تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۴۴
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار فعالان حوزه معماری و شهرسازی:

با تدبیر دولت از سد بزرگی رد شدیم

(روزنامه فرهيختگان ـ 1394/07/28 ـ شماره 1788 ـ صفحه 2)

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی این روزها ملاقات‌کننده‌های زیادی دارد، از سیاسیون داخلی و حزبی تا مقامات خارجی. گروه‌های مختلف صنفی و اجتماعی حتی به دیدار آیت‌الله می‌روند، با او به گفت‌وگو می‌نشینند و از مشکلات و معضلاتی که با آن درگیر هستند، می‌گویند. در خلال این دیدارها و ملاقات‌ها هم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نظرات خود را در مورد مسائل روز مطرح می‌کند و از مواضعش می‌گوید. دیروز هم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی میزبان فعالان حوزه معماری و شهرسازی بود. دیداری که به بهانه روز جهانی معماری صبح دوشنبه صورت گرفت. در این نشست صمیمانه پیش از صحبت‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، 5 نفر از معماران و شهرسازان به نمایندگی از جامعه معماران مشکلات خود را با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در میان گذاشتند. آنها در این نشست به شرایط دستمزد و حق الزحمه صنف خود اشاره کردند و توضیح دادند که حتی در کشورهایی مثل ترکیه و بنگلادش همکاران و هم‌صنفان‌شان شرایط مطلوب‌تری دارند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان و فعالان این حوزه از هشت سال گذشته و رفتارهای نادرست این سال‌ها گفت که خسارات زیادی به کشور وارد کرد؛ خسارت‌هایی که میزان آن در آینده مشخص‌تر خواهد شد. او البته به تدبیر دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد و گفت: «با تدبیر دولت جدید ما از سد بزرگی رد شده‌ایم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست در مورد سال‌های اخیری که کشور پشت سر گذاشته است، گفت: «متاسفانه در هشت سال گذشته و دولت‌ قبل همه چیز هرج ومرج بود و بر اساس سلیقه شخصی عمل می‌شد و به آیین‌نامه و قانون توجهی نمی‌شد و بی‌نظمی‌هایی را به وجود آورد که ضررهای زیادی را به دنبال داشت و این ضرر‌ها خسارت‌هایی برای کشور دارد که بعدا و در سال‌های آینده مشخص می‌شود. امروز با تدبیر و درایت و تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده ما به‌خوبی از یک سد بزرگ عبور کردیم؛ سدی که بسیاری تصور می‌کردند ما تا مدت‌ها پشت آن باقی خواهیم ماند، ولی امروز راه جدیدی باز شده است.»
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه وضع امروز کشور قابل قیاس با دو، سه سال پیش نیست که به بهانه تحریم‌های ظالمانه، راه تعامل ایران با دنیا را بسته بودند، با ارائه تحلیلی از روند مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم، گفت: «البته بعضی‌ها در داخل که حیات سیاسی خویش را در حاشیه‌سازی می‌بینند، به فرزندان ایران که خون دل می‌خوردند و در گفت‌وگو با مذاکره‌کنندگان ارشد شش کشور از حق ایران دفاع می‌کردند، انواع توهین و تهمت را نثار می‌کردند که هنوز هم ادامه می‌دهند.» آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به دیدارهای اخیر خود با برخی مقامات اروپایی اشاره کرد و در مورد این گفت‌وگوها توضیح داد: «من در دیدار با چند نفر از مقامات اروپایی به آنها یادآور شدم که شما مساله مهاجران را که به اروپا آمده‌اند بزرگ می‌کنید، درحالی که در هرکدام از کشورهایی همچون ایران، ترکیه و اردن از سال‌های گذشته پذیرای بیش از ۳ میلیون مهاجر بودند که در این مناطق زندگی می‌کنند، به همین دلیل حضور یک‌ونیم میلیون مهاجر برای قاره اروپا بحران نیست و نباید نام آن را بحران بگذاریم، اما مقامات اروپایی می‌گفتند که شما خودتان را با ما مقایسه نکنید؛ کشورهای اروپایی از لحاظ وسعت و امکانات محدود هستند، اما شما ظرفیت زیادی دارید.»

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1788/2/54834/0

ش.د9403044

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات