صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۸۸۸۲۹

نوبخت : مذاکره رسمی با عربستان نداریم

سخنگوی دولت پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی سال 95 بین 5 تا 6 درصد باشد.
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت:پیش بینی ما برای رشد اقتصادی در سال 95 بین 5 تا 6 درصد است.

نوبخت درباره آزاد شدن واردات کالاهای لوکس از سوی دولت گفت: واردات هیچ کدام از این کالاها ممنوع نبوده و ما اجازه واردات را از طریق عدم ثبت سفارش نمی‌دادیم و این اقدام دقیقا در راستای محدود کردن واردات چنین کالاهایی بود که قبلا آزاد بود.

سخنگوی دولت به درگیری‌ها صورت گرفته بین دو همسایه شمالی کشورمان اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور سوم در جهت نزدیک کردن آذربایجان و ارمنستان اقدام می‌کند؛ متاسفانه منطقه در آتش و خون است و ایران باید امنیت را به سایر کشورها گسترش دهد.

وی درباره علت لغو سفر روحانی به اتریش نیز گفت: رئیس جمهور به عنوان نماد جمهوریت این نظام است و همه مسایل را باید رعایت کرد،در هر سفری باید شان ملت ایران توسط مسوولان نظام حفظ شود.

نوبخت ادامه داد: کشور اتریش در همان اروپایی واقع است که دو هفته قبل شاهد اتفاقات بروکسل بودیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص سطح روابط کشورمان با عربستان سعودی اظهار داشت: مذاکره رسمی با عربستان نداریم اما برخی کشورها تلاش می کنند وساطتی انجام دهند و مواضع ما روشن است.

وی درباره اظهارات اوباما مبنی بر اینکه ایران به بطن برجام به خوبی عمل کرده ولی باید به روح آن هم خوب عمل کند گفت: آنها توقع عادی سازی در همه عرصه‌ها را داشتند اما ما در داخل کشور سیاست‌های مشخصی داریم و آنچه دولت مجاز بود اقدام کند رفع ابهام در خصوص بحث‌های هسته‌ای بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات