صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۷۰۱

مخالفت 10 سیاستمدار دموکرات با عادی‌سازی روابط با ایران

اظهارات نامزد دموکرات‌ها درباره عادی‌سازی روابط با ایران مورد اعتراض جمعی از سیاستمداران آمریکایی از جمله وندی شرمن قرار گرفت.

گروهی از دیپلمات‌های سابق و مقام‌های امنیت ملی آمریکا از جمله «وندی شرمن» روز سه‌شنبه، از راهبرد سیاست خارجی «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با عادی‌سازی روابط با ایران انتقاد کردند.

به گزارش «پولیتیکو»، 10 نفر از دیپلمات‌های سابق و مقام‌های امنیتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای رویکرد سندرز را در مناظره روز یکشنبه‌اش درباره ایران محکوم کردند.

ساندرز گفته بود در رابطه با هرگونه عادی‌سازی روابط با ایران همچون رویکرد کاخ سفید در قبال کوبا برخورد خواهد کرد. در بیانیه این گروه از دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکایی آمده است: ما به فرمانده کل قوایی نیاز داریم که به خوبی از نحوه حفاظت از آمریکا و هم‌پیمانانش آگاه است و به حفظ منافع و ارزش‌های ما در سراسر جهان کمک می‌کند. ما نگران آن هستیم که سناتور سندرز به خوبی به چنین مسائل مهمی در حوزه امنیت ملی فکر نکرده باشد که این امر می‌تواند تبعات پیچیده و دشواری برای امنیت کشور داشته باشد.

سندرز در مناظره نامزدهای دموکرات به شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز گفته بود که آمریکا باید با جدیت به سمت عادی‌سازی روابط با ایران گام بردارد.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت دولت اوباما برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران حتی پس از اجرای کامل توافق هسته‌ای، تلاشی نخواهد کرد.

در بیانیه دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکایی همچنین آمده است: همه ما از حامیان پر و پا قرص دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستیم. برخی از ما بخشی از توسعه سیاستی بودیم که به بروز چنین دیپلماسی‌ای در چند سال گذشته منجر شد. ما بر این باوریم که در شرایط منطقی، زمینه‌هایی برای همکاری بیشتر وجود دارد اما خواسته سناتور ساندرز برای حرکت جدی به سمت عادی‌سازی روابط با ایران و برقراری روابط گرم‌تر با این کشور، خارج از رویکرد دیپلماتیک مسئولانه و آگاهانه آمریکا است و در صورتی که چنین رویه‌ای دنبال شود به شکست منجر خواهد شد و در عین حال، نگرانی‌هایی را در بین شرکا و هم‌پیمانان ما بر خواهد انگیخت.

«وندی شرمن» معاون سیاسی سابق وزارت خارجه آمریکا، جرمی باش رئیس دفتر سابق مدیر سازمان(سیا) و وزیر دفاع این کشور، رند بییرز معاون سابق مشاور امنیت ملی اوباما، دانیل بنیامین سفیر سیار سابق آمریکا، «درک ژولیت معاون سابق وزارت دفاع در امور امنیت بین‌الملل و تنی چند از مقام‌های آمریکایی این بیانیه را امضا کرده‌اند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات