صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۸۸۴۳۹

رئیس‌جمهور عراق:تهران هیچگاه بغداد را تحت فشار قرار نداده

رئیس‌جمهور عراق که به مصر سفر کرده اعلام کرد با وجود اینکه مشاوران ایرانی در عراق حضور دارند، تهران هیچگاه بغداد را تحت فشار قرار نداده است.
 «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق تأکید کرده با وجود اینکه مشاوران ایرانی در عراق حضور دارند، تهران هیچ فشاری به بغداد وارد نمی‌کند.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری «نووسیتی» روسیه، اعلام کرده که مشاوران ایرانی که در عراق حضور دارند در زمینه مبارزه با داعش فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن مشاوران وابسته به ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیز در عراق حضور دارند.

معصوم ادامه داده که مشاوران روسی و برخی مشاوران از کشورهای دیگر حتی ترکیه که در برخی از مناطق عراق حضور نظامی دارد در این کشور حضور دارند.

وی درباره حضور نظامی ترکیه در خاک عراق گفت: پیش از این مواضع خود را درباره نقض حاکمیت ارضی عراق به وسیله ترکیه بیان کرده‌ایم؛ کشور ما در شرایط بدی قرار دارد و نباید مشکلات خود را دو چندان کنیم.

رئیس جمهور عراق که به مصر سفر کرده ادامه داد اگر کشورهای عربی می‌خواهند در عراق مشاور داشته باشند بغداد مانعی ندارد ؛قطع روابط با کشورهای عربی برای عراق سودی ندارد و این ما بودیم که گام اولیه را در زمینه از سرگیری روابط با کشورهای عربی برداشته‌ایم.

معصوم همچنین تأکید کرد که سوریه و عراق دو کشور مستقل هستند که خطر داعش به صورت اساسی این دو کشور را تهدید می‌کند و افزود: هیچ مشکلی با ائتلاف موجود میان روسیه،‌ایران و دولت سوریه نداریم.

وی تأکید کرد که روسیه کشوری دوست است اما عراق وارد این ائتلاف سه جانبه نشده است، با این وجود از طریق یک مرکز هماهنگی میان سه کشور در این زمینه با عراق هماهنگی صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور عراق یادآور شد که حملات هوایی روسیه در سوریه تأثیر مثبتی داشته است و عراق از هر ضربه‌ای که به داعش وارد می‌شود حتی اگر در آفریقا باشد استفاده می‌کند زیرا خطر داعش همه جهان را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور عراق روز دوشنبه (دیروز) وارد قاهره شده و با عبدالفتاحالسیسی رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است، سفر معصوم به قاهره سه روز به طول خواهد انجامید.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات