حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۳۹۷
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد

بزرگ‌ترین رزمایش ترکیبی مقابله با سوانح جنگی و طبیعی

بزرگ ترین رزمایش ترکیبی از نوع مقابله با خطرات سوانح شیمیایی ـ ترومای کشور تحت عنوان رزمایش شهید همدانی (فجر2) در بیمارستان بقیه الله و به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزارشد.
حماسه و جهاد / به گزارش خبرنگار پایگاه بصیرت، این رزمایش هماهنگ و منسجم شیمیای ـ تروما بعد از ظهر امروز(دوشنبه) و در راستای ایجاد آمادگی‌های لازم در مردم تهران برای رویارویی موثر با بروز حوادث غیرمترقبه و نیز مدیریت بحران با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف در امر مدیریت بحران این گونه حوادث برگزار شد.
در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ نیروهایی از قرارگاه ثارالله سپاه، مرکز اقدام عملی کلی قرارگاه پدافند زیستی کشور، نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات و حوادث اورژانس تهران، سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان تهران، پلیس راهور نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حضور داشتند.
قابل ذکر است که در این رزمایش نیروهای شرکت کننده از سازمان‌های یاد شده با برپایی اورژانس مصدومین شیمیایی ـ تروما، تریاژ اولیه(اولویت بندی)، رفع آلودگی، آلودگی‌زدایی و انتقال مصدومین شیمایی ـ تروما گوشه‌ای از توان عملیاتی خود را در مواجهه با مصدومین این گونه حوادث به نمایش گذاشتند.
در این رزمایش ترکیبی 170 نفر از مجروحین و مصدومین فرضی شیمیایی و تروما به منظور درمان از متروی مصلای تهران توسط دو فروند بالگرد اعزامی از پایگاه هوایی فجر سپاه و سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر و آمبولانس های اورژانس از طریق زمینی و هوایی به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیه الله اعزام شدند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات