تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۶۱
تایمز اسرائیل: رهبر عالی ایران اسرائیل را وحشی‌تر از تروریست‌ها دانست

بازتاب گسترده نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی

(روزنامه وطن امروز - 1394/09/10 - شماره 1763 - صفحه 2)

گروه سیاسی: نامه رهبر حکیم انقلاب اسلامی به جوانان غربی که با اشاره به حوادث تروریستی پاریس نوشته شد به ‌سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب یافت. رسانه‌های دنیا به صورت ویژه انتقادات آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نسبت به حامیان و پرورش‌دهندگان تروریست‌ها در منطقه را پوشش دادند. انتقاد از استانداردهای دوگانه غرب در قبال موضوع تروریسم و اشاره به جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی از جمله محورهایی از نامه رهبر حکیم انقلاب بود که توجه رسانه‌های دنیا را به خود جلب کرد. به گزارش تسنیم، شبکه خبری المیادین با انتشار بخش‌هایی از این نامه به ‌نقل از آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نوشت که همه از حوادث دردناک فرانسه، فلسطین، عراق، لبنان و سوریه متأثرند. پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار بخش‌هایی از نامه امام خامنه‌ای نوشت: مسائل دردناک اگر زمینه فکر کردن به راه‌حل‌ها را فراهم نکند، ضرری دوچندان خواهد داشت.

این پایگاه همچنین به‌ نقل از رهبر حکیم انقلاب نوشت: تروریسم کور در فرانسه منجر شده که بار دیگر ایشان جوانان غربی را خطاب قرار دهند. شبکه خبری المنار نیز با پوشش بخش‌هایی از نامه امام خامنه‌ای به جوانان غربی نوشت که مسائل دردناک اگر زمینه چاره‌اندیشی به راه‌حل‌ها و فرصت تبادل افکار را فراهم نکند، خسارتی دوچندان به‌همراه خواهد داشت. «آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکا: آمریکا از تروریسم حمایت می‌کند». خبرگزاری فرانسه این عنوان را برای پوشش سخنان امام خامنه‌ای انتخاب کرده است. خبرگزاری فرانسه یادآور شد که این دومین نامه رهبر ایران به جوانان غربی است. شبکه ال‌بی‌سی لبنان نیز به پوشش نامه دوم رهبر فرزانه انقلاب به جوانان غربی پرداخت. این شبکه اعلام کرد که رهبر عالی ایران در نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بعد از حوادث خونین پاریس، سیاست‌های دوگانه غرب را محکوم کرد.

این شبکه در ادامه به نقل از امام خامنه‌ای اعلام کرد: تهاجم نظامی که جهان اسلام در سال‌های اخیر با آن مواجه بود و در پی آن بسیاری قربانی شدند، نمونه‌ای دیگر از منطق متناقض غرب است. این شبکه به نقل از مقام معظم رهبری ادامه داد: تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملت‌ها و کوچک شمردن فرهنگ‌های مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیانبار تلقی می‌کنم. به گزارش ال‌بی‌سی، رهبر عالی ایران اعلام کرد تا زمانی که معیارهای دوگانه بر سیاست غرب مسلط باشد و تا وقتی که تروریسم در نگاه حامیان قدرتمندش به انواع خوب و بد تقسیم شود و تا روزی که منافع دولت‌ها بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی ترجیح داده شود، نباید ریشه‌های خشونت را در جای دیگر جست‌وجو کرد.

خبرگزاری فلسطین الیوم نیز نامه امام خامنه‌ای خطاب به جوانان غربی را با تیتر: «جهان اسلام قربانی تروریسم است» پوشش داد. روزنامه مصری الیوم‌السابع نیز با پوشش نامه امام خامنه‌ای، تیتر خود را اینگونه انتخاب کرده است: رهبر عالی ایران دوگانگی معیارهای غربی را محکوم کرد. العربیه هم به پوشش نامه دوم رهبر حکیم انقلاب پرداخت. سایت شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان سعودی نیز نوشت: آیت‌الله‌ خامنه‌ای معیارهای دوگانه غربی را محکوم کرد. سایت ایلاف عربستان نیز نوشت آیت‌الله‌ خامنه‌ای معیارهای دوگانه غرب را محکوم کرد. سایت اینترنتی رام‌الله فلسطین نیز با تیتر «دنیای اسلام قربانی معیارهای دوگانه غرب است» محتوای نامه دوم امام خامنه‌ای به جوانان غربی را پوشش داد.

روزنامه الدستور مصر نیز به انعکاس نامه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پرداخت. روزنامه الدستور محتوای نامه امام خامنه‌ای را پوشش داد و « معیارهای دوگانه غرب» را به عنوان بخش برجسته سخنان ایشان انتخاب کرد. روزنامه الوسط بحرین نیز با پوشش نامه امام خامنه‌ای نوشت که رهبر ایران در نامه‌‌ای به جوانان غربی معیارهای دوگانه غرب را محکوم کرد. خبرگزاری ترند آذربایجان به بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخت. این خبرگزاری در خبر خود نوشت رهبر عالی ایران در نامه خود به جوانان غربی از دولت‌های غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد. پایگاه امریکن هرالد تریبیون یکی از سایت‌هایی است که به بازتاب نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی پرداخت. این سایت متن نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب را که در آن به موضوعاتی چون انتقاد از سیاست‌های دوگانه نهادهای بین‌المللی در قبال تروریسم، ابراز ناراحتی نسبت به حوادث تروریستی پاریس و همچنین انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین پرداخته‌ شده است، منتشر کرد.

آسوشیتدپرس نیز درباره این نامه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تروریسم کور حوادث بدی در فرانسه را رقم زد و همین موضوع وی را برای نوشتن این نامه ترغیب کرد. او گفت که به واسطه خونریزی میان اسرائیل و فلسطینیان و همچنین خشونت داعش در عراق، سوریه و لبنان آزرده خاطر شده است. نشریه تایمز اسرائیل هم در خبری به بازتاب نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی پرداخته است. با توجه به اشاره رهبر فرزانه انقلاب به موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی، بازتاب این نامه توسط نشریه مذکور از اهمیت زیادی برخوردار است. تایمز اسرائیل در خبری نوشت: رهبر عالی ایران روز یکشنبه اسرائیل را به ارتکاب بدترین نوع تروریسم برای 60 سال متهم کرد و این نوع تروریسم را بسیار وحشیانه‌تر از حملات تروریستی پاریس دانست.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1763/2/149784/0

ش.د9404653

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات