حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۸۸۶۲۹

برگزاری نمایش رزمی دفاع مقدس در 4 اردوگاه استان خوزستان/ فروش محصولات بومی در اردوگاه شهیدباکری خرمشهر

جانشین رئیس سازمان اردویی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: نمایش رزمی دفاع مقدس در 4 اردوگاه استان خوزستان در طول سال برگزار می‌شود.

سرهنگ "علی پوری" جانشین رئیس سازمان اردویی راهیان نور بسیج و سپاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرت در خصوص اجرای نمایش رزمی در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، گفت: نمایش‌های رزمی در استان‌های درگیر جنگ در دوران دفاع مقدس یعنی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در طول سال برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان‌های بوشهر و هرمزگان که راهیان نور دریایی برگزار می‌شود نیز برنامه داریم تا این نمایش رزمی با رویکرد دفاع دریایی اجرا شود.

پوری خاطرنشان کرد: در استان خوزستان در 4 نقطه شامل اردوگاه‌های شهیدان محلاتی، باکری، مسعودیان و حبیب اللهی این نمایش رزمی برپا می‌شود. این نمایش از 11 مهر آغاز شده و بجز روزهای بارانی و دی ماه که مدارس و دانشگاه‌ها مشغول امتحانات هستند، هرشب نمایش رزمی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کارگردان و نویسنده این نمایش رزمی آقای ذباح از آزادگان است که تربیت بازیگران را نیز بر عهده دارد.

جانشین سازمان اردویی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت: در آماده‌سازی این نمایش رزمی تلاش کردیم تا با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی داشته باشیم. این کار بزرگ فرهنگی را با عنایت خداوند توانستیم با نیروهای غیرحرفه‌ای به کیفیت خوبی برگزار کنیم که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در این نمایش رزمی حدود 100 نفر به ایفای نقش بازیگری پرداختند. انفجارهای صورت گرفته در این نمایش نیز ایمن و زیر نظر کارشناسان است.

پوری درخصوص بازدید کاروان‌های خارجی و شخصیت‌های برجسته از این نمایش رزمی گفت: کاروان‌های خارجی و شخصیت‌های بسیاری از این نمایش بازدید کردند. به طور مثال 2 روز پیش رئیسموزه جنگروسیه از این نمایش بازدید کرد و گفت: جلوه‌های ناپیدای جنگ در ایران را توانسته ملموس‌تر از روایات و نوشته‌ها لمس کند. مدنظر است غرفه‌ای با موضوع دفاع مقدس درموزه جنگروسیه برپا شود.

جانشین سازمان اردویی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: اجرای راهیان نور نیاز به همکاری دستگاه‌ها و مردم دارد. راهیان نور عرصه تربیتی و فرهنگی است چرا که انسان ساز است و مانع بروز بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.

وی در خصوص اسکان زائران راهیان نور خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان زائران در حال افزایش است. در استان خوزستان ابتدا 11 هزار نفر ظرفیت شب‌خوابی داشتیم که اکنون ظرفیتی بالغ بر 100 هزار نفر شب خوابی با امکانات مناسب فراهم شده است.

پوری درباره اشتغالزایی از طریق راهیان نور برای مردم استان خوزستان گفت: با تدبیر سردار نقدی بازارچه‌ای در اردوگاه شهید باکری خرمشهر ایجاد شد. غرفه‌های این بازارچه به صورت رایگان در اختیار بومیان قرار گرفته است. بومی‌ها در این غرفه‌ها به فروش محصولات خود می‌پردازند. همچنین سال گذشته برای غذا زائران 2 میلیارد تومان موادغذایی از اهواز خریداری شد که کمک شایانی برای اقتصاد استان بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات