تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۶۶۰
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با فرهیختگان:

دلخوری‌های ناطق‌نوری را جبران می‌کنیم

اشاره: چپ و راست این روزها سوال می‌کنند شیخ نور می‌آید یا نمی‌آید؟ تا یک هفته پیش پاسخ علی‌اکبر ناطق‌نوری به این سوال یک جمله و صریح بود: «بنا ندارم در انتخابات مجلس شرکت کنم و در این رابطه تکلیف ندارم.» اما دعوت سیدحسن خمینی، فرزند یادگار امام راحل از شیخ نور ورق را برگرداند و این بار او نه‌تنها «نه» نگفت، بلکه گفت باید بر این موضوع تامل کند. همین‌خبر هم کافی بود که این‌بار گمانه‌زنی‌ها درباره حضور علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات مجلس با قدرت بیشتری دنبال شود و از فاز حضور یا عدم‌حضور او به قرار گرفتن ناطق‌نوری در صدر فهرست‌‌های انتخاباتی تغییر وضعیت دهد. اما نحوه مواجهه اصولگرایان با نامزدی ناطق‌نوری - که روزگاری نه‌چندان دور مسئولیت هماهنگی آنان در انتخابات را برعهده داشت – ابهام‌آمیز است. سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اعتقاد دارد حضور ناطق‌نوری در انتخابات مجلس دهم سرعت ائتلاف و وحدت اصولگرایان را بیشتر می‌کند و اصولگرایان از این اتفاق استقبال می‌کنند؛ هرچند نمی‌تواند حدس بزند واکنش طیف تندرو جریان راست به این اتفاق احتمالی که او آن را «تحول» می‌خواند، چیست. سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری که در مصاحبه با «فرهیختگان» چندین‌بار تاکید می‌کند اصولگرایان از نامزدی شیخ نور در انتخابات استقبال می‌کنند، می‌گوید اگر ناطق‌نوری همچنان از جریان راست دلخوری دارد آنان می‌توانند جبران کنند و راه جبران وجود دارد.
پایگاه بصیرت / زینب نورانیان‌

(روزنامه فرهيختگان - 1394/07/11 - شماره 1773 - صفحه 2)

* طبق اخباری که تاکنون تکذیب نشده است و به نظر می‌رسد درست باشد، سیدحسن خمینی از ناطق‌نوری برای شرکت در انتخابات مجلس آینده دعوت کرده است و برخلاف همیشه آقای ناطق‌ پاسخ منفی نداده‌ و تاکید کرده ‌است روی این موضوع تامل خواهد کرد. شما بازگشت ناطق‌نوری به عرصه سیاست را چطور ازیابی می‌کنید؟

** شخص آقای ناطق‌نوری یکی از سابقون قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هستند. ایشان جزء چهره‌‌های موجه انقلاب هستند و اگر تصمیم بگیرند که در انتخابات حضور داشته باشند ما به‌عنوان بخشی از جریان اصولگرا یعنی جبهه پیروان خط امام و رهبری حتما از آمدن ایشان استقبال می‌کنیم. در دنیای سیاست هر چیزی ممکن است و نمی‌توان نامزدی آقای ناطق‌نوری در انتخابات مجلس آینده را دور از ذهن دانست.

در همین حال باید بگویم آقای ناطق‌نوری هیچ‌گاه از دنیای سیاست دور نبودند و برکنار نشدند. ایشان همیشه در صحنه بودند و در بطن و متن سیاست حضور داشتند؛ بنابراین آقای ناطق‌نوری از صحنه سیاست کناره نرفته‌اند.

* در اینکه ایشان همیشه در پشت صحنه حضور داشتند، شکی نیست؛ اما طی سال‌های اخیر هربار از ایشان درخواست شده است مستقیما در انتخابات شرکت کنند پاسخ آقای ناطق منفی بوده است و اخیرا هم در سخنانی گفته است نسل اول انقلابی‌ها باید به اتاق فکر بروند. این بار اما در پاسخ به درخواست سیدحسن خمینی پاسخی متفاوت داده‌ و گفته ‌است روی این موضوع تامل خواهند کرد.

** درست است. زمانی ایشان تاکید داشتند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند و هر دعوتی را رد می‌کردند. اما همان‌طور که تاکید کردم در دنیای سیاست همه‌چیز ممکن است. به نظر می‌رسد باید اتفاق جدیدی افتاده باشد که آقای ناطق‌نوری می‌خواهند در تصمیم‌ قبلی خود مبنی‌بر حضور نیافتن در انتخابات تجدیدنظر یا حداقل تامل کنند. حضور آقای ناطق‌نوری در انتخابات تحولی در این عرصه خواهد بود و به‌طور حتم معادلات سیاسی را تغییر خواهد داد.

در هر صورت اینکه آقای ناطق‌نوری‌ تصمیم بگیرند در انتخابات شرکت کنند و نامزد شوند خیلی تعجب‌برانگیز نخواهد بود. در صورت آمدن ایشان ما استقبال خواهیم کرد.

* شما گفتید که با حضور آقای ناطق‌نوری معادلات سیاسی تغییر خواهد کرد. این حضور چه تغییری در روند وحدت جریان اصولگرایی به وجود خواهد آورد؛ آیا روند وحدت جریان راست را تسهیل می‌کند یا برعکس باعث شکاف بیشتر در این جریان می‌شود؟

** به عقیده من اگر آقای ناطق‌نوری برای انتخابات مجلس دهم نامزد شوند سرعت ائتلاف و وحدت در بین اصولگرایان بیشتر خواهد شد، چون ایشان شخصیتی هستند که می‌توان حول محور ایشان ائتلاف کرد. به عبارت دیگر اگر ایشان در صدر یک فهرست انتخاباتی باشند سایر اصولگرایان هم حمایت خواهند کرد.

* حتی گروه‌های تندروی اصولگرا مثل جبهه پایداری و گروه‌های منتسب به آقای احمدی‌نژاد هم از این اتفاق استقبال خواهند کرد؟

** این را نمی‌دانم و باید از آنها سوال کرد.

* تحلیل شما چیست؟

** چون این انتخابات به‌لحاظ متغیر‌‌هایی که وجود دارد دارای حساسیت بالایی است، اگر آقای ناطق‌نوری بیایند سایر اصولگرایان- اگر منطقی فکر کنند- باید از این اتفاق خوشحال شوند و از این روند حمایت کنند و درنهایت هم روی یک فهرست که آقای ناطق درصدر آن هستند وحدت کنند. آمدن ایشان یک تحول جالب خواهد بود و این تحول مثبت ارزیابی می‌‌شود.

* البته آقای ناطق‌نوری دلخوری‌هایی نسبت به جریان اصولگرا دارد که آینده رابطه ایشان با جریان راست را در ابهام قرار داده است.

** البته من خاطرم هست که جبهه پیروان خط امام و رهبری همیشه از آقای ناطق‌نوری دفاع کرده است، اما اگر ایشان همچنان دلخورند ما جبران می‌کنیم و این دلخوری را برطرف خواهیم کرد.

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1773/2/52713/0

ش.د9402699

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات