صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۲۴

آلیا:دولت بار همه چیز را گردن دولت قبل می‌اندازد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قرار نیست در یک دولت دارایی‌های 37 ساله کشور به تاراج رود و دولتمردان بار مسئولیت خود را گردن دولت قبل بیندازند.
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص بلوکه شدن 2 میلیارد از دارایی‌های ایران توسط آمریکا گفت: اگرچه ما در دولت‌های مختلف شاهد این موضوع بوده‌ایم که مسئولیت مشکلات را به گردن دولت‌های قبل می‌اندازند اما این رویه در دولت فعلی به حدی رسیده که شوری آن بی‌نهایت شده است.

وی افزود: اینگونه اقدامات دولت فعلی که تقصیر هر مشکلی را به گردن دولت قبل می‌اندازد به یک لطیفه تبدیل شده و اگر رعد و برق و سیل بیاید مسئولیت آن را به گردن دولت قبل می‌اندازند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: چه دلیلی دارد که هر گاه ما شاهد بی‌احترامی و گستاخی از سوی دولت آمریکا هستیم برخی از مسئولین دولتی سعی دارند تا تقصیر آن را متوجه افرادی در داخل کنند و این رفتار مذمومی است.

آلیا خاطرنشان کرد: تا به کی مسئولین دولتی می‌خواهند در مقابل گستاخی‌های آمریکا بگویند که تقصیر خودمان بوده است، اقتدار ملی ایجاب می‌کند که در مقابل بیگانگان منسجم باشیم.

وی افزود: نمره برخی دولتمردان در دشمن‌شناسی نمره قبولی نیست و آنها نمره مردودی در این حوزه دارند و مشخص است در بخش دشمن‌شناسی نیاز به آموزش دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: توصیه من به دولتمردان این است که برخی از اعضای دولت نباید برجام را به مثابه شیشه عمر دولت بدانند. شیشه عمر دولت اقتصاد مقاومتی است. شیشه‌ای که شیطان جهانی به دست خود گرفته و دولت ما فکر می‌کند که شیشه عمرش آن است شیشه ذلت و سرشکستگی است.

آلیا خاطرنشان کرد: در شرایطی که دیوان عالی آمریکا 2 میلیارد از دارایی ایران را سرقت کرده به جای اینکه همه تلاش‌ها متوجه دزد باشد برخی‌ها در مجموعه خانواده جمهوری اسلامی در حال ایجاد تفرقه هستند. در این شرایط باید شک و تردید کرد که آیا دشمنان ما با چند واسطه در برخی دولتمردان نفوذ نکرده‌آند؟

وی با بیان اینکه سؤال اینجاست که دولت ما در مقابل این اهانت جدید آمریکا نمی‌خواهد تصمیمی اتخاذ کند، افزود: آمریکا با مصادره 2 میلیارد از دارایی ایران به بهانه نقش ایران در انفجار 1983 بیروت علاوه بر وارد کردن خسارت مالی به ایران به دنبال آن است تا این موضوع را القا کند که ایران در تمام جنایت‌هایی که رخ می‌دهد دست دارد و هر جنایتی که خود آمریکایی‌ها در سراسر عالم مرتکب شوند خسارت آن را از ایران خواهند گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وقت آن رسیده که برخی از دولتمردان ما به خود بیایند. لبخند و  مماشات دوره‌اش به سر آمده، تلفن زدن و پیامک فرستادن به مقامات آمریکایی و بالعکس زمانش گذشته است و امسال سال اقدام و عمل است و ماه عسل به پایان رسیده است و مردم هم متوجه شدند که برجام هیچ خاصیتی ندارد.

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: بنا نیست که در دوره 4 ساله یک دولت (دولت یازدهم) به دارایی‌های 37 ساله کشور چوب حراج زده شود. چه کسی چنین اجازه‌ای را داده است. ملت چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات