صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۲۵

ناکامی طرح کشاندن لبنان به ورطه بحران سوریه

منطقه «شبعا» برای چندمین بار هدف حمله گروه مسلح «ارتش آزاد» قرار گرفت تا آشکار شود که تلاش بسیاری انجام می‌شود، لبنان از این نقطه درگیر بحران سوریه شود.
بار دیگر تلاش گروه‌های تروریستی مسلح برای درگیر کردن لبنان از دریچه منطقه «شبعا» و «العرقوب» که از لحاظ جغرافیایی دارای بافتی همانند ارتفاعات شرقی عرسال است، در آتش جنگ تحمیلی به سوریه ناکام ماند.

پایگاه خبری لبنانی «النشره» در این‌باره از اقدام چند گروه وابسته به «ارتش آزاد» که از آتش ارتش رژیم صهیونیستی بهره می‌بردند، در نفوذ به منطقه شبعا که با سوریه دارای مرزهای مشترک است و ربودن چهار چوپان خبر داد.

منابع آگاه در گفت‌وگو با النشره تاکید کردند که این گروه‌ها به دستور «ایاد کمال» ملقب به «مورو» که شهرک «بیت جن» از توابع جولان سوریه مرکز فعالیت‌هایش به شمار می‌آید، این حمله را با هدف فتنه‌انگیزی طایفه‌ای و حزبی بین اهالی دو منطقه شبعا و العرقوب انجام دادند.

منابع مذکور با اشاره به ورود به موقع ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به صحنه و ناکام گذاشتن حمله این گروه‌ها، تصریح کردند: این چندمین بار است که گروه مسلح ارتش آزاد از بیت جن حملاتی را در منطقه شبعا انجام می‌دهد و از سوی ارتش رژیم صهیونیستی حمایت لجستیکی می‌شود.

به گفته این منابع این منطقه به دقت تحت نظر ارتش لبنان است و کوچکترین تحرکات در آن رصد می‌شود، به ویژه آنکه عناصر مسلح از خاک سوریه تلاش بسیاری دارند، از این منطقه وارد لبنان شده و زمینه‌ساز فعالیت‌های تروریستی در این کشور شوند.

با این حال برخی منابع نسبت به شرایط خاص شبعا هشدار داده و بر این باورند که منطقه شبعا هم اکنون به عرسال دوم از حیث پذیرش پناهجویان سوری مبدل شده و بیم نفوذ عناصر مسلح و تروریستی در آن می‌رود.

در این راستا منابع امنیتی لبنانی با تاکید بر اینکه اوضاع جنوب لبنان در کنترل است، تصریح کردند که ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در آمادگی کامل برای رویارویی با هر اقدامی هستند که مخل امنیت و ثبات کشور است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات