تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۵۵

ارزشي‌ها و پروژه نفوذ

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي / anbarloee.ir
(روزنامه رسالت - 1394/09/07 - شماره 8538 - صفحه 1)

هيچ ترديدي نيست كه انقلاب ما يك انقلاب ارزشي بر مبناي ارزش هاي وحياني و قرآني است. انقلاب اگر تاكنون سر پا ايستاده است به بركت مردان و زناني بوده است كه تا پاي جان براي حفظ ارزش هاي الهي در جامعه ما ايستادند و با نثار خون خود نهال آزادي و استقلال را در جمهوري اسلامي آبياري كردند.

امنيت و آسايش كنوني مردم ما مرهون انسان هاي پاكباخته اي است كه در مرز عصمت حركت كردند. امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي، علماي بزرگي چون شهيد مطهري، شهيد مفتح، شهداي محراب،شهيد بهشتي و شهداي هفتم تير و شهداي هشتم شهريور اينگونه بودند حتي بالاتر از آن شهداي جنگ تحميلي در همين سطح براي نگهباني از قرآن و اسلام و ايران به ميدان آمدند.

كافي است وصيت نامه هاي شهداي جنگ تحميلي و شهداي ترور و بسيجيان را مطالعه كنيم و ببينيم چه انسانهاي پاكي در چه سپهري از انديشه، ايمان و عرفان سير مي‌كردند. سرّ اينكه امام(ره) بارها همگان را به مطالعه وصيت نامه شهيدان سفارش مي فرمود، همين بود كه با سرانگشتان هدايت خود مسير اين انسان هاي الهي را بازگو كند و همه را دعوت به رفتن در چنين مسيري نمايد. بسيجيان به تعبير مقام معظم رهبري كساني هستند كه براي بذل جان حتي بذل آن چيزهايي كه از جان گاهي عزيزتر است آمادگي دارند.

مقام معظم رهبري در جمع بسيجيان چهارشنبه گذشته فرمودند: "اتهام تندروي به ارزشي ها بخشي از پروژه نفوذ است." بايد ديد چه كساني به ارزش ها پاي مي فشارند و چه كساني آنها را متهم به افراطي گري و تندروي مي‌كنند؟آدرس هردو را مي توان از رصد رسانه هاي داخلي و خارجي به دست آورد.

روشن است عناصر كليدي بسيجي در هر قشري و گروهي كه بر ارزش هاي الهي انقلاب تاكيد مي‌كنند، مورد هجوم هستند. دشمن با هجوم به اين جريان نيرومند انقلاب مي خواهد سربازان خط مقدم انقلاب را از سنگرهاي اراده و عزم بيرون بياورد و به مرخصي بفرستد!

مسئولان كشور و نخبگان و عناصر مؤثر بايد مراقب ادبيات گفتگوهاي خود باشند. چرا كه به فرموده رهبري آنها هدف پروژه نفوذ هستند. اگر مسئولي از روي غفلت نيروهاي ارزشي را متهم به تندروي و افراطي گري كند، بايد بداند در مسير هدف دشمن است و اگر از روي عمد اين كار را بكند بايد فهميد خود او بخشي از نفوذ دشمن را دارد عملياتي مي كند.

اگر حزب،گروه يا جرياني به اين امر خطرناك مبادرت ورزد بايد در فعل و قول خود تجديدنظر كند. ترديدي نيست كه نفوذ جرياني بدتر از نفوذ فردي است.

امروز متأسفانه بسيج و نيروهاي ارزشي در بدنه نظام مورد تخطئه فردي و جرياني هستند. دشمن مي داند بسيج اولين خاكريز محكم و استوار انقلاب در برابر هجوم و نفوذ نرم و سخت است. كساني كه در مسير اين تخطئه گام برمي دارند انگشت نما هستند. ملت به آنها اجازه نمي دهد اين جماعت پروژه نفوذ را تكميل كنند. رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به آفت هايي كه اين نهال عظيم را تهديد مي‌كنند اشاره فرمودند و بسيجيان را از آن برحذر داشتند. ايشان "غرور"،"غفلت" و "ورود به مسابقه زرق و برق زندگي" را به عنوان سه آفت بزرگ نام بردند و از تقوا و طهارت و بصيرت به عنوان اولويت هاي بسيج ياد كردند.

بسيج امروز بايد تهديدهاي درون و برون را دقيقا بشناسد تا بتواند از آنها يك فرصت براي خدمت به اسلام و انقلاب بسازد.

متأسفانه در خلال بحث هاي همگرايي بين اصولگرايان برخي از روي غفلت گروه هايي كه در جريان اصولگرايي در صيانت از ارزش هاي انقلاب نقش پيشتازي دارند، را متهم به تندروي و افراطي گري مي‌كنند. از سوي ديگر برخي كه اين پيشتازي را نمايندگي مي‌كنند برخي ديگر را متهم به وادادگي و فاصله گرفتن ازاصول و شعارهاي انقلاب و ارزش ها مي‌كنند. دشمن و نامحرمان انقلاب هم در اين شكاف، واگرايي بين اصولگرايان را مديريت مي‌كنند.

تقوا و طهارت سياسي و همچنين بصيرت انقلابي حكم مي كند، از اين مرحله عبور كنيم و چشمانمان را به افق هاي دورتر بسپريم. افقي كه همه دوستداران ولايت و جانبازان قرآن و اسلام را زير يك خيمه جمع مي كند.

كسي كه اصل را تولي به ولايت و تبري از كفر، الحاد و نفاق مي داند نبايد در فكر فاصله فكري برخي با خود باشد. قرار نيست همگرايي روي فاصله افراد با خود شكل گيرد. چنين پديده اي همگرايي نيست. همگرايي روي إني سلمٌ لمن سالمكم و حربٌ لمن حاربكم شكل مي گيرد.

همگرايي روي اصل و محور ولايت شكل مي گيرد. دليلي ندارد دو اصولگرا كه ولي واحدي دارند با هم مسير نزاع و تخاصم را طي كنند.

بيماري تكثر و تكثرگرايي در جريان اصولگرا يك سمّ مهلك است و بايد آن را درمان كرد. درمان آن هم فقط تولي به ولايت فقيه است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=217484

ش.د9404655

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات