صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۰۷
با اشاره به «جنگ سال ۲۰۰۳ عراق»

سندرز: هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری، صلاحیت ندارد

«برنی سندرز» ضمن رد انتقادات اخیر هیلاری کلینتون،‌ تاکید کرد که با توجه به حمایت وزیر خارجه سابق آمریکا از جنگ ۲۰۰۳ عراق و همچنین دریافت حمایت‌های مالی گسترده وال استریت، او فاقد صلاحیت برای ریاست جمهوری است.
 نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که رقابت سختی با وزیر خارجه سابق این کشور برای نامزدی این حزب دارد، ضمن رد انتقادات اخیر هیلاری کلینتون،‌ او را فاقد صلاحیت برای ریاست جمهوری دانست.

در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای دموکرات جانشینی باراک اوباما، اظهارات دو رقیب علیه مواضع هم هم تشدید شده است.

در انتخابات درون حزبی ویسکانسین، «برنی سندرز» توانست بر رقیب نامدار خود پیروز شود. این در حالی است که هیلاری کلینتون در ابتدای مبارزات ریاست جمهوری برای خود پیروزی آسان بر دیگر رقبا در رقابت‌های داخلی دموکرات‌ها را احتمال می‌دید.

البته هیلاری کلینتون، همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا توانسته تاکنون پیشتازی خود را در مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حفظ کند.

به گزارش رویترز،‌ در ادامه تلاش‌های مبارزاتی نامزدهای انتخابات آمریکا،‌ «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در یک مصاحبه اظهارات اخیر هیلاری کلینتون علیه این سناتور سوسیالیست را رد کرد.

خانم کلینتون در اظهاراتی آقای سندرز را فاقد صلاحیت برای ریاست جمهوری آمریکا دانست و خود را دارای شرایط لازم جهت عهده‌دار شدن این سمت دانست.

سندرز که با شعارهایی چون لزوم «انقلاب سیاسی در آمریکا» و مقابله با ««وال استریت»، توانسته حمایت‌های زیادی به ویژه در میان نسل جوان آمریکا بدست آورد، بارها در انتقاد از کلینتون، به دو موضوع اصلی در سیاست داخلی و خارجی دست گذاشته است.

سناتور ورمونت ضمن رد انتقادات اخیر همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، به حمایت او از جنگ سال ۲۰۰۳ دولت جورج بوش علیه عراق اشاره کرد. او همچنین بار دیگر به حمایت‌های مالی وال استریت از هیلاری کلینتون اشاره کرد.

سندرز گفت: «او اخیرا گفته که من صلاحیت ریاست جمهوری ندارم. من اعتقاد ندارم که او به خاطر دریافت ده‌ها میلیون دلار پولی که از لابی‌ها و گروه‌های خاص می‌گیرد، صلاحیت ریاست جمهوری داشته باشد».
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات