صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۵۳۶

جزئیات مصوبات جدید شورای پول و اعتبار

شورای پول و اعتبار در جلسه امشب خود نرخ سود سپرده‌های یکساله را به ۱۸ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای را به ۲۰ درصد و نرخ سود عقود مشارکتی را به ۲۲ درصد کاهش داد.
شورای پول و اعتبار در جلسه امشب خود درباره نرخ سود بانکی تصمیم گیری کرد که بر اساس مصوبه شورا نرخ سود سپرده‌های یکساله به ۱۸ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای به ۲۰ درصد و عقود مشارکتی به ۲۲ درصد کاهش یافت.

پیش از این نرخ سود سپرده های یک ساله ۲۰ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای ۲۱ درصد و نرخ سود عقود مشارکتی ۲۴ درصد بود.

همچنین شورای پول و اعتباری نرخ سود سه ماهه را حداکثر ۱۰ درصد تعیین کرد، اما تصمیمی برای نرخ سود سپرده های روز شمار گرفته نشد.

این تصمیم شورای پول و اعتبار پس از ماه‌ها مقاومت بانک مرکزی در مقابل کاهش نرخ سود بانکی صورت گرفت.

این در حالی است که رئیس جمهور در جلسه روز شنبه هفته جاری مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی، خواستار کاهش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی شده، به همین دلیل بانک مرکزی به یکباره به جمع موافقان این موضوع پیوست.

اعضای شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی نیز شنبه هفته جاری توافق کردند که حداقل و حداکثر نرخ سود سپرده‌های بانکی کاهش یابد. برهمین اساس، از ابتدای اسفندماه حداقل نرخ سود سپرده‌‌های بانکی (روزشمار) به کمتر از ۱۰ درصد و حداکثر نرخ سود (سالانه) به کمتر از ۱۸ درصد کاهش یابد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات