صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۳۰۳
شرق :

فعالیت‌های تربیتی مصباح‌یزدی کار را برای اصلاح طلبان دشوار می‌کند

روزنامه زنجیره‌ای شرق نسبت به عمق نقش‌آفرینی آیت‌الله مصباح‌یزدی ابراز نگرانی کرد.

این روزنامه در سرمقاله خود می‌نویسد: مصباح‌یزدی برای اجرای سیاست، متن دارد. متنی مبتنی بر سنتی‌ترین متون دینی با شاگردان وفادار و تشکیلاتی... مهم‌ترین خصیصه مصباح تلاش برای خلق سیاست و همخوان‌کردن آن با قرائت از متون سنتی دینی است. او از این کار و پرداختن هزینه این کار باکی ندارد.

شرق می‌افزاید: او نه نخبه‌گرا است و نه شیفته عوام. این استاد اخلاق حوزه علمیه و مفسر قرآن، بیش از هر چیز دغدغه آن را دارد که رویکرد خود و حلقه‌اش به سیاست را نهادینه و اجرائی کند. از غالب کسانی که در سیاست در حال نقش‌آفرینی هستند، کمتر کسی چون او به متن وفادار است.

شرق نوشت: او به دلیل کار تشکیلاتی در حوزه دین و تربیت شاگردانی که با نگاه او جذب سیاست شدند، کار را برای نواندیشان دینی و اصلاح طلبان دشوار کرد.

شرق در بخش دیگری از این تحلیل با اشاره به هیجان اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نوشت: اگر خانه‌تکانی مجلس به نیت تغییر سبک و ذائقه روی داده باشد، زنگ خطری است جدی برای تمام طیف‌های سیاسی. در همین خانه‌تکانی نشانی از «ناسیاست» دیده می‌شود که بیش از همه، دولت از آن سود می‌برد. پیروزی فهرست سی‌نفره اصلاح‌طلبان بسیار ارزشمند است...

این پیروزی ارزشمند البته، سویه دیگری نیز دارد که بعد از فروکش کردن هیجانات انتخابات باید جدی‌تر به آن پرداخت. این فهرست سی‌نفره و تمام کسانی که از شهرستان‌ها به نام اصلاح‌طلبی به مجلس راه یافته‌اند، توانا یا ناتوان، خوب یا بد، کنش سیاسی‌شان به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود. این نکته مهمی است که نمایندگان نباید لحظه‌ای از آن غافل بمانند. اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش آنها است؛ مسئولیتی که با فرصت‌طلبی و منفعت‌طلبی قرابتی ندارد.

شرق با ناشناخته معرفی کردن برخی از منتخبان اصلاح‌طلب می‌نویسد: آنچه بیش از هر چیز، امکان دارد آنها را به ورطه، «ناسیاست» سوق دهد، کم تجربگی برخی نمایندگان و فضای کلی مجلس است که لبه‌های تیز آن ساییده شده است و دیگر از آن تضادها و کنش‌های سیاسی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان سابق خبری نیست.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات