به سرنوشت کشور تاثیرگذار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: فرهنگ عاشورا برای جامعه مصونیت ایجاد می کند و اگر به درستی از آن استفاده شود، جامعه بیمه خواهد شد و مردم با هر سلیقه، اندیشه و فکری در این رابطه کم نمی گذارند.
تقوی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به خوبی شورای همگرایی نیروهای ارزشی را با هدایت و مدیریت آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در این استان شکل داده و با پوشش کل استان از بسیاری از استان های کشور جلوتر است.
وی در خصوص استکبار ستیزی نیز گفت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، ما مقابل هر مستکبری قرار می گیریم و با او برخورد می کنیم، ریشه قرآنی دارد و ما پس از برجام مصمم تریم که شعار مرگ بر آمریکا در نمازهای جمعه بیشتر از قبل طنین انداز شود، چرا که دشمن همان زمان هم اعلام می کرد گزینه هایش روی میز است، آمریکا از تمام ترورهایی که با پول و هدایت عربستان در منطقه می شود و نیز از قصابی شدن مسلمانان یمن، خبر دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد شورای همگرایی نیروهای ارزشی کشور، یک کار عمیق، ریشه دار و ماندگار است چرا که انتخابات متعدد برگزار می شود، دولت ها می آیند و می روند ولی آنچه که پایدار است، یک ملت است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: عمر مجلس و دولت چهارساله و مجلس خبرگان نیز هشت سال است، اما آنچه که باید ثبات داشته باشد پافشاری مردان خدا در خدمت به مردم با پایمردی و استقامت است، از همین رو؛ نیاز بود نیروهای ارزشی مجددا ساماندهی شوند تا در جریانات گوناگون، این تشکل ریشه دار و اصیل آسیب نبیند و استان مرکزی از این جهت ظرفیت بسیار خوبی دارد.
وی بیان کرد: همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و در چارچوب ولایت ، فقاهت و امامت حرکت کنیم و تا آخر پای حرفمان بایستیم.
امام جمعه اراک گفت: هفت نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگی استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم است و اگر دست من بود برای مجلس شورای اسلامی افرادی همچون مالک اشتر و مدرس و برای خبرگان شخصیتی همچون شهید بهشتی را می فرستادم.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: اینکه عده ای اجازه می دهند سایت های بیگانه با زدن افترا، هتک حرمت و جوسازی ؛ آب به آسیاب دشمن بریزند کاری اشتباه است و نظام و شهدا ضرر می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیت، ائمه جمعه و جماعات ؛ افرادی پایبند به آرمان های امام و رهبری هستند و آفت ها، آسیب ها و توطئه ها را به خوبی بررسی می کنند و راه های مناسب را برای مقابله با کید خائنین و شیطنت های دشمنان بر می گزینند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: استان مرکزی به چنین تشکلی که ائمه جمعه پیشتاز آن هستند نیاز مبرم دارد تا با ایجاد این جبهه خط امام ، ولایت و عصمت و طهارت (ع) ، توطئه ها و جریان های کور و کر را خنثی کند.
وی ایجاد این تشکل را از واجب ترین کارها دانست و گفت: از این فرصتی که خدا در اختیار ما گذاشته است باید قدرشناس باشیم.
در این نشست ائمه جمعه شهرهای مختلف استان مرکزی حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات