صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۴۸

ترقی:توقیف دو میلیارد دلار دارایی ایران از سوی دولت آمریکا نقض صریح برجام است

رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ادعای دادگاه آمریکا در بلوکه کردن دو میلیارد دلار دارایی ایران نقض صریح برجام است و مسئولین جمهوری اسلامی باید در این خصوص هشدارهای لازم را به مقامات آمریکایی بدهند.
حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به توقیف دو میلیارد دلار دارایی ایران از سوی دولت آمریکا، اظهار داشت: اقدام آمریکایی‌ها از چند بعد قابل بررسی است اول اینکه به نظر می‌رسد که این اقدام با توجه به هم زمانی آن با صدور بیانیه اعراب در شورای همکاری خلیج‌فارس علیه ایران و حزب الله نشانگر این است که سناریویی از قبل طراحی شده تا غربی‌ها بتوانند توجیهی برای محکومیت ایران و حزب الله در رابطه حوادث سال 1973 بیروت و همچنین برجام های بعدی را که جلوگیری از حمایت ایران از مقاومت است را دنبال کنند.

وی ادامه داد: با این کار سعی  شده  در مرحله اول  حمایت ایران از مقاومت را بالا ببرند و و در مرحله دوم نیز این با برداشتن این هزینه از محل دارایی ها فشار آن را به ایران افزایش دهند.

رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: دومین نکته این است که این اقدام بهانه‌ای برای زنده کردن مجدد انفجار پایگاه آمریکایی‌ها در لبنان است تا بتوانند از این طریق حزب‌الله را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی و سپس محکوم کنند.

ترقی تصریح کرد: اگرچه دولت اوباما و کاخ سفید ظاهراً مخالف این اقدام هستند اما این اقدام با کنگره و دستگاه قضایی آمریکا هماهنگ شده است و حاکی از یک تقسیم کاری بین دولت، کنگره و دستگاه قضایی آمریکا به وجود آمده و در این تقسیم کار کنگره و دستگاه قضایی به عنوان پاسبان بد عمل کنند و کاخ سفید نیز نقش پاسبان خوب را نسبت به جمهوری اسلامی ایران بازی کند.

وی افزود: اگر بناست جمهوری اسلامی خسارتی را بابت حمایت از حزب الله بپردازد، آمریکا نیز باید در مقابل بابت حمایت از منافقین در ترور 17 هزار شهید ترور، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و یا حمایت از سطلنت طلبان و ضد انقلاب در فتنه سال  78 و 88  به ما خسارت پرداخت کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ادعای دادگاه آمریکا در بلوکه کردن دو میلیارد دلار دارایی ایران نقض آشکار  و صریح برجام است و مسئولین جمهوری اسلامی باید در این خصوص هشدارهای لازم را به مقامات آمریکایی بدهند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات