صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۸۹۰۶۱

جبرائیلی: برجام آفتاب روشنی بود که پرده از چهره نفاق کنار زد

معاون خبرگزاری فارس گفت: برجام چون آفتاب روشنی بود که تابید و پرده از چهره نفاق کنار زد و بر مردم کاملاً روشن شد که آمریکا به دنبال چه چیزی است و اینکه خون‌های ریخته شده برای چیست.
 سید یاسر جبرائیلی عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای در نطنز اظهار کرد: برای فهمیدن برخی حقایق گاهی کاری از نگریستن و اندیشیدن بر نمی‌آید و باید دهه‌ها و قرن‌ها از جایی که هستیم فاصله بگیریم تا حقایق خودشان را به ما نشان دهند؛ این خون‌های شهدای علمی مثل خیلی از خون‌هایی که ریخته شد در زمان خودشان شاید چنان‌ که باید شناخته نشود هم شامل همین مثال‌اند، اما مدعای ما این است که تاریخ اثبات کرده که همواره پیروزی جبهه حق روبه فزونی است.

وی با اشاره به جهاد بزرگ امام حسین(ع) برای زنده نگه‌داشتن حق و حقیقت و هزینه‌ای که برای آن پرداختند، افزود: همین خون‌های پاک بودند که بعدها خیزش‌های عظیم را در برابر جبهه‌های باطل رقم زدند.

معاون خبرگزاری فارس گفت: اگر برجام نبود همین تهدیدها باعث می‌شود احکام اسلامی روی میز مذاکره به فروش و معامله برسد. اگر برجام نبود کسانی قدرت دفاعی و موشکی ایران را به مذاکره می‌گذاشتند تا تحریم برداشته شود و وقتی دستاوردهای ما از دست رفت می‌فهمند که برداشتن تحریم در کار نیست.

جبرائیلی با اشاره به نقاط مثبت و منفی برجام تأکید کرد: امروز به دنبال برجام کسی جرأت ندارد حرف از معامله دستاوردها و احکام الهی بزند و البته این کار را در دوره‌هایی کردند و به جرج بوش برای پذیرفتن مذاکرات علیه تروریسم نامه نوشتند.

رئیس دانشکده فارس با بیان اینکه امروز چهره واقعی آمریکا مشخص‌ شده است و دیگر نمی‌توانند چنانکه قبلاً صورت گرفته با وعده‌ و وعید عده‌ای را فریب دهند، متذکر شد: در هر حال کاری که برجام کرد این بود که برتری این کشور را در همه ابعاد اثبات می‌کند و اینکه بر اساس همان تلاشی است که امام (ره) می‌خواست اثبات کند که جمهوری اسلامی در پی احقاق حق و مبارزه با باطل است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا هر جا که حتی حرف نرم می‌زند هم در پی فریبکاری است و باید حواسمان باشد که برخی گفتمان‌ها گفتمان ترس است. چنانکه  عده‌ای در برهه‌ای حق را به آن‌ طرف مذاکرات دادند و بیان کردند که باید اثبات کنیم در پی سلاح نیستیم و البته رهبر انقلاب در این باره به شدت هشدار دادند و خطوط قرمز را مشخص کردند.

وی اظهار کرد: وقتی به امثال آمریکا اعتماد کنید کار به همین‌جا می‌رسد که کم‌کم از اصول عدول می‌شود.

معاون خبرگزاری فارس با اشاره به جایگاه آمریکا در جهان گفت: آمریکا امروز در بسیاری کشورها سفارتخانه هم ندارد و در خاورمیانه در پی منافع خود است نه خدمت به من و شما. چنانکه در سایر کشورها همچون عراق و افغانستان صرفاً به دنبال نفت و منافع کشور خود بود.

وی خاطر نشان کرد: آمریکای امروز دیگر آن ابرقدرت گذشته نیست بلکه کشوریست که بیست هزار میلیارد دلار بدهکار است و در شرایطی قرار دارد که کشورهای چون چین با حذف دلار آن در مقابل‌شان قد علم کردند.

جبرائیلی با اشاره به اینکه انتشارات خبرگزاری فارس در حال انتشارات کتابی است که توصیف‌های عجیبی از نابودی زیرساخت‌های آمریکا ارائه داده است، تصریح کرد: بحث این کتاب این است که ساختار آمریکا تا چه حد روبه اضمحلال است؛ این کتاب بر اساس شواهد مستند نوشته‌شده و مبین این است که در پی توافق با یک چنین کشوری هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون هشتاد روز بعد از برجام وزیر نفت هند می‌گوید ما بدهی به شما را در صورت لغو تحریم پرداخت می‌کنیم و این یعنی حتی ساده‌ترین تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشده است.

جبرائیلی با توجه به شرایط زیرساخت‌های کشور گفت: کسانی که ادعا می‌کنند پول کشور به هدر می‌رود بدانند صرف این زیرساخت‌ها می‌شود که امروز تهران با تهران چند سال پیش قابل‌مقایسه نیست و در حال صرف هزینه در زیرساخت‌ها هستیم و پیشرفت اصولی یعنی همین، در حالی که عده‌ای مدعی هستید که سرمایه‌ها از بین رفته‌اند.

وی خطاب به کسانی که به وعده‌های آمریکا دلخوش کرده‌اند، گفت: امروز دیگر دست آمریکا رو شده و این‌ها فهمیدند که منفعتی از ناحیه آمریکا عاید آن‌ها نخواهد شد و هیچ منفعت اقتصادی هم نصیب مردم ایران نشد؛ آمریکا قصد دارد با استفاده از پنجره برجام در همه موارد جمهوری اسلامی را به عقب براند که ما راضی به چنین مذاکره‌ای نخواهیم شد.

رئیس دانشکده فارس گفت: امروز بررسی لحن مقام‌های آمریکا در برابر جمهوری اسلامی روشن می‌کند که آمریکا هرگز در پی مذاکره واقعی نیست.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه بعد از برجام کشور را زیر بار بدهی‌های خارجی و خرید کالاهای لوکس و بعضاً بی‌اساس برده‌اند، اظهار کرد: اگر تمام هزینه کردن‌های خارجی دولت در داخل صورت می‌گرفت بدون شک بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شد و امروز بحرانی عمیق ناشی از عدم تقویت تولید داخلی کشور را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: قطع به‌یقین آمریکایی‌ها می‌خواهند با اجرای برجام جمهوری اسلامی را در حوزه‌های گوناگون به عقب برگردانند. برجام چون آفتاب روشنی بود که تابید و پرده از چهره نفاق کنار زده و بر مردم کاملاً روشن شد که آمریکا به دنبال چه چیزی‌ست و این خون‌های ریخته شده برای چیست.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات