صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۵۸
امام جمعه کاشان:

مسئولان از اظهارنظر شخصی در نحوه مدیریت کشور بپرهیزند

امام جمعه کاشان گفت: تجربه 30 ساله نشان داده مدیریت شورایی کاربرد ندارد و قادر به گشایش بن‌بست‌ها نیست چنانکه عدم کارآیی این روش را در شورای عالی قضا، شورای فرماندهی سپاه و... مشاهده کردیم.
پایگاه بصیرت: آیت‌الله عبدالنبی نمازی شامگاه یکشنبه در جمع اساتید بسیجی این شهرستان در همایش بررسی ابعاد نفوذ دشمن اظهار کرد: در طول تاریخ، شیعه از تجربه اندکی نسبت به حکومت‌داری برخوردار است چراکه پیروان اهل بیت همچون ائمه اطهار همواره در انزوا، حاشیه، تبعید، زندان و یا زیر شکنجه‌ها قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اما حکمت الهی بعد از 14 قرن توفیقی را نصیب ملت، روحانیت و فقهای شیعه کرد که یک رژیم استبدادی و استکباری با دست توانای امام و مراجع تقلید و قیام ملت ایران سرنگون شد و حکومتی مبتنی بر اسلام ناب استقرار یافت.

امام جمعه کاشان با اشاره به مبتدی بودن مسئولان در آغاز تشکیل دولت و استقرار حاکمیت اسلامی گفت: امروز آن دوران گذشته و در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار داریم، وضعیتی که استکبار جهانی کمر به انهدام، سرکوب و نابودی انقلاب اسلامی بسته است.

نمازی شرایط حاکم بر جهان به خصوص دنیای اسلام را خاطرنشان کرد و افزود: صدور تفکر توحیدی و عدالت‌مداری در کشورهای اسلامی، الگو قرار دادن انقلاب اسلامی برای مسلمانان، گرایش آرای جوانان غربی به اسلام مانند استقبال چشمگیر از دو نامه رهبری، حساس شدن صهیونیست‌ها و مستکبران به اسلام، تبلیغ  و سیاست غربی‌ها برای سرکوب اسلام توسط حکام مدعی این دین مبین نظیر حمله عربستان به یمن از جمله موضوعات مطرح در مناسبات امروز جهان است.

وی تأکید کرد: با توجه به این پنج موضوع محوری ضرورت اقتضا می‌کند در پیدا کردن روش اداره و حکومت در جامعه اسلامی بازنگری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه نظام یک تدبیر و یک مدبر دارد گفت: باید به صورت جدی مسئولان، مدیران و کارگزاران در مورد تدابیر و نحوه مدیریت کشور باید از اظهارنظر شخصی بپرهیزند.

نمازی در خصوص بحث شورایی تصریح کرد: تجربه 30 ساله نشان داده مدیریت شورایی کاربرد ندارد و قادر به گشایش بن‌بست‌ها نیست چنانکه عدم کارآیی این روش را در شورای عالی قضا، شورای فرماندهی سپاه و... مشاهده کردیم که در نهایت منجر به حذف بحث شورایی از قانون شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات و ثبت‌نام کاندیداها، این عرصه را دارای سه ضلع مردم، برگزارکنندگان و نامزدها دانست و گفت: بر اساس تعریفی دیگر انتخابات بر سه پایه فقه، اخلاق و قانون استوار است که هر یک دارای تعاریف گسترده‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور حداکثری را از منظر حقوقی قابل قبول دانست و بیان کرد: اما از نظر فقهی مشارکت حداکثری کافی نیست چراکه آحاد مکلفان و افرادی که واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند، شرکت در انتخابات برای آنها  واجب عینی به شمار می‌رود.

نمازی همچنین با توصیه به نامزدهای انتخابات به پرهیز از بی‌اخلاقی‌ها متذکر شد: انتخابات عرصه‌ای برای رقابت‌ میان کاندیداها نیست بلکه نامزدهای چون همرزمانی در این میدان حضور می‌یابند و اسلحه خویش را به سوی دشمن مشترک نشانه می‌گیرند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات