تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۸۷۴۷۶

الگوي دفاع مقدس راه مقابله با فتنه نفوذ شيطان بزرگ

پایگاه بصیرت / دكتر سيدعبدالله متوليان

(روزنامه رسالت - 1394/07/01 - شماره 8484 - صفحه 1)

پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي به عنوان اولين مرحله از فرايند حکومت جهاني اسلام به امامت حضرت ولي عصر (عج) ، و تشکيل جمهوري اسلامي ايران در سال 1357 شمسي (1979 ميلادي) ، به مثابه زلزله اي سهمگين بود که مهندسي 400 ساله غرب براي سلطه استعماري بر جهان را برهم زد و آرزوهاي غرب براي نظم نوين جهاني برپايه مکتب ليبرال سرمايه داري را نقش بر آب کرد و مسير هموار غرب را دستخوش تهديدي جدي و جديد با عنوان بيداري ملتها بر مبناي معنويت و عدالت و مبارزه با استثمار و استحمار نمود.

استکبار جهاني با محوريت شيطان بزرگ (آمريکاي جهانخوار) که چندين قرن براي نهادينه سازي نظام هاي سياسي در جهان بر محور سکولاريسم و لائيسم و قانوني کردن نظام سلطه در جهان تلاش کرده بودند ، تمام همت خود را به ايجاد انحراف در مسير انقلاب و عدم شکل گيري يک نظام سياسي با محوريت انديشه ديني و سياسي اسلام معطوف داشتند ، چرا که آنان به‌خوبي مي دانستند (و تجربه 37 سال گذشته نيز اين مدعا را ثابت کرد) که اين انقلاب بر خلاف تمامي انقلابها "نظير انقلاب کبير فرانسه ، انقلاب اکتبر شوروي و..." که چند سال بعد از پيروزي ، به انحراف کشيده شده و انقلابيون نتوانستند اصول و خواسته هاي خود را در مرحله نظام سازي محقق کنند ، براي آينده کشور و حتي بشريت و جهان برنامه دقيق و مدون دارد.

استعمارگران غربي پس از تحميل توطئه هاي گوناگون داخلي (تجزيه طلبي ، شورش ها و جنگ هاي داخلي ، ترور ، فعاليت هاي گروهک ها ، انفجارات ، کودتا و...) و نااميدي از ليبرالها و عناصر خود فروخته و غرب زده ، براي استحاله و تغيير ماهيت انقلاب اسلامي ، با استفاده از قدرت طلبي و عقده هاي دروني حزب بعث و شخص صدام حسين و تحريک وي ، بزرگ‌ترين جنگ بشري را به نظام مقدس و نوپاي جمهوري اسلامي ايران تحميل کردند ؛ جنگي که در آن (به عکس دو جنگ اول و دوم جهاني که تعداد معدود و محدودي از کشور هاي جهان در دو جبهه متفقين و متحدين روبه‌روي يکديگر صف آرايي کرده بودند) تقريباً اکثر کشورهاي جهان (بيش از 80 کشور) و به‌ويژه تمام کشورهاي غربي ،به عنوان حامي صدام ، به مدت 8 سال وارد جنگ عليه جمهوري نوپاي اسلامي ايران شده و با کمکهاي مالي ، نظامي ، سياسي ، اقتصادي ، تجهيزات و تکنولوژي نظامي ، اطلاعاتي و... ، صدام را ياري کرده و ضمن محاصره و تحريم نظامي ، اقتصادي و سياسي و... ايران ،تمامي مرزها و محدوديت ها و ممنوعيت هاي نظامي و متعارف جنگي را زير پا گذاشتند.

به طوري که دشمن بعثي در اين جنگ با حمايت آشکار و علني غرب ، از سلاح هاي غير متعارف کشتار جمعي اعم از انواع سلاح هاي شيميايي و ميکروبي و بمب هاي خوشه اي ، فسفري و... استفاده کرده و بر خلاف قواعد و قوانين جنگي ، ناجوانمردانه به جنگ شهرها و کشتار مردم بي گناه نيز روي آورد ، اما ايران ؛ با اقتدار کامل به مدت 8 سال تمام در مقابل اردو گاه يکپارچه جهاني ايستادگي کرد و از 39 کشور اسير گرفت و يک تنه در مقابل اراده شيطاني غرب ايستاده و از استقلال و انديشه عدالت محور اسلام ناب دفاع کرد و اين چنين بود که حماسه دلير مردان عرصه نبرد حق عليه باطل ، به عنوان "دفاع مقدس" نامگذاري شد.

دوران 8 ساله دفاع مقدس ومشروع امت سلحشور ايران ، در حفظ و اعتلاي نظام مقدس اسلامي و حراست از مرزهاي عزت و شرف ، به مثابه يکي از حساس ترين و بارزترين برهه هاي حيات راستين اين ملت ، همچون نگيني تابناک تا هميشه تاريخ سرزمين آفتاب ، بر تارک تاريخ حماسه و ايثار و پايداري آزادگان خواهد درخشيد. اين دفاع قدسي و ملحم از حماسه جاويد کربلا و عاشورا ، در زمينه هاي مختلف سياسي ، نظامي ، اجتماعي ، فرهنگي و... ، فجرگونه معادلات جهاني را بر هم زده و به عنوان يک الگوي موفق در دفاع حق طلبانه و ضد استعماري ، فراروي ملتهاي در بند در اقصي نقاط جهان قرار گرفت.

پيروزي هاي حيرت انگيز و باورنکردني دلير مردان سرزمين آفتاب در جهاد مبارک و دفاع مقدس که منجر به تثبيت نظام اسلامي و مستحکم تر شدن آيه هاي آن و تکميل فرآيند نظام سازي اسلامي شد ، مرهون سلسله اي از عوامل داخلي و خارجي است که امروز نيز تنها راه مقابله با توطئه هاي ريز و درشت دشمنان و فتنه گران ، بهره گيري از آن هاست که بنا به ضرورت به برخي از آن ها اشاره مي شود:

الف ) عوامل خارجي : آمريکايي ها در بدترين انتخاب خود ، کشور عراق را براي مواجهه با نظام اسلامي ايران برگزيدند و همين اشتباه استراتژيک ، يکي از اصلي ترين عوامل پيروزي رزمندگان کفرستيز ايران اسلامي محسوب مي گردد. حقيقت اين است که فرهنگ شيعي در طول تاريخ با واقعه کربلا و عاشورا عجين شده و برپايي و اقامه همه ساله مراسم عزاداري و تجديد عهد و پيمان با حضرت امام حسين عليه السلام و اصحاب با وفايش و آرزوي شرکت در حماسه بزرگ عاشورا (يا ليتنا کنا معکم) و شهادت در راه آن حضرت (و نفوذ فوزاً عظيماً) ، از اصلي ترين شاخصه هاي شيعه به شمار مي آيد .

شيطان بزرگ با غفلت از اين ويژگي ممتاز و انتخاب عراق براي جنگ با ايران و نشان دادن هدف نهايي جنگ به رزمندگان ايراني (که در شعارها و نوحه هاي دفاع مقدس موج مي زند) ، نه تنها بزرگترين کمک را به پيروزي ايران نمود ، بلکه تسهيل مسير کربلا خواهي و شهادت طلبي و آرزوي رسيدن به کربلا و کسب رضايت حضرت سيدالشهدا عليه السلام ، سبب رشد معنويت و تقويت و تثبيت باورهاي انقلابي شيعه و اشاعه انديشه ظلم ستيزي انقلاب اسلامي ، به ساير ملل مظلوم در سراسر جهان شد.

ب ) عوامل داخلي : اين دسته از عوامل بسبار زياد بوده و فهرست کردن تمامي آن ها از حوصله اين وجيزه و خوانندگان خارج بوده و لذا به اختصار به برخي از مهمترين عوامل داخلي اشاره مي نمائيم:

1 - عدالت خواهي و شهادت طلبي و ولايت پذيري متأثر از اعتقاد به مهدويت (عج) و عشق به امام حسين (عليه السلام) و به عنوان سه بعد ممتاز و منحصر به فرد ايرانيان ، بي ترديد مهمترين عامل فردي در پيروزي رزمندگان تلقي مي گردد.

عدالت خواهي و انتظار ظهور حضرت ولي عصر عج ، مردم ايران را اميدوار و تسخير ناپذير کرده و عشق به شهادت و مرگ انتخابي نيز مردم را جاويدان و فنا ناپذيرساخته و پرهيز از مشي اخباري‌گري و پيروي از مکتب اصولي و ايجاد رابطه تقليدي با آيات عظام و به‌ويژه با ولايت فقيه ، مردم را در برابر همه مکائد و حيله هاي دشمن ، تهديد ناپذير نيز ساخته و در مجموع از شيعه موجودي تسخير ناپذير ، فنا ناپذير و تهديد ناپذير به‌وجود آورده است.

2 – نظام منسجم روحانيت شيعي که به مثابه يک حزب تمام عيار و کامل در خدمت اهداف انقلاب بوده و در تهييج و تشويق و سازماندهي مردم براي حضور پرشور و آرماني و معنوي در صحنه هاي دفاع مقدس نقش بنيادين ايفا مي نمود. نظام شبه حزبي روحانيت ، بر خلاف تمامي احزاب سياسي که از مدلهاي مهندسي شده توسط افرادي نظير موريس دوورژه تبعيت کرده و به دنبال کسب و تصاحب قدرت ، به‌دست گرفتن حاکميت و حذف رقيب بوده و در اين راه تا مرز براندازي پيش مي روند ، صرفاً به اداي تکليف ، حفظ و بقاي نظام و مشارکت بيشتر مردم در حاکميت و تعيين سرنوشت مي انديشند.

3 – وجود ساختار منحصر به فرد سپاه و بسيج که بر اساس مهندسي ظرف و مظروف داخلي و بومي ايجاد شده و از مهندسي نظام سلطه تبعيت نکرده و از آن ها تحت عنوان معجزه حضرت امام خميني (ره) ياد مي شود. به اعتراف استراتژيست هاي داخلي و خارجي ، وجود رزمندگان مردمي و غير کلاسيک مشتمل بر سپاه و بسيج ، عامل تعيين کننده پيروزي در دفاع مقدس بوده است و از اين روست که حضرت روح الله ضمن آرزوي پاسدار بودن ، بقاي کشور را مرهون سپاه دانسته و مي فرمايند "اگر سپاه نبود ، کشور هم نبود."

4 – و اما مهمترين عامل شکست برنامه هاي سلطه جويانه غرب و شيطان بزرگ براي براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از يکسو و پيروزي نظام بر توطئه جنگ تحميلي و ظالمانه 8 ساله و ساير توطئه ها از سوي ديگر ، به اذعان دوست و دشمن ، نظام مبتني بر ولايت فقيه و مشخصاً شخص ولي فقيه است که در جايگاه فرماندهي کل قوا به عنوان يک ابراستراتژيست مسلط بر صحنه نبرد ، با شناخت دقيق روشهاي دشمني دشمن و در بدترين شرايط ممکن (شرايط بسيار وخيم اقتصادي ، ترور مردم و مسئولين نظام تا حد سران 3 قوه و از اکثريت انداختن مجلس ، توطئه گروهکها ، تحريم همه جانبه کشور ، تحريم تجهيزات نظامي و...) ، کشتي طوفان زده انقلاب را به سرمنزل مقصود هدايت نموده و با آزادسازي تمامي سرزمين هاي اشغال شده ايران اسلامي ، دشمنان قسم خورده اسلام ناب را وادار به تسليم و پذيرفتن استقلال و حقوق ايران نمودند.

حضرت امام خميني سلام الله عليه با تيزهوشي مثال زدني ، با تکيه بر ظرفيت هاي داخلي و فرهنگ بومي و ديني ، مدل جديدي از نبرد را مبتني بر چهار محور زير طراحي و با پر کردن تمامي خلا هاي ناشي از تحريم هاي نظامي و اقتصادي و سياسي ، تهديدهاي جنگ را به فرصت هاي طلايي در عرصه هاي نظامي ، سياسي ، فرهنگي ، اجتماعي و... تبديل نمودند:

امام خوبيها حضرت خميني کبير سلام الله عليه در گام نخست ، صحنه نبرد را از فضاي سياسي و ملي به فضاي اعتقادي و جنگ براي دفاع از عقيده تغيير داده و جنگ بين اسلام و کفر و نبرد بين حق و باطل را جايگزين جنگهاي متعارف نمودند و در گام بعدي نگاه جهادي و جنگ براي خدا و جهاد في سبيل الله را به جاي جنگ براي ناسيوناليزم و دفاع از سرزمين وارد ادبيات نظامي نموده و در گام سوم ، با بهره گيري از اشتباه استراتژيکي دشمن در انتخاب عراق به عنوان صحنه نبرد ، حرکت به سوي کربلا را به عنوان کامل ترين الگوي عملي ، فراروي رزمندگان قرار داده و عنصر معنوي محرم و صفر و قيام حضرت سيدالشهدا عليه السلام در کربلا و واقعه عاشورا را به عنوان اوج قله پيروزي به رزمندگان نشان دادند و بالاخره در چهارمين گام با عدم تبعيت از مدل هاي مرسوم در مهندسي انساني جنگ ، به طراحي و مهندسي مدلي داخلي در صحنه جنگ پرداخته و با به کارگيري سپاه و بسيج در کنار ارتش ، با مردمي کردن جنگ در تمامي ابعاد آن (رزمندگي ، پشتيباني ، تبليغاتي ، اطلاعاتي و...) ، شکل و مدلي جديد از جنگ مردمي مشتمل بر تلفيقي از جنگهاي کلاسيک و نامنظم و... را وارد ادبيات نظامي جهان نمودند. سخنان و فرمايشات حضرت امام (ره) در طول سال هاي دفاع مقدس ، نشان مي دهد که چهار عنصر فوق الاشاره بيشترين فراواني را در ادبيات حضرت امام به خود اختصاص داده است.

بالاخره با صدور قطعنامه 598 و پذيرش حقوق حداقلي ايران و متجاوز معرفي کردن صدام ، جنگ متوقف شده و از اين پس شاهد تحرکات دشمن و شيطان بزرگ در قالب جنگ نرم و انقلاب هاي رنگين بر عليه نظام اسلامي ايران هستيم. طي سالهاي پس از جنگ تا امروز ، استکبار جهاني به سرکردگي شيطان بزرگ آمريکاي جهانخوار ، به منظور ترميم اشتباهات گذشته خود ، برنامه براندازي جمهوري اسلامي ايران را ، عمدتاً به حوزه جنگ نرم معطوف داشته و طي اين مدت با استفاده از فرصت هاي دموکراسي ، با نفوذ در لايه هاي تصميم سازي و تصميم گيري و شکار افراد ميانجي از بين مسئولين واداده نظام و استخدام عوامل داخلي از بين برخي جناح ها و احزاب سياسي و به کارگيري و راه اندازي و حمايت از موج وسيعي از شبکه روزنامه هاي زنجيره اي ، موفق به سازماندهي شبکه گسترده اي از عناصر واداده و فريب خورده شده و تا کنون درد سرهاي متعددي در مسير تعالي نظام و اهداف و برنامه هاي ايران توليد نموده و حداقل 2 برنامه کلان براندازي در سالهاي 78 و 88 را به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تحميل نموده است.

هم اينک نيز شيطان بزرگ آشکارا از برجام با عنوان فرصتي براي کنترل ايران و پيگيري خط نفوذ و تغيير رفتار مردم ايران و ايجاد تفرقه و دوقطبي سازي و درنهايت تعقيب برنامه براندازي ايران نام مي برد.

تأملي در فرمايشات اخير حضرت امام خامنه اي در خصوص اهداف آشکار و پنهان شيطان بزرگ از قبول برجام ، به خوبي نشان مي دهد که ضرورت مقابله با دشمنان انقلاب اسلامي با بهره گيري از الگوي دفاع مقدس انکار ناپذير است چرا که قرائن و شواهد زيادي نشان مي دهد که بعضي از وادادگان سياسي با بزک کردن شيطان بزرگ به دنبال تقويت رابطه يک سويه و ظالمانه با آمريکاي جنايت کار بوده و غفلت از تحرکات فريب خوردگان و غرب باوران که به دنبال خواب تکراري رايطه با شيطان بزرگ هستند عين بي بصيرتي و کمک به تکميل پازل دشمن است.

واقعيت اين است که مادامي که جمهوري اسلامي از اسلام ناب محمدي (ص) تبعيت کرده و به مقابله با اسلام اموي و اسلام آمريکايي بپردازد ، هرگونه تعامل با دشمن به منزله کمک به برنامه هاي شيطاني آنان بوده و از اقتدار جمهوري اسلامي ايران خواهد کاست. واقعيت اين است که دشمن براي پيشيرد برنامه خود در ايران در کنار عوامل فريب خورده در فتنه هاي پيشين ، به نفوذ جديد در رسانه ها و مراکز تصميم ساز و تصميم گير و استخدام عوامل سياه و ناشناخته ، براي تحقق برنامه براندازي آينده خود در ايران چشم دوخته است.

واقعيت اين است که پايان منازعه ايران و آمريکا فقط در شرايطي ممکن است که يا ايران اسلامي از نسخه اسلام ناب دست بکشد و يا نظام سلطه و شيطان بزرگ از رفتارهاي استکباري و خوي ددمنشي و شيطاني خود دست بردارد ، در غير اين صورت سخن گفتن از تعامل و رابطه بين دو کشور، بي ترديد ترغيب ايران به رفتن به کام گرگ بوده و رابطه گرگ و ميش محال است

مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ، تمامي فتنه هاي دشمنان در 27 سال گذشته در حوزه جنگ نرم را با تأسي به همان الگو و استراتژي چهار وجهي حضرت امام خميني سلام الله عليه ، نقش برآب کرده واز تهديدات خارجي و آسيب هاي ناشي از اصحاب فتنه در داخل ، فرصت هاي طلايي براي عمق بخشي به فرهنگ ناب نبوي ، علوي ، فاطمي ، حسيني ، مهدوي و در يک کلمه فرهنگ شيعي خلق کرده و کشتي انقلاب اسلامي را از ميان امواج سهمگين فتنه هاي رنگ رنگ وطن فروشان به ساحل اهداف الهي نظام مقدس جمهوري اسلامي رهنمون شده است.

دفاع مقدس همچنان باقي است ؛ چون دشمن در بين اصحاب زمينه دار انقلاب و فرزندان آنان در حال شکار ميانجي است. دفاع همچنان باقي است ؛ چون عده اي در داخل به دنبال بزک کردن شيطان و واداشتن جمهوري اسلامي ايران به تسليم در برابر زياده خواهي شيطان هستند. دفاع مقدس همچنان باقي است ؛ چون عده اي در داخل به خاطر سلائق و علائق حزبي و جناحي و... ، حاضر به ديدن نقاط آسيب پذير برجام نيستند .

دفاع مقدس همچنان باقي است ؛ چون عده اي در داخل خواب تکراري رابطه با شيطان بزرگ را مي بينند. دفاع همچنان باقي است ؛ چون درست در ايام سال روز دفاع مقدس و در آستانه سفر رئيس جمهور به نيويورک ، روزنامه هاي زنجيري عمليات رواني بسيار سنگيني را بر روي تصميم گيران نظام براي مرعوب ساختن مسئولان و تابو شکني از رابطه ذلت بار با شيطان آغاز کرده اند .

امروز تأسي از الگوهاي جهادي دفاع مقدس ، براي مقابله با توطئه هاي شيطان بزرگ و عوامل داخلي اش از هر روز ديگر بيشتر احساس مي شود. مردم بصير سرزمين آفتاب ، همان طور که فتنه سبز اموي در سال 88 را با الگوي عاشورايي و جهاد في سبيل الله و تبعيت از امام خامنه اي در 9 دي 88 در هم کوبيده و خواب دشمنان نظام را آشفته کردند ، بايد متحد و منسجم و با همدلي و همزباني و با آمادگي کامل پاي در وادي عمق بخشي به معارف سياسي و ديني و بصيرت افزايي گذاشته و گوش به فرامين و دستورات آقا و مولاي خود ؛ حضرت ماه سپرده تا به هنگام بروز فتنه هاي احتمالي بعدي در ميان گرد و غبار شبهات فتنه راه را گم نکرده و مولاي خود را تنها نگذارند.

مقابله با فتنه ناشي از برجام و سد نمودن تمامي راههاي نفوذ شيطان بزرگ و نااميد ساختن دشمن ، مستلزم انجام سلسله اي از اقدامات شناسايي اطلاعاتي ، امنيتي ، آگاهي بخشي و بصيرت افزايي ، و... در دو حوزه سلبي و ايجابي بوده و همچون ساير صحنه هاي مقابله با جنگ نرم ، همه افراد و نهادهاي مؤثر نظير سپاه ، بسيج ، دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي بايد نسبت به شناسايي دقيق دشمن ، عوامل داخلي و بازي خورده ، شبکه ارتباطي ، شبکه حاميان و...، و برآورد صحيح از راههاي جلوگيري و مقابله و خنثي سازي نفوذ دشمن و... اقدام نمايند.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=212376

ش.د9402833

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات