صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۹۰

شریعتمداری و «دیگ پلوی سفارت انگلیس»

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: حمایت دولت انگلیس از یک لیست انتخاباتی فقط تأسف‌آور نیست بلکه هشداردهنده نیز هست و یادآور دیگ پلوی سفارت انگلیس در دوران مشروطیت است یعنی آن روزها که عده‌ای آگاهانه و کسانی از روی بی‌خبری و بی‌بصیرتی برای جلب حمایت انگلیس در سفارت روباه پیر بست می‌نشستند.
 وقتی بیعت با انقلاب را به گفته رهبرمعظم انقلاب، بیعت با رسول خدا(ص) می‌دانیم که همه شواهد نیز از درستی این باور حکایت می‌کند، دیگر نمی‌توانیم و نباید رأی خود را به نامزدهایی بدهیم که آنان و یا حامیانشان با خط امام و انقلاب فاصله دارند و اگر چنین کنیم بی‌تردید در امانت خیانت کرده‌ایم و از آنجا که اصول و مبانی انقلاب و خط امام شناخته شده است و قابل تحریف نیست، این عذر که از فاصله‌دار بودن این یا آن نامزد مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان با خط‌امام(ره) بی‌خبر بوده‌ایم نیز چنانچه برای برخی از رأی‌دهندگان پذیرفتنی باشد، در نتیجه کار تاثیری نخواهد داشت چرا که خیانت ناآگاهانه در امانت اگرچه ممکن است گناه تلقی نشود ولی به‌هر حال، ضایع کردن امانت است.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که جمعه شب در اجتماع انبوه مردم اهواز و جلسه حدیث شریف کساء در مسجد ارشاد این شهر حضور یافته بود، شرایط کنونی را «خطیر» اما در نهایت «غربال‌کننده»  و امیدآفرین توصیف کرد و گفت؛  امروزه قدرت‌های استکباری با پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن روبرو هستند که طی سی‌وچند سال گذشته از تمامی توطئه‌های بیرونی و داخلی، پیروز و سرافراز بیرون آمده است و همه ساله در حال تکثیر و زایش نمونه‌های مشابه در منطقه غرب آسیا نیز هست.

وی اظهار داشت؛ دشمن درحالی که با همه توان خود به مقابله با این پدیده برخاسته است امروزه با همکاری یک جریان آلوده اصرار دارد که عنصر استکبارستیزی را از فرهنگ اسلام و انقلاب حذف کند تا جمهوری اسلامی  ایران به یک لقمه راحت برای بلعیدن تبدیل شود. استکبارستیزی که همواره مورد تاکید حضرت امام(ره)  و رهبرمعظم انقلاب بوده و هست، «تنش‌زایی» نیست که عده‌ای با شعار اطو کشیده «تنش‌زدایی» در پی حذف آن برآمده‌اند، بلکه لازمه دفاع از موجودیت، امنیت و منافع مردم است که اگر از فرهنگ و باورهای عمومی حذف و یا کمرنگ شود، فقر و فلاکت‌ و ناامنی نتیجه قطعی و پیامد بی‌چون و چرای آن خواهد بود.

شریعتمداری در ادامه گفت: دقیقا مانند آن که در مقابل حمله دشمن به جان و مال و ناموس مردم، دست‌ها را بالا ببریم و هرچه داریم را به دشمن تسلیم کنیم. تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مقابله با جریاناتی که استکبارستیز نیستند از همین نقطه ریشه می‌گیرد.

مدیرمسئول کیهان با اشاره به تصویر ده‌ها شهید مدافع حرم که در محل مراسم نصب شده بود گفت؛ شهدای مدافع حرم که خوزستان با اهدای بیش از 50 شهید رکورددار آن است نشانه پویایی انقلاب، استکبارستیزی آن و تکثیر انبوه بسیجیان جان برکف دوران دفاع مقدس است.

شریعتمداری در ادامه سخنان خود به نمونه‌هایی از ترفندهای  دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و راه‌کار مقابله با آن اشاره کرد و گفت؛  شواهد  موجود حکایت از آن دارد که هدف از نفوذ در ساختار، ایجاد انحراف در محاسبات و تغییر رفتار نظام از طریق تصمیم‌سازی‌های ناهمخوان با اصول و مبانی نظام است. در این حالت، از نظام فقط پوسته‌ای بدون مغز و خالی از محتوا باقی می‌ماند که فقط نامی از جمهوری اسلامی دارد ولی در آن از اسلامیت و جمهوریت خبری نیست.

وی اضافه کرد: این تغییر رفتار، دقیقا همان تغییر ساختار یا براندازی است. افراد و جریاناتی را که با مأموریت تغییر رفتار در پی نفوذ هستند، از چند طریق می‌توان شناسایی کرده و مأموریت آنها را ناکام گذاشت.

شریعتمداری به نمونه‌هایی از روش‌های شناسایی این جریان اشاره کرد و گفت: هرگاه مشاهده کردید که یک جریان سیاسی، لیست انتخاباتی خود را با شعارهای ساختارشکن تبلیغ می‌کند، تردید نداشته باشید که نگاهش به آن سوی آب‌هاست و از انتخابات به عنوان بهانه برای اهداف غیرانتخاباتی بهره می‌گیرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: رد پای این جریان را می‌توان در فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 به وضوح دید. این جریان سیاسی در اوج فتنه 88 و در حالی که از حمایت آشکار همه دشمنان تابلودار اسلام نظیر آمریکا، انگلیس و اسرائیل برخوردار بود و به توهم پیروزی افتاده بود، شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را سر داد و هدف نهایی خود از فتنه‌انگیزی را برملا کرد.

وی گفت؛ بعدها، «ریچارد هاوس» مسئول وقت شورای روابط خارجی آمریکا از این شعار به عنوان یکی از عوامل شکست فتنه سبز یاد کرد و اینگونه گفت که دوستان ما در ایران عجله کردند و خیلی زودتر از آن که انتظار می‌رفت، هدف نهایی جنبش سبز! را بر زبان آوردند.

مدیرمسئول کیهان از خواص آلوده‌ای که پیش از این سابقه مثبتی در نظام داشته‌اند به عنوان یکی از اهرم‌های نفوذ دشمن یاد کرد و گفت: این افراد که روزی از شخصیت‌های همراه نظام بوده‌اند بعد از آلودگی به قدرت‌طلبی، چرب و شیرین دنیا به کانالی برای نفوذ دشمن تبدیل می‌شوند، آنها که خوشبختانه تعدادشان بسیار اندک است، از سابقه مثبت خود به عنوان پوشش استفاده می‌کنند و در حالی که تابلوی خودی دارند، زبان و مواضع دشمن را بر زبان می‌گیرند. فرمول موثر برای شناسایی این افراد، همان نظر مبارک امام(ره) است که می‌فرمودند «میزان حال فعلی افراد است».

شریعتمداری در ادامه به شاخصه‌های دیگر این جریان و پی‌آمدهای خطرناکی که حضور نامزدهای مورد حمایت آنان در خانه ملت به دنبال دارد پرداخت و گفت: این جریان، توان خودی‌ها را تحقیر می‌کند و مثلا در حد و اندازه تولید آبگوشت‌بزباش و قرمه‌سبزی معرفی می‌کند و بر ضرورت واردات مدیر از خارج کشور تأکید می‌ورزد و در همان حال درباره توان دشمنان بزرگنمایی می‌کند و چهره نفرت‌انگیز آنان را بزک می‌کند.

وی نتیجه گرفت که افرادی با این مشخصات اگر به خانه ملت وارد شوند، جاده را برای حضور و غارتگری دشمن باز می‌کنند و امنیت، جان و مال و ناموس مردم را با خطر جدی روبرو می‌کنند.

شریعتمداری یکی از شاخصه‌های دیگر این جریان را القای ناامیدی دانست و گفت: آنها به دلیل احساس حقارت در مقابل حریف، آینده را در قاب تسلیم در برابر باج‌خواهی دشمن، یعنی قربانی کردن منافع ملی و تن دادن به فقر و فلاکت ارزیابی می‌کنند!

مدیرمسئول کیهان در ادامه اظهار داشت: جریان مرعوب، راه‌کار حضور خود در قدرت را، سازش با دشمن می‌بیند و از آنجا که افشای این سازش می‌تواند خشم مردم را در پی داشته باشد، بسیاری از قراردادها، پیمان‌نامه‌ها و خطوط ارتباطی با دشمن را «محرمانه» قلمداد می‌کند بی‌آن که موضوعات مزبور به لحاظ قانونی در فهرست مسائل محرمانه و طبقه‌بندی شده باشند.

وی در ادامه گفت: این جریان به دلیل خوشبینی به دشمن و نادیده گرفتن توان و ظرفیت خودی و داخلی، گره‌گشایی از مشکلات و از جمله گشایش اقتصادی را در سپردن امور به بیگانگان تعریف می‌کند و به همین علت، چرخه تولید داخلی را متوقف می‌کند، به جای خدمت به مردم فهرستی از وعده‌ها را ردیف می‌کند و به جای اشتغال در داخل کشور، برای خیل بیکارهای کشورهای اروپایی ایجاد شغل می‌کند که نمونه‌های غیرقابل انکاری از این موارد را امروزه هم می‌توان دید.

شریعتمداری در ادامه به نفوذ فاصله‌دار اشاره کرد و حمایت دولت انگلیس از یک لیست انتخاباتی را نمونه‌ای از آن دانست  که هوشیاری جریانات داخلی و مرزبندی صریح و قاطع با دشمن می‌تواند باطل‌السحر آن باشد و گفت: حمایت دولت انگلیس از این لیست انتخاباتی فقط تأسف‌آور نیست بلکه هشداردهنده نیز هست و یادآور دیگ پلوی سفارت انگلیس در دوران مشروطیت است یعنی آن روزها که عده‌ای آگاهانه و کسانی از روی بی‌خبری و بی‌بصیرتی برای جلب حمایت انگلیس در سفارت روباه پیر بست می‌نشستند.

وی اظهار داشت: تاکید دولت انگلیس که به فلان لیست رأی بدهید و مخصوصا از رأی دادن به آقایان جنتی، یزدی و مصباح خودداری کنید، حاکی از آن است که برآیند لیست انتخاباتی این جریان سیاسی را با منافع خود همسو و همخوان می‌داند البته نه اینکه تمامی افراد لیست مزبور را همسو با اهداف خویش تلقی کند.

مدیرمسئول کیهان گفت: این همان فرمول وارونه نفوذ است؛ یعنی به جای آنکه دولت انگلیس مانند دوران طاغوت، نام افراد مورد نظر خود را از طریق سفارت انگلیس و با قلدری دیکته کند، این مأموریت را با فریب یک جریان سیاسی در داخل کشور و نفوذ احتمالی در آن دنبال می‌کند.

مدیرمسئول کیهان در پایان گفت: متاسفانه اهدافی که دولت انگلیس از طریق بی‌بی‌سی درباره علت حمایت خود از لیست فلان جریان سیاسی و توصیه به خودداری از رأی دادن به آقایان جنتی و یزدی و مصباح ارائه می‌کند با آنچه در کمپین‌های داخلی حمایت از آن لیست آمده است، همخوانی چشمگیری دارد.
منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات