تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۸۹۰۲۴
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

حسودان نخواستند همايش مربوط به امام را تبليغ کنند

(روزنامه مردم سالاري - 1394/08/11 - شماره 3893 - صفحه 15)

امروز نوبت آن است خود را براي جهش مادي و معنوي در دنيا آماده کنيم

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نوبت آن است که خود را براي جهش مادي و معنوي در دنيا آماده کنيم. به گزارش ‌ايسنا‌، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اولين همايش بين‌المللي قرآن در سيره و انديشه امام‌خميني‌(ره) که در سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار شد، با اشاره به اين که ما در دنيايي زندگي مي‌کنيم که به سرعت به طرف دانش و شکافتن رموز طبيعت پيش مي‌رود، اظهار کرد: به تازگي اخباري مبني بر نزديک شدن شهاب‌سنگي از طرف خورشيد به زمين را شنيده‌ايم که لحظه به لحظه توسط دانشمندان رصد مي‌شد پس اگر بخواهيم در چنين دنيايي حضوري فعال داشته باشيم، بايد به سمت دانش حرکت کنيم و احتياج به تعقل و تفکر داريم.

هاشمي رفسنجاني اضافه کرد: اين که فقط در محدوده خود محبوس شويم و اينطور اعتقاد داشته باشيم که بگذاريم تحريم شويم تا مستقل شويم و روي پاي خود بايستيم تفکر درستي نيست چرا که مطابق آيات متعددي در قرآن به ما توصيه شده است هر جا علم و فني ديديم آن را ياد بگيريم؛ چرا که انسان بايد در همه امورات مادي و معنوي خود با تفکر و تعقل پيش رود. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين که متاسفانه هر چه در دنيا پيش مي‌رويم با افرادي مواجه هستيم که کوته‌‌فکر و دگم هستند و اين پيشرفت‌ها را مسخره مي‌کنند، تصريح کرد: عده‌اي خيال مي‌کنند تنها با شعار دادن و کارهاي سطحي وظيفه‌شان را پيش مي‌‌برند اما شايد ندانند که اسلام اينطور پيش نمي‌رود بايد بدانند اگر مسلمانان توانستند بزرگترين تمدن دنيا را خلق کنند آن تمدن امروز بايد مادر تمدن‌هاي جديد باشد.

وي از يادگار امام آيت‌الله سيدحسن خميني که همه اسناد زندگي امام را در اختيار دارد و اقدامات بسيار خوبي در راستاي جمع‌آوري انديشه‌هاي امام با کمک صاحب‌نظران و انديشمندان انجام مي‌دهند درخواست کرد تا توجه بيشتري نسبت به اين منبع نور و علم داشته باشد و زندگي و افکار و اهداف امام و انقلاب ايشان بيش از پيش مورد توجه قرار گيرند.

وي با تشکر از تلاش‌هاي مسوولان براي برگزاري اين همايش باشکوه گفت: متاسفانه حسوداني بوده‌اند که اخبار و تبليغات اين همايش را براي اعلام دعوت مقالات علمي منتشر نکردند که اين عمل اصلا قابل توجيه نيست. وي با تاکيد بر اين که ايران اسلامي بايد در پناه قرآن و تفکر امام(ره) پيشتاز آينده اسلام باشد، اظهار کرد: بايد در زندگي‌مان الگوي واقعي پيشرفت اسلامي باشيم و در زندگي و پيشرفت ما ترکيب امور دنيوي و اخروي را مد نظر داشته باشيم.

وي در ادامه از تلاشهاي دولت تدبير و اميد براي ايجاد اميد در جامعه تشکر کرد و گفت: علي‌رغم همه مزاحمت‌ها توانستيم در برابر 6 کشور بزرگ و قوي دنيا مذاکره کنيم و آنها را شکست دهيم و حق‌مان را بگيريم و آنچه را که فعلا نياز نداريم از نظر زماني محدود کنيم. پس امروز نوبت آن است که خود را براي جهش مادي و معنوي در دنيا آماده کنيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: اگر توانسته بوديم با اهداف و افکاري که امام(ره) انقلاب را به پا کرده بود به خوبي عمل مي‌کرديم وضعيت‌مان با آنچه که هستيم تفاوت بسياري داشت چون ما انتظار بيشتري داشتيم. اما مايوس نمي‌شويم چون معتقديم در آينده با آگاهي ملت موج جديدي از پيشرفت‌هاي همه جانبه که تا به حال نگذاشته‌اند در دنيا به نام اسلام و قرآن ايجاد شود شکل خواهد گرفت ؛چرا که امروز مقدمات برآورده شدن اين آرزو مهيا‌تر است.

وي با اشاره به اين که امام (ره) با سطح بالاي دانش خود اما با سخن ساده و با ادبيات قابل فهم براي عموم مردم سخن مي‌گفتند، تصريح کرد: اغلب سخنراني‌هاي امام(ره) متکي بر قرآن بودند و امام(ره) بهره کاملي از قرآن در تمام دوره‌هاي زندگي‌شان از جمله تحصيل و تدريس و اقدامات سياسي و اجتماعي برده بودند.

وي با اشاره به اين که امام(ره) توانستند انقلاب را خيلي راحت علي‌رغم دور بودن 14 ساله از ايران به موفقيت برسانند، گفت: اين که امام(ره) توانستند به اين آساني در انقلاب عليه مستکبران به پيروزي برسند به خاطر اين بود که با محاسبه و تفکر وارد ميدان عمل شدند. وي اضافه کرد: اين روزها شاهد شکل‌گيري‌ بهار عربي و بيداري اسلامي در منطقه هستيم اما انقلاب‌هاي شکل گرفته پس از شکست دادن حکومت‌هاي استبدادي بلافاصله شکست خوردند مثل ليبي، مصر و تونس ولي انقلاب ايران علي‌رغم‌ فشارهاي بسياري که با جنگ و شورش و تحريم عليه‌اش وارد مي‌شد، توانست با جان نثاري مردم ادامه پيدا کند و پا برجا بماند. وي با اشاره به مبارزات بسيار و گسترده مردم عراق گفت: اما مردم عراق در نهايت با کمک آمريکا توانستند صدام را از پاي درآورند و امروز هم هنوز درگيري‌هايي دارند و به نظر مي‌رسد که در آينده نيز با مشکلاتي مواجه باشند.

وي با اشاره به اين که امروز ايران از تمام جنگ‌ها و شورش‌ها و تحريم‌ها سربلند بيرون آمده است، افزود: امروز ايران کشوري قدرتمند و امن در منطقه‌اي پرآشوب است و علي‌رغم برنامه‌هاي فراواني که براي ناامن کردن ايران دارند، به لطف خدا توانسته‌ايم امنيت و ثبات خود را حفظ کنيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به اهميت قرآن و پا برجايي اين کتاب تا روز قيامت اشاره کرد و گفت:‌ مفهوم قرآن را تنها خدا و مخاطبان آن يعني پيامبر(ص) و انبياء مي‌دانند. همچنين راسخون علم از طريق خودسازي و عرفان به مطالب بسياري در کشف و شهود از قرآن دست يافته‌اند و عامه مردم نيز به اندازه درک و فهم خود متوجه آن مي‌شوند و اين کتاب تنها کتابي است که در روز قيامت خواهيم داشت.

هاشمي با اشاره به اين که امام (ره) در دوره‌هاي مختلفي که تدريس مي‌کردند و ما شاگرد ايشان بوديم در ابتداي هر دوره به ما نصيحت مي‌کردند و همواره آيه 46 سوره سبا را مورد توجه قرار مي‌دادند، خاطرنشان کرد: در اين سوره خداوند به پيامبر(ص) مي‌فرمايد به مردم بگو اگر مي‌خواهيد اقدام مهمي انجام دهيد با احساس وارد عمل شويد و تفکر و تعقل را فراموش نکنيد.

وي با اشاره به اين که قرآن تاکيد مي‌کند اگر مي‌خواهيد اقدامي فردي و اجتماعي در جامعه داشته باشيد که موثر واقع شود با اخلاق وارد شويد و تفکر و تعقل کنيد، تصريح کرد: نصيحت قرآن به مردم اين است که با تفکر و اطلاع به ميدان عمل وارد شوند و اين که اگر مي‌خواهند کارشان در جامعه اثر داشته باشد با اخلاص وارد شده و ابعاد مختلف موضوع را در نظر بگيرند و مقتضيات کار را مورد توجه قرار دهند.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=233088

ش.د9404371

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات