تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۰۳
نخبگان و چهره‌هاي سياسي كشور تبيين كردند

مهم‌ترين پروژه دشمن پس از برجام

پایگاه بصیرت / جعفر تکبیری

(روزنامه جوان – 1394/07/25 – شماره 4653 – صفحه 2)

نفوذ. . . كليد واژه‌اي است كه اين روزها از سوي نخبگان تأكيد زيادي روي آن صورت مي‌گيرد تا ابعاد استراتژي تازه ايالات متحده براي استعمار جمهوري اسلامي را تبيين كنند. درست پس از هشدار مقام معظم رهبري در خصوص تلاش امريكا براي نفوذ فرهنگي، اقتصادي و سياسي در جمهوري اسلامي بود كه به يكباره موجي از تحليل‌ها و گمانه زني‌ها در خصوص راه‌هاي نفوذ امريكا در كشور شكل گرفت.

اين موضوع در حالي بود كه دولت و دستگاه ديپلماسي كشور به دليل درگير بودن در موضوع حل مسائل موجود در پرونده فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي كشورمان، مجبور به نشست و برخاست با مسئولان امريكايي شده بود و همين روند اين شائبه را نزد برخي از نخبگان به وجود آورده كه اين نشست و برخاست‌هاي ديپلماتيك، حالا فراتر از موضوع پرونده هسته‌اي است و اين موضوع زمينه‌ساز ايجاد راهي براي نفوذ ايالات متحده در اركان مختلف كشور شود. موضوعي كه اين روزها به دغدغه بسياري از شخصيت‌ها و فعالان سياسي فرهنگي كشور پيرامون پروژه نفوذ تبديل شده و از تريبون‌ها‌ نسبت به خطر آن هشدار داده مي‌شود.

دشمن مي‌خواهد نفوذ‌ي‌هاي خود را به مجلس بفرستد

آيت‌الله احمد جنتي، خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه‌هاي نمازجمعه، به موضوع بررسي برجام در مجلس اشاره كرد و گفت: بالاخره وضعيت برجام تمام شد، در مجلس مصوبه‌اي داشتند، البته بعضي تصور مي‌كنند كه مجلس برجام را تصويب كرده است، خير برجام در شوراي عالي امنيت ملي مطرح شده و آنها هم نظر دادند و تأييد كردند اما هنوز به امضا و تأييد مقام معظم رهبري نرسيده است. دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه راه براي شيطنت غربي‌ها و به‌خصوص امريكايي‌ها در اجراي برجام باز است، تأكيد كرد: به نظرم مي‌آيد كه در جلسات عمومي ديگر نبايد در مورد برجام بحث كنيم و مطلب را تمام شده بدانيم. اينكه خير و شر بود، كم يا زياد يا خوب و بد بود را بايد آن را تمام شده تلقي كنيم و فقط سراغ اين برويم كه حقي را كه در اين برجام به ما داده شده است، به ما پرداخت شود.

وي ادامه داد: دولت بايد در اجراي برجام قاطعيت داشته باشد. برخوردهاي افراطي و تفريطي نبايد با مسئله برجام بشود. رعايت اعتدال بايد در اين موضوع بشود. اينها گام‌هاي بعدي دارند. البته اميدوارم كه بنده اشتباه كرده باشم اما به نظرم اين قدم اولي است كه آنها برداشته‌اند و موفقيت‌هايي پيدا كرده‌اند و بعد هم مي‌خواهند اگر به آنها رو دهيم و مقاومت نكنيم و ملت و دولت در مقابل آن نايستند اينها در آينده مي‌گويند كه اسرائيل را به رسميت بشناسيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: اگر ما مقاومت نكنيم آنها پس از برجام مي‌گويند كه حقوق زن و مرد‌ هم بايد مساوي شود و بايد حكم قصاص را برداريم و ازدواج‌هاي همجنس بازان نيز از سوي ما بايد تأييد شود. از اين بايدها فراوان دارند. ممكن است بگويند كه بايد ارتباطتان را با سوريه، حزب الله لبنان وعراق قطع كنيد، زيرا اينها تروريست هستند. وي به نفوذ امريكايي‌ها در داخل كشور پس از اجراي برجام اشاره كرد و گفت: آنها مي‌خواهند در مراكز تصميم‌سازي و تصميم‌گيري نفوذ كنند، يكي از مراكز تصميم‌سازي مجلس است، اينها سعي مي‌كنند تا جايي كه مي‌توانند عوامل و نفوذي‌هاي خودشان را به مجلس بفرستند و اين طوري باشد كه كسي نفهمد و متوجه نشود.

در دولت مراكزي تصميم ساز است كه اين غير از هيئت دولت كه تصميم مي‌گيرد است، زير مجموعه‌ها تصميم ساز هستند و آنها چيزهايي را آماده كرده و مي‌پزند و براي تصميم به دولت مي‌دهند كه در آنجا هم مي‌خواهند نفوذ كنند و در تصميم‌سازي نفوذ داشته باشند. مي‌خواهند درباره فرهنگ، فرهنگ غربي را حاكم كنند و اين فرهنگ اسلامي را از ما بگيرند. خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه در مسائل اقتصادي و سياسي نيز به دنبال نفوذ هستند، گفت: ان‌شاءالله اين آرزوها را به گور خواهند برد.

آمريكايي‌ها براي نفوذ طراحي جدي كرده‌اند

غلامعلي حدادعادل، رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي نيز در همايش گفتمان عزت و پيشرفت، به موضوع پروژه نفوذ اشاره كرد و گفت: ما مي‌توانيم براساس سخنان مقام معظم رهبري بگوييم كه امروز موضوع نفوذ امريكا در ايران بايد در دستور كار همه باشد.

وي بر همين اساس مسئله مهم در اين برهه از زمان را از نظر مقام معظم رهبري موضوع نفوذ اعلام كرد و افزود: امريكايي‌ها طراحي جدي كرده‌اند كه در ايران نفوذ داشته باشند، از اين رو نگراني اين است كه مبادا در داخل كشور در درون دستگاه نظام كساني باشند كه دانسته يا ندانسته راه نفوذ را باز كنند و در واقع عده‌اي در را باز و فرش قرمز پهن كنند.

حداد عادل با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب قدري دورتر از برجام را مي‌بينند، گفت: در واقع تشخيص ايشان اين است كه امريكايي‌ها خيالات ديگري براي آينده انقلاب دارند، از اين رو ايشان همه را به آينده‌نگري دعوت مي‌كنند و صحبت‌هاي اخير مهم ايشان نيز شايسته توجه است و بصيرتي كه رهبر انقلاب از آن صحبت مي‌كنند مصداقش در اينجا است كه ما فكر كنيم امريكايي‌ها چه خوابي براي آينده در ايران ديده‌اند. رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس بر همين اساس تأكيد كرد: امريكايي‌ها براي نفوذ در ايران به‌اندازه كافي انگيزه و دليل دارند.

حدادعادل با بيان اينكه در اين ايام اخير امريكايي‌ها علاقه خود را به تغيير تدريجي در ايران به‌صراحت اعلام كردند، گفت: خود اوباما در دفاع از اين مذاكرات و نتايج حاصل از آن گفته: «ما قصدمان تغيير تدريجي در ايران است» و اين يعني آنها انواع راه‌ها را از روز اول انقلاب آزموده‌اند. رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس بر همين اساس يادآور شد: مقام معظم رهبري مي‌گويند مهمتر از برجام مسئله پسابرجام است و اينكه ما نبايد دچار دودستگي شويم و اگر كشور را دو دسته كنند راه براي نفوذ آنها باز خواهد شد.

برخي دنبال مباح و عادي‌سازي جلوه دادن اتفاقات هستند

محمدحسين صفارهرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با اشاره به ابعاد و اشكال مختلف نفوذ، اظهار داشت: يكي از ابعاد و اشكال نفوذ شامل نفوذ امنيتي است كه همين موضوع را مي‌توان در ابتداي انقلاب مشاهده كرد و كساني كه در كانون‌هاي حساس جاگير شده بودند و در زمان حياتي ضربه‌هايي را از طرف سفارش‌دهندگان پليدي كه كينه‌شان با انقلاب بود، زدند كه از جمله مي‌توان به شهادت شهيد بهشتي و يارانش در نفوذ يك عنصر نفاق در حزب جمهوري اسلامي اشاره داشت.

صفارهرندي افزود: اولين نشانه‌هاي نفوذ جديد در كلام خود حضرت آقا ظاهر شد در آنجايي كه ايشان تعبير تهاجم فرهنگي را به كار بردند و الان هم وقتي به مصاديق مورد نظر ايشان توجه مي‌كنيم، مي‌فهميم آنچه كه امروز ايشان بيان مي‌كنند كساني قصد نفوذ از بعد فرهنگي و فكري به ساحت انقلاب دارند همان روز هم اين نگاه را داشتند منتها آن روز ذهن ما مبتدي بود و وقتي كه تهاجم فرهنگي مطرح شد، بسياري از ما قضيه را به مسائل محدود كشاندند.

وي تصريح كرد: متأسفانه عمليات نفوذ وقتي كه وارد كار مي‌شود، سراغ كساني مي‌آيد كه با تابلوي حزب‌اللهي و اصولگرايي وارد صحنه شدند و آن را هم آلوده مي‌كنند و مي‌بينيم در دولتي نظريه‌پردازي براي مكتب ايراني در برابر مكتب اسلامي مطرح مي‌شود و پاي اين موضوع هم مي‌ايستند. صفار‌هرندي با اشاره به مسئله برجام و با طرح اين سؤال كه چرا آقا پسابرجام را مهم‌تر از برجام مطرح مي‌كنند، گفت: متأسفانه برخي‌ها اين اهميت را متوجه نشدند و در همان دوران برجام ماندند، پسا برجام يعني اينكه يك عده‌اي مي‌خواهند آن اتفاقاتي كه افتاده را در نظر دارند مقدمه‌اي قرار دهند تا همه چيز را مباح و عادي‌سازي كنند.

دولت مانع سوءاستفاده غرب از برجام شود

محمدجواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نيز كه براي واكاوي پروژه نفوذ و تبيين راه‌هاي اين اقدام در گفت‌وگو ويژه خبري پنج‌شنبه شب حضور پيدا كرده بود، درباره چرايي تأكيد بر كليدواژه نفوذ گفت: تأكيد بر مسئله نفوذ قبل از جريان هسته‌اي وجود داشت و بعد از آن هم خواهد بود، منتهي تأكيد بر اين مسئله در مقطع كنوني به اين دليل است كه امريكايي‌ها قصد دارند مسئله هسته‌اي را به مسائل ديگر مرتبط كنند. لاريجاني با اشاره به نحوه نفوذ امريكا ادامه داد: امريكايي‌ها براي اينكه بتوانند به اهداف‌شان برسند، بر ذهن مسئولان نفوذ پيدا مي‌كنند و نمونه آن فتنه سال 88 است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه دولت بايد با قدرت جلوي باج‌گيري‌ها را بگيرد، عنوان كرد: ما نبايد اجازه باج‌گيري را در لایه‌های مختلف نفوذ سياسي، اقتصادی، نظامي امنيتي و افكار عمومي بدهيم. وي با اشاره به اينكه برخورد امريكا با روسيه و چين متكبرانه است گفت: امريكا در مسئله سيطره‌اش در دنيا چارچوب كاري دارد. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه امريكايي‌ها باج‌گيري‌هاي فراواني را براي ايران طراحي كرده‌اند، خاطرنشان كرد: ما از مذاكره با امريكا نمي‌ترسيم بلكه اين مسئله استراتژي و سياست محسوب مي‌شود.

http://javanonline.ir/fa/news/747149

ش.د9402999

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات