صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۸۸۳۰۷

اشارات رمز‌آلود مقامات دولتی درباره کارشکنی آمریکا علیه برجام

با گذشت 45 روز از شروع برجام، روابط بین بانکی ایران و آلمان هنوز برقرار نشده است.

علی ماجدی‌ سفیر کشورمان در آلمان ضمن سخنانی در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفت: با وجود گذشت 45 روز از اجرای برجام هنوز روابط بانکی بین دو کشور آن طور که باید و شاید شروع نشده که البته یکی از دلایل این تعلل نگرانی از تنبیهات آمریکا عنوان می‌شود، در حالی که اینگونه نیست و دلیل اصلی به مسائل تکنیکی برمی‌گردد.

تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه هم در این همایش گفته است؛ در حوزه بانکی یکی از چالش‌های موجود احتیاط بیش از حد بانک‌های اروپایی است و در این مورد نگرانی دارند آن هم در شرایطی که با توجه به قانون هیچ‌گونه نگرانی در این مورد وجود نداشته و در چارچوب برجام مانعی برای مبادلات بین طرفین نیست.

وی ادامه داد: از دید ایران احتیاط و نگرانی برای مبادلات اقتصادی به ویژه بانکی وجود ندارد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: برخی کشورها تلاش می‌کنند تا در روند موفقیت‌آمیز برجام اختلال ایجاد کنند.

پیش از این آقایان صالحی و عراقچی نیز از برخی بدقولی‌های طرف غربی در اجرای تعهدات برجام خبر داده بودند. ظریف نیز چند هفته پیش خواستار تضمین آمریکا برای عدم تحریم شرکت‌ها و بانک‌های طرف همکاری با ایران شده بود.

در همین حال غلامرضا شافعی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌های پسابرجام با خارجی‌ها هنوز به قرارداد منجر نشده است.

وی از نیاز به 13 سال زمان برای تکمیل چهار تریلیون ریال (400 هزار میلیارد تومان) طرح نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: هنوز هیچ طرح و پروژه‌ای با خارجی‌ها در پسابرجام به عقد قرارداد منجر نشده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات