صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۸۷۲۷۵

نتایج نشست مونیخ درباره سوریه

معاون وزیر خارجه کشورمان با تشریح جزییات نشست کمک به بحران سوریه در مونیخ، نسبت به شروع آتش بس در مناطقی که تروریست‌ها در آن حضور ندارند و نیز تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه ابراز امیدواری کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پنجشنبه شب در حاشیه نشست «کمک به حل بحران سوریه» که در مونیخ برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به طور مشخص درباره دو موضوع بحث شد، گفت: جمع بندی جلسات به این سمت رفت که اولاً در زمینه برقراری آتش بس در همه مکان‌های مورد نظر در سوریه به جز بخش‌هایی که در دست گروه‌های تروریستی است اتفاق نظر داشته باشند و همین طور تلاش کنند در اسرع وقت از یک یا دو روز تا حداکثر یک هفته این آتش بس عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همین‌طور کمک‌های انساندوستانه به همه مناطق در سوریه از جمله شهرهای فوعه، کفریا و همچنین زبدانی برسد، با تاکید بر اینکه این کمک‌ها صرفاً غذایی، دارویی و انساندوستانه باشد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به چالش‌های زیادی که در جلسه بود، اظهار داشت: به این خاطر که هنوز بحث فهرست گروه‌های تروریستی قطعی نشده و از سوی دیگر برخی طرف‌ها کماکان بر سیاست‌های غلط خود اصرار داشتند.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که شاهد شروع آتش بس در مناطقی که تروریست‌ها در آن حضور ندارند و نیز تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه باشیم.

وی ادامه داد: همینطور تاکید شد که ظرف تاریخ تعیین شده از سوی آقای «دی‌مسیتورا» گفت‌وگوهای سوری‌ها در ژنو از سر گرفته شود که پروسه سیاسی را بتوان دنبال کرد.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه در جلسه بحث شد که اولاً مناطقی که در شمال حلب آزاد شد، شامل 15 شهر، روستا و شهرک است که 13 مورد آنها مناطق سنی نشین است که چند صد نفر از اهل سنت همان مناطق برای آزادی آنها کمک کردند و تنها 2 شهرک نوبل و الزهرا شیعه نشین است، یادآور شد: در عین حال این مناطق محل تمرکز نیروهای جبهه النصره است که در لیست سیاه سازمان ملل نام آنها قید شده است و لذا وقتی اعتراضی را وزیر خارجه عربستان داشت و روسیه را مخاطب قرار داد که 90 درصد مناطقی را که عملیات می‌کنید معارضه معتدل است، لاوروف پاسخ داد، دقیقاً مناطقی را مورد حمله و عملیات قرار می‌دهیم که تروریست‌ها در آن قرار دارند و به طور مشخص جبهه النصره و داعش است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات