صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۹۱
براساس پوستر منتشرشده در روزنامه‌های اصلاح‌طلب و کانال تلگرامی عصر اصلاحات

حذف سرلیستی هاشمی از لیست حامیان دولت

براساس پوستر منتشرشده در کانال اصلاح‌طلبان نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از سرلیستی حامیان دولت برای انتخابات خبرگان حذف و حجت الاسلام حسن روحانی سرلیست شد. هاشمی رفسنجانی اخیراً اعلام کرده بود: من رأی ۳درصدی روحانی را به ۵۰درصد افزایش دادم.
براساس پوستر منتشر شده اصلاح طلبان برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در کانال عصر اصلاحات، نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از سرلیستی حامیان دولت حذف شد. همچنین روزنامه‌های اصلاح‌طلب (از جمله شرق، اعتماد، دنیای اقتصاد و...) در اقدامی یکپارچه، پوستر حامیان دولت را در صفحه اول خود با سرلیستی حسن روحانی و حذف هاشمی رفسنجانی منتشر کردند.

فهرست یاران اعتدال با سرلیستی دکتر حسن روحانی و در هماهنگی با آیت الله هاشمی رفسنجانی  منتشر شده است.

بنا بر گزارش کانال عصر اصلاحات، هم‌زمان با انتشار فهرست خبرگان مردم از سوی ائتلاف اصلاحات ــ اعتدال، بزرگان اندیشه اصلاحات به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار فهرستی با سرلیستی دکتر روحانی می‌تواند موج اجتماعی بزرگ‌تری خلق کند. علت این امر این است که آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دکتر حسن روحانی محبوب‌ترین شخصیت سیاسی در کشور است و نسبت به سرلیست‌های فعلی از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

سایت شفاف نیز گزارش داد: پس از آنکه پس از انتخابات 92، اصلاح طلبان دولت حجة الاسلام روحانی را رحم اجاره‌ای تعریف و تفسیر کردند، هاشمی رفسنجانی نیز در جدیدترین اظهارات خود، میزان آرای واقعی روحانی قبل از انتخابات را 3 درصد اعلام کرد و گفت که با حمایت او بود که روحانی توانست به بالای 50 درصد رأی برسد. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که حامیان دولت تأکید دارند که گفتمان اعتدال دارای پشتوانه مردمی بوده و رأی به روحانی بر اساس یک پشتوانه اجتماعی صورت گرفته است. در همین راستا بر مبنای اظهارات هاشمی که مدعی رأی 3درصدی حجة الاسلام روحانی در انتخابات 92 بود، می‌توان گفت که بر اساس کل آرای مأخوذه در سال 92 که بیش از 36 میلیون بود، روحانی عملاً نزدیک به یک میلیون و 100 هزار رأی داشته و هاشمی 17 میلیون رأی به سبد رئیس جمهور برگزیده منتقل کرده است، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد جای اما و اگرهای زیادی بوده و به‌نوعی اهانت به رئیس جمهور منتخب نیز می‌باشد، چرا که عملاً با تعریف هاشمی، میزان آرای 3درصدی روحانی حتی از آرای باطله نیز کمتر بوده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات