تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۱۰
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

دنيا فهميد که تحريم ايران هيچ نفعي براي آنان ندارد

(روزنامه مردم سالاري – 1394/08/26 – شماره 3906 – صفحه 2)

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تندروهاي وهابي را پشتيبان مالي و تبليغي تروريست‌ها‌ خواند و تاکيد کرد: دنيا اگر مي‌خواهد در آينده بيش از اين، دچار نا امني نشود بايد با يک عزم ملي و جهاني، به شکل عاقلانه تفکرات افراطي را مهار و با آن مقابله کند. به گزارش روابط عمومي‌مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله اکبر‌ها‌شمي‌رفسنجاني در ديدار رييس، معاونين، مديران و جمعي از کارکنان دانشگاه فني و حرفه اي کشور، تربيت نيروهاي متخصص ميداني را يکي از ضرورت‌ها‌ي واقعي کشور دانست و با بيان کمبود کشور به پرستار، به عنوان مصداق، گفت: وقتي نيروهاي متخصص نباشند، کارها پيشرفت واقعي ندارند و مردم هم راضي نيستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به گلايه‌ها‌ي رييس دانشگاه فني و حرفه اي که در سال‌ها‌ي گذشته، مسايل مربوط به حرفه وفن عقب‌گرد داشت، گفت: علاوه بر تحريم‌ها‌ي ظالمانه و سايه تهديدي که امنيت مشاغل را نشانه رفته بود، دولت وقت هم به رغم ويژگي‌ها‌ي مثبت برنامه چهارم، توجه و اعتقادي به اجراي آن نداشت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اظهار اميدواري از اصلاح امور در روزهاي پسا برجام، گفت: دنيا فهميد که تحريم ايران هيچ نفعي براي آنان ندارد، بلکه مانع اجراي بسياري از کارهاي خوب صنعتي مي‌شود. وي با يادآوري اتفاقات پاريس، برخورد دوگانه با تروريسم و ترويج تفکر تروريست پروري را براي امنيت کل جهان خطرناک خواند و گفت: در ناامني‌ها‌، تروريست‌ها‌ در لواي پناه جويان به کشورهاي هدف مي‌روند و با استفاده از ارتباطات، هماهنگ مي‌شوند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از تبليغات گسترده عليه اسلام و مسلمانان که به صورت مقطعي در جهان به راه مي‌افتد، گفت: يکي از اشتباهات غرب اين بود که تا مدتها مشغول ايران بودند، در حالي که تروريست‌ها‌ در دامن وهابي‌ها‌ و سلفي‌ها‌ و حتي در بين کشورهاي اروپايي و در اديان ديگر پرورش يافتند که اکنون نيز در قالب القاعده، طالبان، داعش و‌... بروز کرده‌اند.

هاشمي‌رفسنجاني ملت و دولت ايران را صاحب تفکرات عقلاني دانست و گفت: مخالفان برجام به ويژه صهيونيست‌ها‌، با سوء‌استفاده از فضاي ارعاب جهاني به دولت آمريکا براي نقض برجام فشار مي‌آوردند، در حالي که در همين زمان، تندروهاي وهابي از نظر مالي و تبليغي از تروريست‌ها‌ پشتيباني مي‌کردند. دنيا اگر مي‌خواهد در آينده بيش از اين دچار نا امني نشود، بايد با يک عزم ملي و جهاني، به شکل عاقلانه تفکرات افراطي را مهار و با آن مقابله کند.

وي با بيان ويژگي‌ها‌ي ايران در طول تاريخ، نسبت به موج جديد افراط گرايي هشدار داد. هاشمي‌رفسنجاني با تأکيد بر استعدادهاي جوانان ايراني براي درخشش در همه رشته‌ها‌ي علم، گفت: يک مغز متفکر به مراتب از يک چاه نفت بهتر و برتر است. وي گفت: در کنار اين امتيازات، دولتي عاقل و برخاسته از آراي اکثريت داريم که مي‌توانيم گذشته را جبران و به سوي آينده اي بهتر حرکت کنيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخابات را فصل امتحان ملت ايران در طول 36 سال گذشته دانست و گفت: امتحان سرنوشت ساز ديگري در اسفند ماه داريم که واقعاً نقطه عطف است و مطمئنيم مردم ايران باز هم حماسه اي ديگر خلق مي‌کنند.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به مزاحمت‌ها‌ي شعاري در مسير مطالبات مردم، گفت: اگر چه با مانع تراشي‌ها‌ حرکت کشور به سوي پيشرفت و تعالي را کند مي‌کنند، اما مردم ايران نشان داده اند که تصميم خود را براي تحول واقعي گرفته اند. وي به وجود انبوهي از تحصيل کرده‌ها‌ي بيکار در کشور اشاره کرد و افزود: بايد با آگاهي و براساس روحيات مردم، اشتغال آفريني سرلوحه کارها باشد که يکي از لوازم آن، تعامل با جهانيان و استفاده از ظرفيت‌ها‌ي آنان است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با اين مردم و با نيروهاي متخصص و مکتب اهل بيت(ع) مي‌توانيم با همه تعامل داشته باشيم و نشان دهيم که تشيّع از افراط و تفريط گريزان است و شاهد ما امنيت ستودني ايران در منطقه ناامن خاورميانه است. هاشمي‌رفسنجاني آگاهي را وجه ممتاز جوانان ايراني دانست و گفت: اين جوانان و ملت هوشيار که مسلح به دانش و آگاهي هستند، مي‌خواهند به دنيا ثابت کنند که تندروي‌ها‌ي تروريست‌ها‌ي داعش هيچ ارتباطي با تفکرات اسلامي‌ندارد.

وي ايران را پادزهر سموم اسلام گريزي و اسلام ستيزي امپرياليسم خبري صهيونيست‌ها‌ دانست و گفت: شرطش آن است که با وحدت و يکدلي براي اعتلاي کشور بکوشيم که يکي از آن برنامه‌ها‌، رسيدگي به ضرورت‌ها‌ي تحصيلي جوانان در حرفه وفن و ارتباط علمي‌و عملي آنان با صنعت است.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=234415

ش.د9404248

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات