اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۸۹۵۰۴

درآمدهای جدید داعش

یک گروه تحقیقاتی در لندن در تازه ترین گزارش خود از وضعیت دخل و خرج گروه تروریستی داعش، از کاهش 30 درصدی درآمد این گروه در سال گذشته و وضع مالیات های جدید این گروه برای جبران کسری بودجه خود خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت به نقل از عصر ایران؛ تازه ترین گزارش گروه " IHS" حاکی است درآمد گروه تروریستی داعش در مارس سال 2016 به حدود 56 میلیون دلار در ماه کاهش یافته است و این در حالی است که درآمد متوسط این گروه در میانه های سال 2015 حدود 80 میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، کاهش درآمد گروه داعش در ماه های گذشته علل و عوامل مختلفی از جمله کاهش درآمد از محل صادرات نفت و نیز کاهش قلمروی تحت اشغال این گروه دارد.

میانگین صادرات نفت داعش در ماه های میانی سال 2015 حدود 33 هزار بشکه در روز بوده است که این صادرات هم اکنون به حدود 21 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. این کاهش صادرات در اثر حملات هوایی ائتلاف ضد داعش و نیز روسیه به زیر ساخت های نفتی داعش بوده است.

گروه IHS در گزارش خود هشدار داده است این کاهش صادرات نفت داعش موقتی بوده و در صورت قطع حملات هوایی به این گروه ، داعش قادر خواهد بود صادرات نفت خود را به سطح قبلی افزایش دهد.

همچنین در این گزارش جدید تاکید شده است قلمروی تحت تسلط داعش در 15 ماه گذشته حدود 22 درصد کاهش یافته است و جمعیتی که در مناطق تحت تسلط این گروه زندگی می کنند از 9 میلیون نفر به حدود 6 میلیون نفر رسیده است.

در نتیجه این کاهش قلمرو داعش بخشی از عواید مالیاتی خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش حدود 50 درصد از درآمد ماهانه داعش از محل مالیات، مصادره اموال و کسب و کار حاصل می شود و 43 درصد آن از محل صادرات نفت و 7 درصد باقی مانده از محل قاچاق مواد مخدر، صادرات برق وکمک های مالی تامین می شود.

در گزارش جدید آمده است که داعش به منظور جبران کسری بودجه خود مالیات های جدیدی برای مردم ساکن در مناطق تحت تسلط این گروه تعیین کرده است، از جمله این مالیات ها تعیین مالیات برای نصب و یا تعمیر دیش های ماهواره ای، مالیات جدید برای رانندگان خودروهای سنگین و کامیون و افزایش مالیات برای کسانی است که می خواهند از مناطق تحت تسلط این گروه کوچ کرده و به دیگر مناطق بروند.

همچنین داعش جریمه های جدیدی را نیز تعیین کرده است ، از جمله تعیین جریمه برای کسانی که قادر نباشند به سوال های قرآنی پاسخ دهند و نیز تبدیل مجازات های بدنی (شلاق ) به جزای مالی از دیگر راهکارهای داعش برای مقابله با کسری بودجه و کاهش درآمدهاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات