صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۸۷۰۹۶

نامه محرمانه فرمانداری برای فشار بر شورای نگهبان

وزارت کشور در اقدامی سوال برانگیز با ارسال نامه برای همه رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی، آنان را به شکایت از شورای نگهبان فراخواند.
یک منبع آگاه در امور انتخاباتیگفت : فرمانداری ها با ارسال نامه محرمانه برای رد صلاحیت شدگان اعم از افرادی که در هیئت های اجرایی و نظارتی یا شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند به آنان اعلام کرده است چنانچه به رد صلاحیت خود معترضند درخواستشان را برای رسیدگی مجدد به شورای نگهبان ارائه کنند.
همچنین در این نامه به رد صلاحیت شدگان نوشته شده است در صورت لزوم توضیحات و دفاعیاتشان را به سمع اعضای شورای نگهبان برسانند.
این منبع آگاه با تاکید بر لزوم اصلاح این نامه و اطلاع رسانی صحیح به داوطلبان احراز صلاحیت نشده هشدار داد: در غیر این صورت، شورای نگهبان با موج چند هزار نفره از مراجعه تایید صلاحیت نشدگانی مواجه می شود که پیشتر به شکایاتشان رسیدگی شده و صلاحیتشان تایید نشده است.
وی گفت : پیرو ارسال این نامه ، امروز شماری از این داوطلبان به شورای نگهبان مراجعه کرده اند.
این اقدام وزارت کشور در حالی است که طبق اطلاعیه شورای مرکزی نظارت بر انتخابات ، مهلت سه روزه شکایت فقط منحصر به داوطلبانی است که در مراحل اولیه بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی و نظارتی تایید اما در شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند که شمار این افراد فقط 147 نفر است .
همچنین با پیگیری های خبرنگار ما از یکی از فرمانداران چنین ادعا شد که فرم ارسالی برای فرمانداران اشتباه بوده که برای رصد صلاحیت شدگان ارسال شده است و به صحت خبر دریافتی از منبع آگاه در امور انتخاباتی اذعان شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات