صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۷۴۵۶

یاران کرباسچی گنج قارون دارند که میلیاردی ولخرجی می‌کنند؟!

با انتشار خبر هفته‌نامه جدید کارگزاران، این سوال برای چندمین‌بار در ذهن افکار عمومی تداعی می‌شود که یاران هاشمی چگونه هزینه‌های میلیاردی برای انتخابات مجلس را مدیریت می‌کنند و مخارج مالی این حزب، از کجا تامین می‌شود؟
به گزارش مشرق، رشد قارچی نشریات حزب کارگزاران همچنان ادامه دارد و هفته‌نامه «صدا» به عنوان ارگان رسانه‌ای این حزب، در شماره این هفته خود خبر از انتشار یک هفته‌نامه دیگر به عنوان هفته‌نامه خبری- تحلیلی تحت عنوان «سازندگی» داد.
چگونگی تامین هزینه میلیاردی تریبون‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران همیشه مورد پرسش و سوال افکار عمومی بوده است که تاکنون پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نشده است.
در اختیار داشتن موسسات هم‌میهن زیر نظر «غلامحسین کرباسچی» و انتشار هفته‌نامه‌هایی از قبیل «صدا» و ماهنامه‌های «تجربه» و «مهرنامه» و فصل‌نامه «دانشنامه» و البته توقیف شدن روزنامه آسمان؛ ذهن افکار عمومی را با این سوال روبرو کرده است که منبع مالی کارگزاران چه کسی و یا چه نهادی است؟
روی کار آمدن دولت یازدهم در روند فعالیت‌های این حزب سیاسی بسیار موثر بود. با روی کار آمدن دولت یازدهم حزب کارگزاران تولدی دوباره پیدا کرد و دوباره نام «کارگزاران» بر سر زبان‌ها افتاد. کارگزاران نزدیک‌ترین حزب به دولت و به ویژه معاون اول دولت وی محسوب می‌شود به طوری که بعضی از اعضای موثر آن در دولت روحانی نقش کلیدی ایفا می‌کنند.
یاران هاشمی با مدیریت کرباسچی، طی چند ماه گذشته با نوسازی حزبشان به تقویت جنبه رسانه‌ای و مالی حزب پرداختند و حالا می‌خواهند به هر ترتیبی که هست، در انتخابات آینده، مخصوصا انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذارترین جریان اصلاح‌طلب باشند و در رأس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های جریان اصلاح‌طلب قرار گیرند.
درآمدها و هزینه‌های میلیاردی کارگزاران از دهه هفتاد به واسطه حمایت‌های هاشمی از این حزب دولت ساخته نشأت می‌گیرد تا جایی که حسین مرعشی عضو ارشد این حزب سیاسی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، سخنانی در مورد میزان تبلیغات، هزینه‌ و خرج‌های مالی که کارگزاران خود را به واسطه آن به جامعه سیاسی کشور معرفی کرد اشاره می‌کند که بالغ بر 500 میلیون تومان آن هم در سال 1374 است که با  توجه به رقم تورم فعلی چیزی حدود بیش از 11 میلیارد تومان می‌شود.
مرعشی درباره میزان تبلیغات این حزب سیاسی در ابتدای شروع به کارش و در زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی در تهران بیان می‌کند: «ما یک روز قبل از انتشار بیانیه شماره 1 کارگزاران، 500 تابلوی چهاربعدی را در تهران اجاره کردیم و برای اولین‌بار بیلبوردهای کارگزاران با شعار عزت اسلامی و تداوم سازندگی رونمایی شد که این اقدام به عنوان اولین تبلیغات مدرن انتخاباتی ثبت شد.»
رفتارهای مالی کارگزاران و دسترسی آنها به منابع مالی باعث شده است که این حزب تصور کند می‌تواند حمایت مالی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو را برعهده داشته باشد، لذا همین مسئله تبدیل به اختلافی برای اردوگاه اصلاحات شده است و به نوعی تمامی اصلاح‌طلبان زیر منت حزب کارگزاران و هاشمی رفسنجانی قرار گرفته‌اند.
یادآور می‌شود روزنامه‌هایی مانند شرق و آرمان و اعتماد نیز کما بیش در خدمت کارگزاران قرار دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات