صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۰۰۷۸

اخبار کوتاه

سناتور «تام کاتن» طرحی را به کمیسیون انرژی سنای آمریکا ارائه داده است که در صورت تصویب، دولت آمریکا از خرید آب سنگین ایران منع خواهد شد. این سناتور تندروی جمهوریخواه پس از تقدیم طرح خود به سنا، گفت: به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور برای دفاع از توافق هسته‌ای خود با ایران تا هر جا که لازم بداند، پیش می‌رود.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در حال حاضر، روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو۴ در پتروشیمی بندر امام تولید شده و به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل داده می‌شود. وی افزود: ظرفیت پتروشیمی بندر امام حدود یک میلیون تا یک میلیون و۵۰۰ هزار لیتر برای تولید بنزین است.
هیئت‌وزیران کارگروهی را با مسئولیت وزیر امور اقتصادی و دارایی، مأمور بررسی حکم توقیف دو میلیارد دلار از اموال جمهوری اسلامی ایران در آمریکا و پیگیری استیفای این حقوق کرد. این کارگروه متشکل از وزرای امور خارجه، اطلاعات، دادگستری و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از گفت‌وگو با مجله نیویرکر در پاسخ به پرسش «رابین رایت» خبرنگار «نیویورکر» درباره اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر همکاری نظامی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس علیه ایران، گفت: «خب، من فکر می‌کنم، ترک عادت موجب مرض است.»
«حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین در نشست خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در ادعایی واهی و تکراری، ایران را به دخالت در مسائل مربوط به کشورهای عربی متهم کرد و از ایران خواست تا در امور داخلی این کشورها دخالت نکند.
سیدکمال سیدعلی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: متأسفانه، ۹۵ درصد منابع و اعتبار بانک‌ها برای واردات صرف می‌شود و تنها پنج درصد منابع به سمت صادرات است؛ باید منابع بانک‌ها را به سمت صادرات سوق دهیم.
با وجود تلاش‌های ترکیه برای برقراری دوباره روابط با روسیه، مقامات مسکو تمایلی برای ایجاد رابطه با ترک‌ها ندارند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این‌باره گفت: به نظر نمی‌رسد در آینده‌ای نزدیک بتوانیم دوباره با ترک‌ها رابطه مسالمت‌آمیز برقرار کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات