صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۶۶۵۳

انتخابات؛ نيازمند آرامش

پس از اعلام اوليه اسامي رد و تأييد صلاحيت‌شدگان انتخابات مجلس و خبرگان، فرصتي براي اعتراض وجود داشت تا آنهايي که گمان می‌کردند در مسير بررسي صلاحيت‌ها اشتباهي صورت گرفته [....]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: قطار انتخابات منتظر بررسي نهايي صلاحيت‌ها از سوی شوراي نگهبان است و قرار است طي روزهاي آينده به پايان برسد و تبليغات انتخاباتي در انتهاي بهمن ماه آغاز شود. پس از اعلام اوليه اسامي رد و تأييد صلاحيت‌شدگان انتخابات مجلس و خبرگان، فرصتي براي اعتراض وجود داشت تا آنهايي که گمان می‌کردند در مسير بررسي صلاحيت‌ها اشتباهي صورت گرفته، دلايل خود را اقامه کرده و منتظر بررسي مجدد شوراي نگهبان بمانند. اما در اين ميان، فضاسازي‌ها و فشارها بر شوراي نگهبان شدت يافته است تا اين دستگاه نظارتي را تحت‌الشعاع خواست خود قرار دهند. بازار شايعات نيز با همين هدف در حال گرم شدن است. در روزهاي گذشته، اخبار متفاوتي از رد يا تأييد صلاحيت نامزدهاي مختلفي به گوش مي‌رسد که هيچ‌کدام منبع موثقي ندارد. انتشار اين اخبار در حالي صورت مي‌گيرد که هنوز شوراي نگهبان برای رسيدگی به شکایات چند روز دیگر فرصت دارد و اخبار انتشاريافته جز در تنگنا قرار دادن شوراي نگهبان و به هم ريختن افکار عمومي، کارکرد ديگري نخواهد داشت.
نکته قابل ملاحظه در اين ميان، آن است که فرايند برگزاري انتخابات روندي است که به نظم و آرامش نياز دارد و در دل اين آرامش است که امکان انتخاب عقلايي فراهم مي‌آيد و شايستگان فرصت حضور در رأس قدرت را به دست مي‌آورند. تنها کساني که منافع خود را در غيرعقلاني کردن فرايند انتخاب و انتخابات مي‌بينند، تلاش دارند تا در آستانه روز هفتم اسفند بر التهابات بيفزايند.
حوادث تلخ انتخابات سال ۸۸ هنوز از اذهان عمومي پاک نشده است و به ياد داريم که چطور جنجال‌آفريني يک جريان سياسي که موفقيت خود را در ناآرامي اذهان عمومي و تبديل انتخاب از تعقل به تعصب مي‌ديد، سرمايه‌هاي يک ملت را به آتش کشيد و خسارت جبران‌ناپذيري را به کشور وارد کرد. از این رو، براي جلوگيري از تکرار گذشته، بايد دل به بازار شايعات نسپاريم و فرصت دهيم تا دستگاه‌هاي قانوني کار خود را در کمال آرامش انجام دهند! و فراموش نکنيم که مصلحت امروز انقلاب و نظام اسلامي در حفظ آرامش انتخابات است!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات