تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۲۰

آيت‌الله هاشمي: عده‌ای استقلال را با تحریم اشتباه گرفته‌اند

(روزنامه آرمان – 1394/08/28 – شماره 2907 – صفحه 2)

آیت‌ا... هاشمی به‌خوبی با آنچه طی سال‌ها در کشور گذشته است آشناست و به خوبی می‌تواند ریشه هر اتفاق و هر تصمیمی را تشریح کند. این دانایی مجوزی برای اوست تا از مسیر اشتباهی که از سوی برخی در کشور پیموده می‌شود انتقاد کند و در همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(ره) بگوید که عده‌ای استقلال را با تحریم اشتباه گرفته‌اند. بخش هایی از سخنرانی آیت‌ا... هاشمی در این همایش منتشر نشده بود که دیروز انتشار یافت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: «این که خیال بکنیم در همین محدوه خودمان محبوس باشیم، بگذارید تحریم باشیم خیلی ها اینجوری فکر می‌کنند که بگذارید تحریم باشیم تا مستقل روی پای خودمان باشیم! کجا -اسلام- اینطوری بوده؟ آیات زیادی هست که می‌گوید شما هرجا علمی دیدید، باید بروید بگیرید.

هرجا فنی دیدید، هرجا صلاحی دیدید اگه روزی مواجه شدید با آنها شما هم باید داشته باشید، و اعدوالهم مستطعتم بالقوه - یعنی این- اینکه نگفته قوه را به کار ببرید، -گفته- آماده کنید خودتان را همه چیز، انسان با تعلم و تفکر در امور مادی معنوی باید جلو برود، معجزه قرآن این است که چنین درسی را به ما داده است که تا قیامت به درد می‌خورد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشته بود: «دنیا دارد به پیش می‌رود، اینکه در زمان امام‌زمان(عج) می‌رسیم به جایی که مامور از اینجا که می‌رود آن طرف دنیا برای یک ماموریتی، آن وقت در دست خودش، در کف دستش ماموریتش را آنجا می‌تواند ببیند یعنی چی؟ این همین - ارتباطاتی- است که دارد، اتفاق می‌افتد.»

هاشمی افزود: «باید بپذیریم داریم جلو می‌رویم، دنیا دارد جلو می‌رود -آن‌وقت ما در داخل کشور خودمان- مواجه هستیم با یک قشری از انسان‌های کوته‌فکر و جامد و دگم که آنها اینگونه مسائل را مسخره می‌دانند. اینها را حرفهای دیگری می‌دانند. خیال می‌کنند با همین ظاهر که شعاری بدهیم و با کارهای سطحی که می‌کنند دارند اسلام را پیش می‌برند، -نمی‌دانند- اسلام دیگر اینجوری پیش نمی رود!»

دیداری متفاوت با هاشمی

همچنین دیروز دفتر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در دیداری متفاوت، میزبان مهمان عزیزی از یک خانواده قرآنی بود. عشق به آیه‌آیه قرآن در وجود کودکی خردسال به نام «حنانه خلفی» حافظ که نه، حافظه قرآن، چنان متبلور بود که آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، یکی از قدیمی‌ترین محافظان قرآن را، به شگفتی واداشت و گفت: ‌ا... اکبر. قرآن که اعجاز پیغمبر در زمین است. در جامعه تا روز محشر بهترین است. وقتی که «حنانه» تلاوت می‌نماید از «هاشمی» تحسین ایشان «آفرین» است. جان تو ای دختر به لطف حق‌تعالی با آیه‌آیه قرآن عجین است. لحن صدایت در تلاوت کردن عشق در شأن ما ایرانیان با اصل دین است.

زن و شوهری تقریبا میانسال، با دختر کوچولوی چادری‌شان که تسبیحی سرخ رنگ در دست داشت، وارد اتاق کار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی شدند و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشانی حنانه را بوسید و از چگونگی حفظ قرآن حنانه و دیگر بچه‌های خانواده «خلفی» پرسید. مصطفی خلفی، پدر خانواده گفت: چهار فرزند دارم که همه حافظ قرآن هستند و یکی از آنان 10جزء قرآن را به زبان فرانسه از بر است. نوبت به حنانه رسید و گفت: از چهار سالگی برای روخوانی و روان‌خوانی به مهد قرآن رفتم و از پنج‌سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در طول دوسال حافظ همه قرآن شدم. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی آیه «لن تنالوا البر...» را خواند و حنانه گفت: صفحه61 سوره آل‌عمران است و آنگاه آن آیه و همه آیات آن صفحه را تلاوت کرد.

شگفتی تلاوت و لحن صدای حنانه به گونه‌ای بود که آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی گفت: تحت تأثیر قرار گرفتم. با خیلی از قاریان و حافظان صحبت کرده‌ام، اما در صدا و صداقت تلاوتش جاذبه‌ای است که قلب انسان را تسخیر می‌کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وقتی چگونه خواندن «صلوات خاصه» امام هشتم حضرت امام رضا(ع) را از حنانه شنید، اظهار کرد: امروز را با تلاوت دلنشین قرآن شیرین کردید و امیدواریم قرآن سرلوحه همه ما در زندگی باشد که سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به حنانه و خانواده خلفی، گفت: خدا را شکر کنید که خداوند آشنایی با قرآن را به عنوان بهترین نعمت به شما هدیه داده است.

وی با یادآوری روزها و شب‌هایی که در زندان مشغول حفظ قرآن بود، تصریح کرد: علاوه بر آموزه‌های دینی، در عمل و تحت شکنجه‌های ساواک، درک کردم که قرآن به انسان آرامش می‌‌دهد. هدیه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به حنانه کوچولو و خانواده خلفی بر معنویت جلسه افزود، نگین انگشتری از قبر امام حسین(ع) که گفت: در سفر به کربلا مسئولان حرم امام‌حسین(ع) تکه‌ای از سنگ قبر سابق امام را که در تعویض شکسته بود، به من هدیه دادند و ما هم از آن برای انگشتر نگین ساخته‌ایم و این هدیه عزیز معنوی را به حنانه عزیز می‌دهیم تا ان‌شاءا... شیعه آن امام مظلومی باشد که سر مبارکشان بر نی قرآن می‌خواند. این دیدار صمیمی به خاطر برنامه‌های بعدی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به پایان رسید و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پدر و مادر حنانه، گفت: قرآن را به خانواده برده‌اید و سعی کنید با ترجمه و تفسیر به آموخته‌های خویش عمق بدهید.

http://armandaily.ir/?News_Id=134819

ش.د9404243

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات