صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۰۰۱۸

ابوترابی:جامعه بین‌الملل باید در برابر راهزنی آمریکا از حقوق ملت ها بایستد

نایب‌رئیس اول مجلس با بیان اینکه جامعه بین‌المللی باید در برابر راهزنی دیوان عالی آمریکا به طور جدی بایستد، گفت: دیوان عالی آمریکا در مصوبه‌ای ۲ میلیارد دلار از ذخایر ایران را سرقت کرده است.
محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در افتتاحیه نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی در هتل اسپیناس تهران با اشاره به رای دادگاه آمریکا مبنی بر برداشت دو میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا گفت: اگر در مقابل راهزنی دیوان عالی آمریکا موضع جدی از سوی جامعه بین‌الملل اتخاذ نشود، این راهزنان بین‌المللی منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خود مصادره می‌کنند.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید دادگاه آمریکا مصوبه‌ای داشت که دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران را سرقت کرد. جامعه بین‌الملل باید در مقابل راهزنان بین‌المللی که حقوق ملت‌ها را مورد تجاوز قرار می‌دهند، بایستد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: ملت ایران نشان داده که با تمام قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ خواهد ایستاد.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه ملت ایران در تمام عرصه‌های تقابل ایران با نظام سیاسی آمریکا پیروز بوده است، گفت: آخرین صحنه تقابل ما دفاع از منافع مشروع ملت ایران در عرصه علم و فناوری هسته‌ای بود که ما در این صحنه پیروز شدیم و از منافع ملت‌های مظلوم دفاع کردیم.

وی تصریح کرد: در عرصه تقابل با راهزنی دیوان عالی آمریکا نیز مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران پیروز خواهد بود.

نایب رئیس مجلس گفت: امیدواریم با ایستادگی ملت‌ها در برابر این دولت‌های غداره‌بند شاهد پیروزی ملت‌ها باشیم.

محمدحسن ابوترابی‌فرد اظهارداشت: برای مبارزه با فقر و پاسخ به نیازهای جامعه انسانی باید گفتگو کرد. آن نشستی از نگاه قرآن مفید است که در راستای ارتقای دوستی در جوامع بشری و پایان دادن به خشونت و سلامت جامعه انسان‌ها گفتگو شود.

وی ادامه داد: اگر موضوع بحث در خصوص روابط کشورها، اصلاح روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها باشد، مورد امضای قرآن کریم قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: در کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی APA برای مبارزه با خشونت، اصلاح روابط ملت‌ها با یکدیگر برای ارتقای سطح روابط پیروان ادیان، جهت پایان دادن به خشونت‌ها و کینه‌ورزی‌ها گفتگو می‌کنیم که این مباحث مورد امضای قرآن کریم است.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: در همین ساعت که ما برای دوستی، مهرورزی و مبارزه با خشونت گفتگو می‌کنیم، بسیاری از گفتگوها برای ایجاد جنگ، خشونت و شکاف میان جوامع بشری در حال انجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آن زمان که دشمنان جوامع بشری تصمیم گرفتند در قلب جهان اسلام یک غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، برای این بود که می‌خواستند جنوب‌غربی آسیا را برای همیشه در جنگ قرار دهند و می‌خواستند بر ملت فلسطین ستم کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد یک رژیم نامشروع یعنی ایجاد جنگ و گسترش خشونت که این در مقابل نگاه اسلام است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه باید با هر اقدامی که موجب گسترش جنگ می‌شود مقابله کنیم، گفت: منطق جمهوری اسلامی برای مسائل جهان اسلام و آسیا این است که؛ نباید اجازه داد در امور داخلی کشورها به هر بهانه‌ای دخالت شود. باید ملت‌ها سرنوشت خود را رقم بزنند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: نباید با ارسال سلاح و تروریست‌ها به سوریه این کشور را به میدان جنگ تبدیل کرد. باید فضا برای تصمیم‌گیری مردم سوریه فراهم شود.

وی با انتقاد از ادامه بمباران‌ها در یمن، گفت: باید اجازه داد ملت یمن سرنوشت خود را رقم بزنند.

ابوترابی‌فرد افزود: نباید ملت فلسطین را مورد ستم قرار داد. باید ملت فلسطین خودشان سرنوشتشان را رقم بزنند. باید غاصبان از فلسطین بیرون بروند، این تنها راهکار پایان خشونت و ناامنی در منطقه است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات