صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۴۵

وزارت دفاع روسیه: 44 موافقتنامه آتش‌بس با گروه‌های مسلح امضا شد

وزارت دفاع روسیه می‌گوید تاکنون 44 موافقتنامه الزام به شرایط آتش‌بس با گروه‌های مسلح سوری منعقد شده و 18 گروه دیگر هم آماده پیوستن به آتش‌بس می باشند.
وزارت دفاع روسیه امروز در گزارش روزانه خود از پایش آتش‌بس یک هفته‌ای سوریه، از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات سیاسی با بسیاری از گروه‌های معارض سوری خبر داد.

در این گزارش که توسط خبرگزاری اینترفاکس منتشر شده، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در 24 ساعت گذشته، گروه‌های معارض مسلح در 14 مورد، آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

مسکو همچنین اعلام کرده که تا امروز، 44 گروه معارض مسلح با میانجیگری روس‌ها، با دولت سوریه موافقتنامه آتش‌بس امضا کرده‌اند.

ارتش رویسه گفته که 18 گروه مسلح دیگر هم برای پیوستن به آتش‌بس، اعلام آمادگی کرده‌اند.

آتش‌بس سوریه از شنبه آغاز شد؛ آتش‌بس چندان پایدار نیست ولی بهرحال از حجم و شدت درگیری‌ها میان ارتش و معارضان مسلح این کشور به شدت کاسته شد.

ناوگان هوایی روسیه و نیروی زمینی ارتش سوریه البته، گروه‌های تروریستی مانند داعش و احرارالشام را از شمول آتش‌بس مستثنی کرده و کماکان به آنها حمله می‌کنند؛ آمریکا هم از حملات به داعش در عرصه دیپلماتیک حمایت می‌کند.

حامیان گروه احرارالشام علی‌الخصوص عربستان سعودی اما از این حملات ناراحت‌اند. عربستان حتی چند روز پیش جنگنده‌های خود را به پایگاه اینجرلیک ترکیه منتقل کرد ولی روس‌ها با جدیت گفتند که حریم هوایی سوریه تحت کنترل است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات