تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۸۹۲۵۵
سیدحسن نصرالله در سخنرانی شب عاشورا مطرح کرد:

آمریکا برای سلطه خود دروغی به نام برنامه هسته‌ای ایران به راه انداخت

(روزنامه ابتكار ـ 1394/08/03 ـ شماره 3275 ـ صفحه 15)

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دولت‌های عربی و اسلامی حتی نمی‌توانند، قیمت نفت را تعیین کنند. زمانی که آمریکا می‌خواهد ضربه‌ اقتصادی بزرگی مثلا به ایران، عراق، روسیه، ونزوئلا یا هر کشور دیگر وارد کند و آن را به زانو درآورد، به کشورهای عربی و اسلامی دستور می‌دهد تا قیمت نفت را کاهش دهند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی شب عاشورا در ضاحیه لبنان، از همه کسانی که در روزها و شب‌های محرم در تامین امنیت مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در لبنان مشارکت داشته‌اند، قدردانی کرد و در این قدردانی از نیروهای ارتش و دستگاه‌های امنیتی لبنان نام برد. دبیرکل حزب الله عنوان کرد: دولت‌های مختلف آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی هدف مشخصی دارند. آنها برای رسیدن به این هدف خود، راهبردهایی را تدوین می‌کنند، در آن تغییرات و اصلاحاتی انجام می‌دهند و برنامه‌های مختلفی را برای اجرای آن در زمان‌های گوناگون به اجرا می‌گذارند. دولت آمریکا در منطقه ما و دیگر نقاط جهان بی‌هدف دست به اقدامی نمی‌زند بلکه دائماً در پی رسیدن به اهداف مشخص و ثابت خود است. این اهداف با تغییر دولت‌ها در آمریکا و روی کارآمدن اشخاص مختلف به عنوان رئیس‌جمهورهای آمریکا تغییر نمی‌کند و ممکن است میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در اجرای سیاست‌ها اختلاف نظر وجود داشته باشد. اما هدف آنها چیست؟ بصورت ساده، آمریکا به عنوان میراث‌دار استعمار قدیم از جمله فرانسه و انگلیس هدفش سلطه بر منطقه و کشور ماست. وی افزود: آمریکا می‌خواهد که اسراییل را به عنوان جزئی از منطقه بپذیریم و کسی با اسراییل مقابله و جنگ نکند و کسی در برابر آن مقاومتی از خود نشان ندهد و حتی حرفی در مورد شرایط بقاء و ماهیت و وجود آن نزند. نصرالله بیان کرد: در سال‌های اخیر چه میزان سلاح از غربی‌ها بویژه آمریکا توسط سعودی و قطر و امارات خریداری شده است؟ فقط در دو یا سه سال گذشته ده‌ها میلیارد دلار سلاح از غربی‌ها بویژه آمریکا توسط سعودی و قطر و امارات خریداری شده است. کسانی که بر آمریکا حاکمیت دارند سازمان‌های حقوق بشری نیستند بلکه صاحبان شرکت‌های بزرگ نفتی و سلاح هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه در منطقه ما اسراییل یک ابزار برای اجرای پروژه سلطه آمریکایی و غربی بر ماست، عنوان کرد: اسراییل نقش مجری نقشه‌ها و طرح‌های آمریکا و غرب را دارد. به همین علت است که از آن حمایت می‌کنند. این حمایت‌ها از اسراییل در همه جای جهان حتی در شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد. کمک اقتصادی، نظامی و مالی غربی‌ها از اسراییل آشکار است. هر گاه هم این رژیم در خطر بیفتد برای نجات آن می‌جنگند. وی با بیان اینکه در منطقه ما وجود کشورهای مقتدر ممنوع است حتی اگر دوست و طرفدار آمریکا و فرهنگ آمریکایی باشند، افزود: کشور و دولتی که خود، تصمیم گیرنده باشد و استقلال رای داشته باشد و به دنبال منافع ملتش باشد و منابع کشور را در مسیر مردم هزینه کند نباید وجود داشته باشد. اگر مصر بخواهد دولتی قوی باشد یا پاکستان نیرومند شود در دیدگاه آمریکا ممنوع است. در این خصوص فرقی میان سنی و شیعه و یا مسلمان و مسیحی وجود ندارد. آمریکا با هر کشوری که بخواهد نیرومند، مستقل و آزاد و مقتدر باشد مخالفت می‌کند و جنگ‌های مستقیم و نیابتی ضد آن به راه می‌اندازد. نمونه این جنگ، جنگ هشت ساله صدام ضد ایران بود و یا کشورها را تحت محاصره و تحریم قرار می دهند و یا آنها را دچار اختلافات و درگیری‌های داخلی می‌کنند و به آن دامن می‌زنند و از اختلافات، حمایت مالی، اطلاعاتی و سیاسی می‌کند.

نصرالله در ادامه گفت: یکی از مبانی دیگر پروژه سلطه آمریکا بر منطقه، این است که آنچه آمریکا از مردمسالادی، آزادی ملت‌ها، انتخابات آزاد و سالم، حقوق بشر، جامعه مدنی و مبارزه با فساد می‌گوید چیزی جز ادعا نیست. چند حکومت و دولت استبدادی در جهان و منطقه وجود داشته و یا بوجود آمده که آمریکا حامی آن بوده است؟ بنابراین ادعاهای آمریکا دروغ و نیرنگ است. ملت‌ها، جنبش‌ها و حکومت‌هایی که در برابر سلطه آمریکا سر تعظیم فرود نیاورند با بهانه تراشی‌های مختلف مواجه می شوند. ناگهان برای آنها پرونده نقض حقوق بشر و نقض آزادی ها باز می شود. می‌گویند باید آن گونه که ما می‌گوییم، انتخابات برگزار کنید، دولت شما باید آن گونه که ما می‌گوییم تشکیل شود و برای آنها پرونده حقوق بشری باز می‌کنند.

آمریکا برای سلطه خود دروغی به نام برنامه هسته‌ای ایران به راه انداخت

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص پرونده هسته‌ای نیز گفت: در 12 یا 13 سال گذشته چیزی به نام برنامه هسته‌ای ایران به راه انداختند. آمریکا چگونه با این پرونده برخورد کرد؟ آمریکا برای سلطه خود دروغی را مطرح می‌کند و بر اساس آن دروغ، اردوکشی می‌کند و حاضر است میلیون‌ها نفر را به قتل برساند. آمریکا و اسراییل به دروغ اعلام کردند که ایران می‌خواهد، سلاح هسته‌ای تولید کند و فناوری هسته‌ای را به همین منظور می‌خواهد. وی عنوان کرد: حتی ادعا کردند که ایران سلاح هسته‌ای تولید و آن را مخفی کرده است. بر همین اساس جهان را ضد ایران شوراندند تا برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرند و آن را تحریم کنند. ایران را می‌خواستند از حق مسلم غنی‌سازی محروم کنند و هدفشان فقط به زانو درآوردن ملت ایران بود. سیزده سال با این دروغ‌پردازی‌ها به اذیت و آزاد ملت ایران پرداختند و به اقتصاد کشورهایی را که با ایران رابطه اقتصادی داشتند، خسارت وارد کردند و بارها تا پای ایجاد جنگ منطقه‌ای پیش رفتند.

نصرالله بیان کرد: همه این‌ها بر اساس دروغ‌های آمریکا بود. رسانه‌های عربی و حکومت‌های عربی فریب خوردند و ادعا کردند که ایران دارای سلاح هسته‌ای است. متاسفانه در میان عرب‌ها و حاکمان آنها کسانی را دیدیم که از آمریکایی‌ها آمریکایی‌تر شدند. اما ایران تسلیم نشد و تحریم و محاصره، آن را از پا در نیاورد بلکه برنامه هسته‌ای خود را ادامه و با سرعت آن را توسعه داد. پس از شکست در گزینه نظامی و تحریم و محاصره به مذاکره با ایران روی آوردند. دیروز رئیس‌جمهور کشوری قدرتمند به نام روسیه اعلام کرد که آمریکا جهان را درباره ایران فریب داد. جهان، 13 سال بازی فریبکاری آمریکا را خورد. ایران نه قصد تولید سلاح هسته‌ای داشت و نه در آن برنامه نظامی هسته‌ای وجود داشت. این مساله برای آمریکا شرم‌آور نیست. به راحتی دروغ می‌گوید و کاری می‌کند که کشورها این دروغ را باور کنند و حتی در شورای امنیت بر اساس آن قطعنامه صادر کند. همه قصه ایران این بود که می‌خواست کشوری مستقل، آزاد و مقتدر باشد که کرامت و شرافت مردمش را حفظ کند اما این از نظر آمریکا ممنوع بود.

فرمانده حقیقی جنگ‌های امروز منطقه، آمریکاست

وی افزود: اکنون پس از تحولات منطقه و شکست‌هایی که به اسراییل تحمیل شد از دهه 1980 تا سال 2000 در لبنان، عقب‌نشینی از غزه، جنگ 2006 و جنگ‌های اخیر و شکست آمریکا در عراق - در عراق پیروزی بزرگی به دست آمد که هیچ‌کس برای آن جشن نگرفت که این از بدبختی ما عرب‌ها و مسلمانان است، مگر جشن پیروزی سال 2000 در کشوری به جز لبنان برگزار شد؟ در عراق، مقاومت عراق و مردم این کشور با ارداه ملی خود، آمریکا را شکست داد اما کسی جشن نگرفت و شکست در افغانستان و منطقه و بعد از آنچه بهار عربی خوانده شد آمریکا بار دیگر خود را وارد معادلات منطقه کرد و جنگ جدیدی را به راه انداخت. نصرالله عنوان کرد: این جنگ که باید بیش از هر زمان دیگر آن را بشناسیم، جنگی آمریکایی است ضد هر کس که حاضر به تسلیم در برابر این کشور نشود. در مورد عراق و سوریه وقتی تحقیق و بررسی می‌کنیم، می بینیم که جنگی یکسان اما با ابزار و شکل‌های مختلف در جریان است. غربی‌ها و برخی کشورهای منطقه ده‌ها هزار جنگجوی تکفیری را از سراسر جهان تجهیز کردند و به آنها پول و هزاران تن مهمات و اسلحه دادند و حتی سلاح‌های کاملا مدرن به آنها ارایه کردند اما آیا این اقدامات بدون رضایت آمریکا صورت گرفت و آمریکا اطلاعی نداشت؟ این مساله برنامه آمریکا بود تا سعودی و کشورهای عرب و ترکیه و غربی‌ها را در آن مشغول سازد. فرمانده حقیقی جنگ‌های امروز منطقه، آمریکاست. هماهنگی و اداره این جنگ و بحران‌ها با آمریکاست. آمریکا می‌خواهد حکومت عراق، قیمت نفت آن، دولت و نخست وزیر عراق و قانون اساسی این کشور را تعیین کند.

آمریکا می‌گوید اگر ملت عراق تسلیم شدند از آنها در برابر داعش دفاع می‌کنم و در غیر این صورت آنها را در برابر داعش رها می‌کنم. در سوریه هم تسلیم مردم و حکومت سوریه در برابر آمریکا هدف اصلی است. سوریه به علت اینکه در برابر آمریکا ایستادگی کرده مورد غضب است و کسانی که در سوریه ضدحکومت می‌جنگند چه بدانند و یا ندانند در جهت منافع و اهداف آمریکا گام بر می‌دارند. برای آمریکا اسلامی بودن و یا سکولار بودن حکومت سوریه تفاوتی ندارد، جنگ در سوریه، جنگی برای به زانو در آوردن سوریه و به تسلیم واداشتن آن است. آمریکا سعودی و دیگر کشورهای منطقه را وارد جنگ سوریه نکرده تا آنها بر سوریه حاکم شوند بلکه آنها ابزار آمریکا هستند. حکومتهای عرب ابزار آمریکا ضد سوریه، عراق، یمن و ایران هستند. جنگ در یمن هم جنگی آمریکایی است. آنها خواستار تسلیم یمن در برابر آمریکا هستند تا یمن در دایره سلطه آمریکا باقی بماند. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در ابتدای جنگ یمن، امام جماعت مسجد الحرام که باید منادی صلح و وفاق و همدلی و وحدت مسلمانان باشد، گفت جنگ ضد یمن، جنگ ضد شیعه است. زیرا آنها می‌خواهند این جنگ این گونه باشد. خواسته آنها جنگ طایفه‌ای و مذهبی در یمن است تا بتوانند از جنگجویان و سلاح و تجهیزات کشورهای دیگر استفاده کنند و خود آسیب نبینند. وی در ادامه افزود: هدف این جنگ‌ها، مجازات کسانی است که طرح خاورمیانه بزرگ را که در سال 2006 به اجرا گذاشته شد، نقش بر آب کردند. بوش و رایس در سال 2006 می خواستند خاورمیانه جدید را پایه‌گذاری کنند. مقاومت لبنان، حزب‌الله و جنبش امل و همه کسانی که با مقاومت لبنان همراهی کردند این طرح را به شکست کشاندند. سوریه به رهبری بشار اسد، فلسطین با انتفاضه و مقاومت خود و ایران با مواضع قاطعانه و حمایتهای صادقانه، طرح خاورمیانه بزرگ را ناکام گذاشتند و اکنون در نظر آمریکا باید هزینه آن را بدهند. هزینه تلاش برای آزادی حقیقی، تسلیم نشدن و استقلال خود را باید بپردازند.

نصرالله بیان کرد: جنگ امروز میان دو جبهه است. جبهه‌ای نه به فرماندهی ابوبکر البغدادی و ایمن الظواهری و محمد الجولانی و سلمان بن‌عبدالعزیز بلکه به فرماندهی آمریکا و دولت آمریکا و در سوی دیگر، جبهه‌ای با حضور همه کسانی که تسلیم آمریکا نشده‌اند. امروز به ما می‌گویند یا تسلیم آمریکا و خواسته‌هایش شوید و یا ضد شما می‌جنگیم و انتحاری‌ها را به مساجد و حسینیه‌ها و کلیساها و بازارهای شما اعزام می‌کنیم. این همان چیزی است که به امام حسین علیه السلام در کربلا گفته شد. به آنها هم گفتند یا بیعت با یزید و ابن زیاد را قبول کنید و یا کشته می‌شوید و سرتان بریده می‌شود و اموالتان غارت می‌گردد و زنانتان به اسارت برده می‌شوند. این در حالی بود که یزید فردی مستبد و مستکبر و طاغی و فاسد بود. یزید پس از آنکه یک یا دو سال بعد، در پاسخ به قیام شهر مدینه ارتشش را اعزام کرد، مدینه را تحت محاصره درآورد و به زنان و دختران تجاوز کردند و فرزندانشان را کشتند و از باقی ماندگان بیعت گرفتند. آیا این بیعت برای خلیفه و امیر المومنین و امام و حاکم بود؟ خیر، بیعت برای مالک آنها بود. از آنها بیعت گرفت که بنده یزید باشند. در این شب به حسین علیه السلام همان را می‌گوییم که اصحابش - در شب عاشورا در پاسخ به امامشان مبنی بر اینکه در تاریکی شب بروید - گفتند. ما هم می‌گوییم که ای حسین! اگر بدانیم که کشته می‌شویم، سپس در آتش می‌سوزانندمان، سپس خاکسترمان را بر باد می‌دهند و دوباره زنده شویم و هزاران بار این کار را با ما انجام دهند، ما شما را رها نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما در جنگ با اسراییل و یا پروژه آمریکا که جنگ برای دفاع از اسلام و مقدسات مسلمانان و آبرو و ناموس آنها و مظلومان منطقه است، میدان را ترک نمی‌کنیم. اگر کسی امیدوار است که ما خسته شویم، آرام بگیریم یا عقب نشینی کنیم بداند که ما در میدان خواهیم بود و در آن به اذن خدا پیروز خواهیم شد اما به هر صورت ممکن نیست که از جنگ کنار بکشیم و اگر فرضا کسانی هم در میان ما کنار بکشند، بدانند که مانند آن است که امام حسین را در شب عاشورا تنها گذاشته و رفته اند. وی افزود: ما صبح عاشورا مانند هر سال که نه از باران شدید ترسیدیم و نه از خودروی بمب‌گذاری، بار دیگر در همه شهرها به میدان خواهیم آمد تا صدای «لبیک یا حسین» را به گوش همه برسانیم. به امام حسین خواهیم گفت که ما از کودکی نام شما را می‌شنیدیم و از زمانی که تو را شناختیم و محبت تو را به جان خریدیم، فدایی تو شدیم و راه جهاد و مقاومت و تقوا را پیش گرفتیم. همه ما از کوچک و بزرگ می‌گوییم که ای کاش با تو بودیم و به پیروزی بزرگ دست می‌یافتیم. ما کسانی هستیم که ده‌ها سال است تو را رها نکرده‌ایم و در اوج خطرات تو را تنها نگذاشتیم.

http://ebtekarnews.com/?newsid=23449

ش.د9404420

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات