صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۸۶۵۵۶

منافع ملی و لزوم حضور در انتخابات

اصلاح طلبان به این دلیل علاقه به حضور در مجلس دارند که فکر می کنند می توانند در شرایط فعلی کمکی به توسعه امور و تحقق برنامه های دولت داشته باشند. از سوی دیگر بارقه های امید در مردم با انتخاب آقای روحانی ایجاد شده و فضای بین المللی که به سمت تحریم کامل ایران می رفت با تلاش دوساله دولت یازدهم در حال تغییر است.
 روزنامه آرمان در یادداشتی با قلم مسعود ادیب فعال سیاسی اصلاح طلب در شماره سه شنبه ششم بهمن، می نویسد: انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی با همه انتخابات های گذشته از جهات گوناگونی متفاوت است.

در این یادداشت می خوانیم: اصلاح طلبان به عنوان یک گروه سیاسی طبیعتا علاقه مند به حضور در پارلمان هستند. اصلاح طلبان به این دلیل علاقه به حضور در مجلس دارند که فکر می کنند می توانند در شرایط فعلی کمکی به توسعه امور و تحقق برنامه های دولت داشته باشند. از سوی دیگر بارقه های امید در مردم با انتخاب آقای روحانی ایجاد شده و فضای بین المللی که به سمت تحریم کامل ایران می رفت با تلاش دوساله دولت یازدهم در حال تغییر است.
اجرایی شدن برجام رفته رفته تحریم ها را کنار زده و سایه خطر را به طور کامل از کشور دور کرده و شاهد رفتارها و فعالیت های بین المللی در تعامل با ایران هستیم. دیروز هم رئیس جمهور به مقصد ایتالیا و فرانسه عازم اروپا شد لذا تفاوت ایجاد شده در شرایط فعلی با گذشته نوعی امید در میان مردم به وجود آورده است. درابعاد منطقه ای امروز با منطقه ای به مراتب آشفته تر از گذشته روبه روییم.
مشکلات فراوانی در کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق و سوریه وجود دارد و تهدید بزرگی به نام داعش، جهان اسلام را با خطر روبه رو کرده است و با تمام تلاش های صورت گرفته هر لحظه خطر سرایت تروریسم به سایر کشورهای منطقه وجود دارد. البته وضع ارتباطات منطقه ای ایران به دلیل اقدامات تنش آمیز برخی کشورها در شرایط عالی نیست. از سوی دیگر دولت بزرگ به وجود آمده از نفت 120 دلاری، با فشار سنگین اقتصادی و نفت حدود 24دلار اداره می شود که این موارد موجب شده است وضعیت اقتصادی درحالت حساسی قرار داشته باشد. از طرف دیگر تهدید ها و آسیب ها هنوز هم وجود دارد و در این شرایط باید در نظر بگیریم که مسائل کشور فراتر از قدرت گرفتن جناح اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی است. در این شرایط مساله اصلی حفظ و تقویت دولت و منافع ملی و برون رفت از مشکلات است. هر مقدار فضا سخت باشد ولی با یاری خداوند باید حرکت کرد.
شاید گشایشی به وجود آید تا متهم به کم کاری در پیشگاه ملت عزیز نباشیم. این امید هم وجود دارد که امکان حضور اصلاح طلبان بیشتری که دل در گرو سربلندی نظام دارند، فراهم شود. دوستان اصلاح طلب در انتظار تاییدصلاحیت انتهایی شورای محترم نگهبان هستند، تا یک انتخاب هوشمندانه با مشارکت حداکثری صورت بگیرد.
منبع: جماران
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات