تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۹۲۳۱
واکنش احمدی‌نژاد درباره سرنوشت دانشگاه ایرانیان و حضور در انتخابات مجلس دهم؛

حال شما خوب است؟!

(روزنامه ابتكار ـ 1394/07/26 ـ شماره 3270 ـ صفحه 2)

گروه سیاسی – در حالی که در ماه‌های گذشته همواره گمانه‌زنی‌های مختلفی از فعالیت نزدیکان محمود احمدی‌نژاد – رئیس‌جمهوری دولت‌های نهم و دهم – برای انتخابات مجلس دهم انجام شده بود، روز گذشته در اولین موضع‌گیری شفاف و صریح در این مورد، عبدالرضا داوری، یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد، وجود هرگونه فعالیت انتخاباتی یا لیست منتسب به وی را رد کرد.

داوری در گفت‌وگویی با خبرآنلاین اظهار کرده است: تفسیری که از فعالیت های دکتر احمدی نژاد می شود یک تفسیر تنگ نظرانه و بر اساس ذهنیت های محدود جناح های سیاسی است. آقای احمدی نژاد امروز مطلقا بنای فعالیت سیاسی ندارد. ما در جلسات با ایشان شرکت می کنیم و نوع مواضع ایشان را می بینیم. در حال حاضر ایشان موضوعی را تحت عنوان تبیین گفتمان انقلاب اسلامی دنبال می کند. آن هم با توجه به رهنمودی بود که مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال داشتند و خطر انحراف از خط امام را مطرح کردند. ایشان در این زمینه کارهایی را شروع کرده است. مجموعه های استانی ما هم که در استان ها فعالیت می کنند همه در همین چهارچوب فعالیت می کنند. گزارش جلسات و سخنرانی های ما موجود است و محتوای هیچ کدام از این جلسات مطلقا سیاسی نیست.
وی تاکید کرده است: آقای دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم غیر از حضور در پای صندوق رای هیچ نوع فعالیت دیگری مانند انتشار فهرست انتخاباتی و یا برگزاری جلسات انتخاباتی و میتینگ نخواهد داشت. ایشان مطلقا کنش انتخاباتی و حمایت از لیست‌هایی که در سطح جامعه می‌شود نخواهد داشت. تردید نکنید اگر قرار باشد لیستی منتشر و منتسب به احمدی نژاد شود از همین الان اعلام می‌کنیم که تمام این لیست ها تکذیب می شود. دفتر خود ایشان هم در برابر فعالیت های انتخاباتی که بخواهد به ایشان منتسب شود حتما واکنش نشان می‌دهد و تکذیب می‌کند. مشاور احمدی‌نژاد در عین حال می‌گوید که اطلاعی از دعوت احمدی‌نژاد به جلسات همگرایی اصولگرایان ندارد، با این حال درباره حضور نزدیکان وی در این جلسات گفته است: بیش از دو سال است که خیلی از افراد مورد وثوق و مورد اعتماد آقای احمدی نژاد در جلسات همگرایی اصولگرایان که جامعه روحانیت مبارز محوریت آن را بر عهده دارد حضور دارند.

مرتضی تمدن استاندار سابق تهران و جمعی از وزرای سابق آقای احمدی نژاد افراد مورد وثوق او هستند که در این جلسات هم حاضرند. البته در این جلسات به نمایندگی از آقای احمدی نژاد شرکت نمی کنند، اما بسیاری از افراد مورد وثوق دکتر احمدی‌نژاد در مجامعی که درباره فعالیت‌های اصولگرایان صحبت می شود، حضور دارند. وی ذر عین حال یادآور شده است: احمدی‌نژاد دغدغه‌ای از بابت جریان‌های سیاسی ندارد. نگاه او به صحنه سیاسی نیست و به صحنه انتخاباتی نگاه نمی‌کند. جریان‌های سیاسی را تقریبی نگاه می کند. به نظر او چون اسفندماه انتخابات است پس باید یک سلسله فعالیت‌هایی صورت گیرد. افق او انقلاب است. احمدی نژاد شخصا دغدغه ای برای فعالیت سیاسی ندارد. او برندی دارد و بر اساس آن برند کار می‌کند. جایگاه و نقش خودش را هم خیلی فراتر از دعواهای سیاسی برای انتخابات می‌داند. احمدی‌نژاد اعتقاد دارد دشمن اصلی نظام و انقلاب، آمریکا است و ایشان اگر بخواهد در صحنه‌ای وارد می شود که بخواهد با آمریکا به عنوان دشمن اصلی مقابله کند و نه چندتا جریان سیاسی که در دغدغه‌های سیاسی و رسیدن به مناصب قدرت دارند.

جریان‌های سیاسی همانطور که مسائل را می‌بینند احمدی‌نژاد را تفسیر می‌کنند. به هر حال ایشان پیگیر این نیست که افراد مورد وثوقش در جلسات شرکت کنند. اما جامعه روحانیت مبارز از جمعی از از افراد مورد وثوق احمدی‌نژاد هم در جلسات دعوت می‌کند. داوری در عین حال از شبکه‌سازی گسترده احمدی‌نژاد با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی خبر می‌دهد: در حال حاضر جمعی از اساتید دانشگاه های تهران، امام صادق، پژوهشگاه فرهنگی و دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی به طور منظم با آقای احمدی‌نژاد جلسه دارند و در موضوعات مختلف از جمله زمینه‌های نفوذ آمریکا و استراتژی‌های آن را تحلیل می‌کنند. این ها جمع‌بندی می‌شود و به صورت محتوا و گزارش در اختیار دوستان ما در اقصی نقاط ایران قرار می گیرد و آنها هم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دارند این محتوا را توزیع می‌کنند.

وی افزوده است: احمدی‌نژاد در دوران مسئولیت خود بیش از 7 هزار مدیر ارشد را در سطح ستاد و استان‌ها و شهرستان‌ها تربیت کرد. بخش زیادی از این شبکه امروز در دولت یازدهم از کار برکنار شدند و طبیعتا علاقه‌مند هستند که در مسیر گفتمان احمدی‌نژاد فعالیت کنند. برآورد ما نشان می‌دهد که تعداد اعضای شبکه خیلی زیاد است. شبکه‌هایی که امروز با مجموعه‌های گفتمان‌سازی همراه و همکار هستند تعداد زیادی هستند که در خیلی از این جلسات امکان حضور و دعوت همه آنها نیست. در همین جلسه 8 مرداد 500 نفر از این‌ها از سطح کشور دعوت شدند.این سخنان داوری در حالی مطرح شده است که دیروز در حاشیه مراسم ترحیم سردار حسین همدانی، خود محمود احمدی‌نژاد به دو سوال درباره انتخابات و دانشگاه ایرانیان پاسخ‌هایی به سبک خود داد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات مجلس شرکت می‌کنید، گفت: من هم به عنوان یک ایرانی در انتخابات شرکت خواهم کرد. رئیس‌جمهوری سابق در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سرنوشت دانشگاه ایرانیان چه شد با لبخندی پاسخ داد: حال شما خوب است؟!

به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید آیا سخنان داوری در مورد عدم وجود هیچ‌گونه لیست انتخاباتی منتسب به احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس یک نگاه واقعی است یا تنها پوششی است تا نزدیکان احمدی‌نژاد به صورت چراغ خاموش فعالیت خود را تا انتخابات پیگیری کنند. هر چند همچون گذشته این بهانه می‌تواند وجود داشته باشد که برخی نزدیکان و همفکران احمدی‌نژاد به طور «خودانگیخته» و «خودجوش» با تکیه بر گفتمان وی در انتخابات شرکت می‌کنند، اما شخص وی هیچ گونه فعالیت سازمان‌یافته در این باره نداشته است. به هر حال آن چه به نظر مسلم می‌آید، تنها عدم حضور شخص وی به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس دهم است و وی در حال آماده کردن خود برای حضور دوباره در پاستور بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری 96 خواهد بود؛ اتفاقی که باید دید آیا مردم هم با رای‌های خود به آن روی خوش نشان خواهند داد یا عملکرد احمدی‌نژاد سبد رای وی را کاهش خواهد داد.

http://ebtekarnews.com/?newsid=22689

ش.د9404416

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات