صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۷۷

شیخ نعیم قاسم:عوامل فشارها علیه حزب الله

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دو نتیجه اقدام صهیونیستی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خطاب کردن حزب‌الله لبنان را تشریح کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اظهاراتی در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید حاج علی احمد فیاض گفت که حجم فشارهایی که امروز حزب‌الله لبنان با آن مواجه است، نشان دهنده دو موضوع مهم است.اول این که مسیر حزب‌الله درست است،تا جایی که جهان به همراه اسرائیل به دنبال توطئه چینی برای تقابل با آن هستند. موضوع دوم این است که حزب‌الله لبنان دستاوردهای بزرگی داشته که دیگر برای دشمنان آن قابل تحمل نیست، به همین علت آنها چاره‌ای جز جار و جنجال و فریاد در اختیار ندارند، چرا که نمی‌توانند معادله کنونی را که معادله پیروزی یا شهادت است، تغییر دهند.

وی در سخنانی در این مراسم ادامه داد: وقتی که شورای همکاری خلیج فارس ما را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، این اقدام به نوعی اعلام شکست عربستان در تقابل عرصه‌های مختلف بین اسرائیل و و حامیان آن و مقاومت و هواداران آن است.

شیخ نعیم قاسم افزود: این اقدام اعتقاد ما را به قرار داشتن در مسیر حق افزایش می‌دهد، علاوه بر این که ارتباط عربستان و اسرائیل و خدمت در مسیر اهداف آن را بیش از پیش نشان می‌دهد. تمامی کسانی که مقاومت را تأیید می‌کنند، به صورت کلی معتقدند که عربستان کاملاً در مسیر سیاست‌های اسرائیل قرار دارد.

دولت‌ها، جریان‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف منطقه‌ای، اقدام خصمانه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه حزب‌الله را تنها به‌نفع رژیم صهیونیستی که دشمن امت اسلام و فلسطین است، قلمداد کردند.

شورای همکاری خلیج فارس که کاملاً تحت سیطره و همچون عروسک خیمه‌شب‌بازی آل سعود شده، تحت فشارهای این رژیم و در راستای توطئه  هدفمند این رژیم علیه محور مقاومت، مهمترین بازوی آن یعنی حزب‌الله را هدف قرار  داد و در بزرگترین خوش‌خدمتی به رژیم اشغالگر قدس،‌ چهارشنبه گذشته جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله را به‌زعم خود یک گروه تروریستی توصیف کرد که کاملاً با اهداف خصمانه صهیونیست‌ها علیه مقاومت اسلامی منسجم بوده و در راستای خدمت به گروه‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی و مالی آل سعود و متحدانش قرار دارد.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرد که کشورهای عضو این شورا این تصمیم را به‌خاطر آنچه اقدامات خصمانه جنبش حزب‌الله خواند، اتخاذ کرده‌اند.

وی در ادعاهای خود حزب‌الله را به مواردی چون تلاش برای جذب جوانان این کشورها جهت اجرای اقدامات تروریستی، قاچاق سلاح و مواد منفجره، فتنه‌انگیزی و تحریک به هرج و مرج و به طور کلی خشونت و نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات این کشورها متهم کرده است.

وزیران کشور عرب هم در نشست خود در تونس تحت فشارها و تهدیدهای شدید آل سعود، در بیانیه پایانی به‌زعم خود جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله را تروریستی توصیف کردند،‌ البته الجزایر، عراق و لبنان حاضر به همراهی با این تصمیم صهیونیستی‌پسند نشدند و رژیم آل سعود در ایجاد اجماع عربی علیه جنبش مقاومت اسلامی و مردمی حزب‌الله شکست خورد.

در این بیانیه پایانی، رژیم‌های همسو با آل سعود، جنبش حزب‌الله را که تنها جرمش مبارزه تمام‌عیار با تروریست‌های تکفیری برهم زننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه از جمله لبنان و همچنین دفاع از امنیت و ثبات لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است، به برهم زدن ثبات منطقه عربی متهم کردند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات